Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: FC_Emmen op jan 03, 2020, 11:07:47
Vanuit Breda is dat inderdaad prima te doen, vanaf mijn huis is het toch 8.5 uur rijden met de auto. Iets te gortig voor mij om een dagtrip van te maken

Maar jij kunt dan weer makkelijk een dagtrip Kopenhagen doen

Nort

Citaat van: FC_Emmen op jan 03, 2020, 11:07:47
Vanuit Breda is dat inderdaad prima te doen, vanaf mijn huis is het toch 8.5 uur rijden met de auto. Iets te gortig voor mij om een dagtrip van te maken
Er gaat geregeld een persoon uit Stiens voor een dagtrip naar Engeland :)

FC_Emmen

Citaat van: Nort op jan 03, 2020, 13:25:02
Er gaat geregeld een persoon uit Stiens voor een dagtrip naar Engeland :)
Ieder z'n voorkeur maar ik vind het te ver om op een dag op en neer te rijden.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Tribuneklanten

Citaat van: Olav op jan 03, 2020, 01:59:08
Mooie foto's en leuke trip! Je hebt me geïnspireerd om volgend seizoen ook zo'n dagtrip te maken.

Zijn er Engelandkenners die nog meer clubs kennen die binnen een dag te halen zijn met het vliegtuig / zelf ook zo'n trip hebben gedaan? Ik zou denken bijv. Luton Town via Luton Airport, maar heb het zelf niet gedaan, dus ik spreek niet uit ervaring.

Ik zag dat een dagretour naar Southend al vanaf 55€ haalbaar is. En mooi dat je lopend naar het stadion kan en niet bijv. nog een dure treinreis moet afleggen.

Helaas heeft Ryanair de late vlucht op zaterdagavond vanaf Stansted naar Eindhoven uit het schema gehaald.
Heb ooit deze trip gemaakt;

08.30 uur Eindhoven - Stansted, huurauto opgehaald en naar Peterborough gereden
12.30 uur Peterborough - Swindon
14.30 uur naar Hitchin gereden
15.05 (5 minuten te laat) Hitchin FC in de FA Cup bekeken
17.00 uur in de auto naar Stansted
20.20 uur terug gevlogen en om 22.20 uur geland in Eindhoven
23.15 uur thuis

Jehoentelaar

Citaat van: FC_Emmen op jan 03, 2020, 16:19:20
Ieder z'n voorkeur maar ik vind het te ver om op een dag op en neer te rijden.

Idem. Ik ga binnenkort naar Jena maar heb geen zin in 1250km op 1 dag. Lekker in een hotel en op de wedstrijddag geen autorijden.

Naar Southend United vloog ik de dag erna terug. Kon de tweede dag rond het middaguur mooi even de pier op en een mok cappuccino in formaat zwembad nuttigen.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Van pogo tot popo

#5645
Vandaag twee bezoekjes FA Cup gedaan.

Birmingham City - Blackburn Rovers
Birmingham is een heerlijke stad. De wandeling naar St. Andrews prachtig. Publieke belangstelling viel tegen. 6.500 thuis en 850 uit. Wedstrijd was niet best. Sfeer vooral banger over en weer. Uitgebreider (foto)verlag - https://www.facebook.com/631232993940164/posts/904743193255808/?d=n

Leicester City - Wigan Athletic
12 in een dozijn stadion. Ultra groepje. Sfeer wat gemaakt en niet Engels. Enige groep die ik heb gezien die dat wel redelijk combineert is Crystal Palace. Wel gastvrij ontvangen. - https://www.facebook.com/631232993940164/posts/904938326569628/?d=n

Morgen Burton Albion - Northampton Town.


