Hoofdmenu

Kunst is Vrijheid

Gestart door Han, dec 13, 2007, 22:01:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Citaat van: Mach op jul 17, 2008, 12:45:27En kunst en vrijheid gaat in NL niet zo goed hand in hand. We hebben qua bouwkunst in NL de laatste decennia gezien waar vrijheid toe laat, want wat is het gvd een lelijk land aan het worden... 1 voordeel, afgezet tegen de bebouwing wordt de natuur steeds mooier!


Ik hou wel van de stedelijke en architectonische verschoning van bv Rotterdam. Kwestie van smaak vermoed ik.

Jij vindt de natuur mooier worden. Dat kan. Doel jij op de oprukkende polderhorizon van blauwgedakpande proletenvilla's van onderaannemers zonder smaak,  maar mét schoorsteen met goudgespoten windhaan, witgewast via een kadastraal corrupt plattelandswethoudertje?   
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Mach

Citaat van: Han op jul 19, 2008, 23:42:42
Citaat van: Mach op jul 17, 2008, 12:45:27En kunst en vrijheid gaat in NL niet zo goed hand in hand. We hebben qua bouwkunst in NL de laatste decennia gezien waar vrijheid toe laat, want wat is het gvd een lelijk land aan het worden... 1 voordeel, afgezet tegen de bebouwing wordt de natuur steeds mooier!


Ik hou wel van de stedelijke en architectonische verschoning van bv Rotterdam. Kwestie van smaak vermoed ik.

Jij vindt de natuur mooier worden. Dat kan. Doel jij op de oprukkende polderhorizon van blauwgedakpande proletenvilla's van onderaannemers zonder smaak,  maar mét schoorsteen met goudgespoten windhaan, witgewast via een kadastraal corrupt plattelandswethoudertje?   

Rotterdam is enigszins een uitzondering, daar wordt soms nog wel eens wat creatiefs neergezet. En ook de skyline van Den Haag is niet slecht. Het zit 'em meer in de middenbouw, van die lelijke blokkendozen die in het centrum naast een karakteristiek pand worden gedumpt. Kijk eens in Utrecht rond voor wat voorbeelden.  Naast het postkantoor staat daar trouwens al zo'n lelijke kolos en daar doen van die nijntjesoren die erop zijn geplakt niets aan af.

Zodra er bebouwing is in de natuur is het voor mij al redelijk verpest. Dus nee, ik doel op de pure natuur. Hell, ik erger me al aan van de paaltjes met prikkeldraad die in de duinen staan omdat dat de ongerepte natuur teniet doet.

Ici c est Paris

De Neudetoren met de Nijntjesoren is een doorn in het oog van elke Utrechter. Zo zonde.