Topklasse '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 00:03:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Kon nog geen topic vinden...

Deelnemende teams
Zaterdag
1. Barendrecht
2. Capelle
3. IJsselmeervogels (Spakenburg)
4. Sparta Nijkerk
5. Spakenburg
6. Excelsior'31 (Rijssen)
7. Harkemase Boys
8. Flevo Boys (Emmeloord)
9. Rijnsburgse Boys
10. Hoek
11. CSV Apeldoorn
12. FC Lisse
13. Katwijk
14. SC Genemuiden
15. HHC Hardenberg
16. ARC (Alphen a/d Rijn)

Speelschema zaterdag --> http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/5260/Topklasse_IJsselmeervogels_opent_tegen_Harkemase_Boys

Zondag
1. AFC (Amsterdam)
2. FC Hilversum
3. Gemert
4. De Treffers (Groesbeek)
5. FC Lienden
6. Argon (Mijdrecht)
7. Haaglandia (Rijswijk)
8. Baronie (Breda)
9. Achilles'29 (Groesbeek)
10. JVC Cuijk
11. EVV (Echt)
12. Quick'20 (Oldenzaal)
13. VVSB (Noordwijkerhout)
14. Dijkse Boys (Helmond)
15. Hollandia (Hoorn)
16. FC Oss

Speelschema zondag --> http://www.zondaghoofdklasse.nl/nieuws/1631

- - - - - - - - - -

Meteen een eerste vraag: verschillende Topklassers, waaronder IJsselmeervogels, hebben al officieel gemeld niet te zullen promoveren bij een eventueel kampioenschap.
Wat gebeurt er wanneer IJsselmeervogels in de algehele finale FC Oss verslaat, maar niet wil promoveren, terwijl FC Oss dat ongetwijfeld wel zal willen.

Niels_Zitterd

Citaat van: AthleticHolanda op aug 11, 2010, 00:03:22

- - - - - - - - - -

Meteen een eerste vraag: verschillende Topklassers, waaronder IJsselmeervogels, hebben al officieel gemeld niet te zullen promoveren bij een eventueel kampioenschap.
Wat gebeurt er wanneer IJsselmeervogels in de algehele finale FC Oss verslaat, maar niet wil promoveren, terwijl FC Oss dat ongetwijfeld wel zal willen.


In het geval dat de algehele kampioen van de Topklasse niet wil promoveren mag de verliezend finalist promoveren.
Wil deze eveneens niet promoveren dan degradeert er geen club uit de Jupiler League.

AthleticHolanda

Citaat van: Niels_Zitterd op aug 11, 2010, 08:23:09
In het geval dat de algehele kampioen van de Topklasse niet wil promoveren mag de verliezend finalist promoveren.
Wil deze eveneens niet promoveren dan degradeert er geen club uit de Jupiler League.

Thanks!

hgrm

Ik vraag me af of clubs als IJsselmeervogels echt wel zo graag niet willen promoveren als puntje bij paaltje komt.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

TV-tip: Spakenburg - Lisse live op RTV Utrecht, (hopelijk) ook op internet te volgen via:


http://www.rtvutrecht.nl/content/rtvgids&dag=6
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Aangezien ik het voor een ander forum toch bij hou kan ik het hier net zo goed posten...

Ronde 1
Zaterdag
Barendrecht - ARC 0-0 (1200)
CSV Apeldoorn - Capelle 0-1 (900)
Excelsior'31 - Rijnsburgse Boys 2-2 (1600)
Harkemase Boys - IJsselmeervogels 3-1 (2000)
Katwijk - HHC Hardenberg 2-1 (1500)
SC Genemuiden - Flevo Boys 4-0 (1100)
Spakenburg - FC Lisse 4-2 (1800)
Sparta Nijkerk - Hoek 0-0 (1000)

De uitgesproken titelkandidaat Vogels verliest meteen in Friesland, zij het in één van de lastigste uitwedstrijden. Verder geen echte verrassingen wat mij betreft.

Zondag
FC Oss - De Treffers 3-3 (2000)
Argon - FC Lienden 3-2 (950)
Achilles - EVV 0-1 (750)
FC Hilversum - Gemert 0-1 (550)
Baronie - JVC Cuijk 3-3 (500)
Haaglandia - AFC 1-1 (600)
Dijkse Boys - Hollandia 0-3 (250)
Quick'20 - VVSB 1-1 (800)

De opening van het Topklasse seizoen begon in Oss voor 2000 toeschouwers met een spectaculair gelijkspel tussen dé twee titelkandidaten. Lienden verliest ietwat verrassend bij Argon terwijl Gemert een knappe uitzege boekt. Verder is voor mij het thuisverlies van Dijkse Boys een verrassing.
Dirk Jan Derksen maakte overigens de enige goal voor EVV, na alle Limburgse profclubs gehad te hebben zit hij nu dus bij de 5e club van Limburg op sportief niveau. Maargoed hij scoort nog steeds...