Freekos79

Citaat van: Tribuneklanten op jan 03, 2020, 16:52:27
Helaas heeft Ryanair de late vlucht op zaterdagavond vanaf Stansted naar Eindhoven uit het schema gehaald.
Heb ooit deze trip gemaakt;

08.30 uur Eindhoven - Stansted, huurauto opgehaald en naar Peterborough gereden
12.30 uur Peterborough - Swindon
14.30 uur naar Hitchin gereden
15.05 (5 minuten te laat) Hitchin FC in de FA Cup bekeken
17.00 uur in de auto naar Stansted
20.20 uur terug gevlogen en om 22.20 uur geland in Eindhoven
23.15 uur thuis

Wat ik heb gemerkt is dat de late vluchten alleen beschikbaar zijn van mei t/m september.
Volgende wedstrijd: ?

onzemichael

Citaat van: Freekos79 op jan 05, 2020, 09:33:30
Wat ik heb gemerkt is dat de late vluchten alleen beschikbaar zijn van mei t/m september.

De ochtendvluchten vanaf Eindhoven naar Stansted zijn door Ryanair geschrapt sinds okt 2018. Dus zo n ttip is nu helaas onmogelijk

Freekos79

Citaat van: onzemichael op jan 05, 2020, 10:01:41
De ochtendvluchten vanaf Eindhoven naar Stansted zijn door Ryanair geschrapt sinds okt 2018. Dus zo n ttip is nu helaas onmogelijk

Hmm. Ik heb afgelopen september nog een dagtrip vanaf Eindhoven gedaan naar Stansted.
Volgende wedstrijd: ?

ALenstra

Dan was je net op tijd.

Nickky

#5650
Net terug van een weekendje Engeland met één van m'n beste vrienden. FA cup weekend, dus lang zitten wikken en wegen. Ik had onwijs gehoopt op de wedstrijd Gillingham - West Ham op de zondag, maar al snel wordt duidelijk dat kaarten voor die pot onhaalbaar is. Maar ik was twee weken geleden met m'n jongste zoontje bij Brentford - Fulham (opvoedingshalve) en uitgerekend die ochtend gingen de FA cup kaarten van Chelsea in the general sale. Chelsea mist nog op m'n Londen-lijstje ( evenals Dagenham) dus ik dacht, op naar Stampford Brigde, kaarten kopen, en zo geschiedde...



Chelsea - Nottingham Forrest, tja, 2-0, nachtkaars, Chelsea met een B-elftal, maar goed, stadion gevinckt, en het is gewoon wel een mooie bak.  Het verbaasde me volledig hoe klein de ruimtes zijn op de overloop.
Bizar. Ik snap wel dat ze een nieuw stadion willen.  Of het leuker wordt, betwijfel ik.....

Maar dan de zaterdag. Opties genoeg, maar uiteraard opzoek naar 'de dubbel' en dan was Birmingham - Blackburn en daarna Wolverhampton - Manchester United de meest aansprekende voor mij. Beide stadions al geweest, maar ach.....

Maar helaas waren de kaarten voor Wolves een dingetje. Één kaart per account. Ik had een account, maar m'n maatje niet. Wel een account aangemaakt, maar die werd niet tijdig geaccepteerd toen de laatste paar kaarten in de general sale gingen. Dus helaas.

Wel naar Birmingham City - Blackburn geweest.  Ook zoiets, ik wil kaarten kopen, ik zie dat drie tribunes, niet available zijn, dus ik denk, naïef als ik ben, dat die zijn uitverkocht......gauw kaart checken voor de hoofdtribune...... kom je in het stadion, worden er drie !!! Tribunes leeggehouden ( op de 800 Nottingham supporters na). Ongelooflijk.

Ik snap daar geen reet van, je speelt het mooiste toernooi ter wereld, je speelt tegen een ploeg uit je eigen competitie, dus een kans om door te gaan en daarna een vette loting voor de volgende ronde, is reëel, dan vul je nog geen kwart van je stadion.... het is een stad met 2,6 miljoen inwoners, en slechts 6.000 komen naar het stadion,  en een kaartje kostte slechts 12€. Raar. Echt raar. Onbegrijpelijk.
Birmingham City wint wel met 2-1, zwaar tegen de verhouding in, maar goed.







Of mijn weekend totaal ruk was? Kut gepland wel, maar louter Teleurstellingen? Nee...

Na de wedstrijd van Birmingham een taxi gepakt. Dankzij Futbology een schattig complex gevonden. Een half uurtje later staan we in Sutton Coldfield. Voor de wedstrijd tussen Sutton Coldfield Town FC en Carlton Town. Een wedstrijd in the Northen Premier League Divsion One, South East. Wauw...

Ik zeg verder niets, plaats wat foto's.. wat een pareltje.... mooier dan Chelsea? Op zeker!












































ricodejong4

Leuk verslag Nicky!

ALenstra

Birmingham City trekt al jaren weinig publiek. Dat er op een bekerwedstrijd zo weinig volk komt verbaast me niks.

Ik was afgelopen weekend ook in Engeland om bekerwedstrijden te bezoeken. Ik besloot voor het eerst een twee-daagse reis te doen met de trein. Ik kon voor een acceptabele prijs een retoer naar Londen aanschaffen. Op zaterdag 4 januari vertrok ik om 6.15 uit Amsterdam Centraal met de thalys naar Brussel Zuid alwaar ik overstapte op de eurostar die even voor 10.00 in Londen St.Pancras aankwam. Na een wandeling in de binnenstad ging ik naar Watford alwaar de plaatselijke trots uit de Premier League Tranmere Rovers uit League One zou treffen.

Ik nam plaats in de Graham Taylor stand lower en zag dat er op de away tribune achter doel behoorlijk veel fans van Tranmere Rovers aanwezig waren en ze lieten zich behoorlijk horen. Ze werden stil toen na ruim een half uur de thuisclub een 3-0 voorsprong nam. Ik ging uit van een ruime zege voor Watford maar de bezoekers wisten na rust de stand gelijk te trekken en de uitfans vierden de 3-3 als een zege. Bij de laatste twee doelpunten moest de VAR aan te pas komen.

Een dag later was ik bij Queens Park Rangers-Swansea City. Weinig publiek was er op afgekomen, iets van 7500 waarvan ongeveer 500-600 uitfans. De Ellerslie Road stand was dicht en van het uitvak achter doel was alleen de bovenste ring open. Vooraf werd de overleden ex-speler Clive Barker herdacht. De uitfans lieten zich alleen in het begin van de wedstrijd horen en dat lag aan het scoreverloop. De thuisclub won met 5-1, eerder in het seizoen won Swansea City nog de competitiewedstrijd met 1-3 in dit stadion. Het vierde doelpunt was trouwens een mooie. Ik besloot weg te gaan op het moment dat de blessuretijd inging. Ik ging nog naar de wc en hoorde gejuich. Ik had het 5e doelpunt gemist maar kon de herhaling op een van de schermen terugzien.

Snel naar metrostation Sheperds Bush Market waar ik de Circle Line naar station St.Pancras nam. Ik was op tijd voor de eurostar van 17.19 naar Amsterdam. Onderweg kon ik terugzien op een geslaagde dag.


FCT1980

Prachtig verslag idd.
Birmingham City leeft op dit moment helemaal niet. Alleen tegen Villa komen de mensen naar het stadion en afgelopen editie was volgens mij niet eens meer uitverkocht.
De stad Birmingham telt overigens 1,1 miljoen inwoners. De gehele agglomeratie waar ook Walsall, West Bromwich en Wolverhampton onder vallen is idd. veel groter.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op jan 07, 2020, 09:40:52
Prachtig verslag idd.
Birmingham City leeft op dit moment helemaal niet. Alleen tegen Villa komen de mensen naar het stadion en afgelopen editie was volgens mij niet eens meer uitverkocht.
De stad Birmingham telt overigens 1,1 miljoen inwoners. De gehele agglomeratie waar ook Walsall, West Bromwich en Wolverhampton onder vallen is idd. veel groter.
Birmingham City trekt al jaren gemiddeld 20.000 toeschouwers en zit daarmee in de middenmoot van de Championship. Tegen Villa zat er afgelopen seizoen 26.500 man en tegen Leeds b.v. 24.200.

Dat die wedstrijd niet uitverkocht is, komt puur de zware restricties die er op zitten. Enkel personen die een kaart voor de vorige editie hadden gekocht, konden een kaart kopen.