Hielke

Afgelopen weekend was ik getuige van een verrassende wedstrijd in Barendrecht. Het kleine ARC uit Alphen aan den Rijn -twee jaar geleden nog bijna gedegradeerd uit de Hoofdklasse- hield het op 0-0. En op basis van de tweede helft deed het zich zelfs tekort. Barendrecht was geen schim van de verdedigend onaantastbare en aanvallend ongrijpbare kampioensploeg van vorig seizoen. De sfeer op de Bongerd was zeer lauw en de publieke belangstelling erg tegenvallend. Om tot het toeschouwersaantal van 1200 te komen, lijkt men de befaamde 'verdubbelaar' uit de Eerste Divisie te hebben geleend.

Zaterdag naar Rijnsburgse Boys - Harkemase Boys. Top Topklasse. Een wedstrijd om naar uit te kijken.

AthleticHolanda

Was vergeten te vermelden dat de toeschouwersaantallen van VoetbalopZaterdag.nl en Zondaghoofdklasse.nl komen. Zoals bekend is die eerste nogal royaal met de aantallen, die van zondaghoofdklasse zijn een stuk betrouwbaarder.

Ben erg benieuwd naar de ware toeschouwersaantallen in het zaterdagvoetbal maar daar komen we alleen achter via ooggetuigen ben ik bang...

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op aug 24, 2010, 22:41:02
Deze wedstrijd eindigde in 4-1, een grote verrassing. Volgens BN/De Stem waren er 800 toeschouwers, een naar Baroniebegrippen ongekend aantal.

Oeps sorry typfout.

800 is voor Baroniebegrippen inderdaad erg hoog normaal halen ze maximaal 500 volgens mij...

Joost

Baronie zelf meldt 750.

Weinig opvallende aantallen al twijfel ik aan de correctheid van CSV Apeldoorn. Die trekken normaal toch nauwelijks mensen?

ðe waan

#10
Die 500 bij Baronie heb ik zelf "geabstraheerd". Daarbij uitgaande van het feit dat de Baronie-site doorgaans wel erg optimistisch telt en ik op de foto's ook erg veel lege plekken zie. Maar als BN/De Stem ook al 800 meldt is 500 misschien te laag. Dan moet de tribune wel goed gevuld zijn geweest.

EDIT: Een citaat uit BN/De Stem: "Tegen JVC Cuijk strandde de telling van de grootste positivo op een bezoekersaantal van zeshonderd. Met een flinke vertegenwoordiging uit Oost-Brabant."


Die 900 bij CSV Apeldoorn klopt wel redelijk denk ik. iets aan de hoge kant wellicht, afgaande op de TV beelden en wat er normaliter op de tribune zit. 

hgrm

Snapt iemand iets van het verhaal van FC Oss en de uitsupporters die niet mee mogen? Ik was bij de wedstrijd tegen de Treffers en heb weinig gemerkt van supportersproblemen. En zeker niet van ongeregeldheden. Of zouden ze die drie stuks bengaals vuur bedoelen die werden afgestoken toen Oss scoorde?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op aug 26, 2010, 09:30:22
Snapt iemand iets van het verhaal van FC Oss en de uitsupporters die niet mee mogen? Ik was bij de wedstrijd tegen de Treffers en heb weinig gemerkt van supportersproblemen. En zeker niet van ongeregeldheden. Of zouden ze die drie stuks bengaals vuur bedoelen die werden afgestoken toen Oss scoorde?
Ja dat is heel eenvoudig. Er zijn de laatste jaren bij Oss nogal wat stadionverboden uitgedeeld heb ik begrepen. De Topklasse valt administratief onder de sectie amateurs. En stadionverboden gelden alleen voor profstadions. De raddraaiers zouden dus niet geweerd kunnen worden in Echt. Daarom heeft Oss besloten geen supporters mee te nemen.

ðe waan

Ik heb begrepen dat verschillende supporters van De Treffers stenen en tegels hebben moeten ontwijken en de spelersbus is onder politiebegeleiding vertrokken. Volgens Ossenaren zelf was dit te verwachten en kwam de ellende vooral dankzij "fans" met een stadionverbod.


Joost

CiteerMaar zonder gekheid en op het risico af dat ik in herhaling val: er is veel mis met Nederlandse supporters. Gisteren (Doornik-Bergen) en vorige week (Tubeke-Antwerp) was ik in België; daar reist het talrijke uitpubliek op eigen gelegenheid naar de wedstrijd en koopt bij de kassa van het uitvak een kaartje of gaat 'gewoon' op de hoofdtribune zitten. Bij mijn weten is er – mede dankzij voldoende politie-inzet – niets misgegaan daar, en dat ofschoon in beide gevallen de uitploeg won. En hier in Oss wordt door een stel orang-oetans moeilijk gedaan over juichende supporters van de tegenpartij bij een wedstrijd in de topklasse. Lang leve de beschaving.

Ik denk dat politie-inzet geen factor is. Het gaat om het algemene idee. In Belgie snappen ze dat er mensen zijn die supporteren voor een andere club en ze hebben daar respect voor.

In Nederland snapt 96% dat ook maar de 4% 'orang-oetangs' ziet in iedere supporter van de tegenstander iemand die hij fysiek moet aanpakken. Ik snap die gedachtengang nooit.