Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op feb 04, 2012, 18:07:41
Tuurlijk wel. De originele ploeg ging in 2007 failliet. Daarna deed de heropgerichte ploeg er drie jaar over om van 4e naar 3e te komen. Nu staan ze in hun tweede seizoen bovenaan.

Dat is goed om te horen, maar écht vaart zit er nog niet in dan...

wekke

Borussia Mönchengladbach - Borussia Park - 1. Bundesliga

11-02-2012 Borussia Mönchengladbach - Schalke 04 3-0, 1.Bundesliga




wekke

K.Lierse S.K. – Herman Vanderpoortenstadion – 1e Klasse



Als kind was ik zoekende naar een club die bij me paste. Mijn ouders waren niet zo footballminded en ook in de familiekring waren er weinig invloeden die me richting een bepaalde club stuwden. Zoals zoveel kinderen richte ik mijn kijk dan maar naar de wekelijkse samenvattingen en kies je voor een topclub die je ziet schitteren op tv. In mijn geval was dat Club Brugge KV. Het speelde in die tijd, jaren 90, geweldig voetbal met spelers als Stanic, Spehar, Fadiga, Jbari,... Verder dan enkele uitwedstrijden in Westerlo en Beveren kwam ik niet en gaandeweg verwaterde de interesse in de Brugse topclub. In die periode kwam er een nieuw lid in de familie die me wel in een bepaalde richting probeerde te stuwen: Lierse. Ik zei toe om eens mee naar een wedstrijd te gaan, maar dan wel op verplaatsing. Toen al was de interesse in de verschillende stadions en sfeergroepen zeer groot. Zodoende nam ik de kalender voor het seizoen 99-00 bij de hand en koos voor Harelbeke – Lierse. Waarom ik precies koos voor het Forestierstadion is me een raadsel, maar dat ik het me nooit zou beklagen was wel een feit. Het was schitterend weer, het uitvak was goed gevuld, de sfeer zat er lekker in en de bezoekers uit Lier wonnen overtuigend de wedstrijd. De vonk sloeg over. Dat fantastische publiek, de geel-zwarte clubkleuren en het goede spel met veel spelers uit de eigen jeugd spraken me enorm aan. Een nieuwe fan was geboren!



Lierse speelde die jaargang bij wijlen voortreffelijk voetbal en tot aan de winterstop was het zelfs de meest te duchten concurrent van Anderlecht. Lierse zou uiteindelijk net buiten de kwalificatie voor Europees voetbal vallen. In eerste instantie toch, want via de Fiar Play regel van de Uefa werden de Lierenaars opgepikt en mochten ze zich opmaken voor Uefa Cup voetbal tegen Ekranas en Girondins de Bordeaux. Dat eerste seizoen zou nu één van de weinige hoogtepunten blijken. Enkele seizoenen later was er nog een superjaar onder trainer Ferrera met spelers als Arouna Koné en Stein Huysegems. Maar voor de rest was het supporter zijn voor Lierse eentje met meer downs dan ups. Van één van de sympathiekste clubs werden we één van de meest vergruiste en meest besproken clubs. De club had jarenlang boven haar stand geleefd en had een torenhoge schuld aangelegd. Lierse werd meer en meer een club die moest knokken om te overleven, zowel voor de licentiecommissie als in de competitie. Meermaals werd de licentie geweigerd, maar werd ze in laatste instantie toc weer behaald.

De hardste klap moest echter nog komen.... De Chinees Yé werd eerst aangehaald als de nieuwe messias van de club die al onze problemen zou oplossen, maar de man verdween al snel weer uit the picture. Althans, in eerste instantie en vooral uit de media. De club en vooral de spelers bleven contact houden met deze vermeende zakenman. Iets wat later in een sportprogramma helemaal uit de doeken zou worden gedaan. Lierse was betrokken in het grootste omkoopschandaal dat ons land heeft gekend. Verscheiden wedstrijden werden vervalst door spelers die je elke week koste wat het kost stond aan te moedigen. Dan Marius Mitu, Patrick De Man, Cliff Mardulier, Ninoslav Milenkovic,... De namen laten het Lierse publiek nog steeds huiveren. Rechtzaken werden aangespannen en publiekelijk werd de club, en bijbehorend ook zijn supporters, genadeloos met de grond gelijk gemaakt. Lierse stond alleen. Gans het land hoopte dat de club zwaar gestraft zou worden, zou degraderen en nooit meer zou terugkeren naar het hoogste niveau.

Beschaamd en beschimpt moest de competitie natuurlijk gewoon doorgaan. In het seizoen 2005-2006 eindigde Lierse voorlaatste in de stand. Dankzij een nieuwe richtlijn mocht het deelnemen aan de eindronde met de tweedeklassers. Lierse won die eindronde en kon zich nog verzekeren van het behoud. Het was echter uitstel van executie. De heenronde van het seizoen 2006-2007 was erbarmelijk slecht. De eerste overwinning zou pas komen op de 17e speeldag tegen Lokeren. Lierse zette operatie redding in met enkele mooie overwinningen, maar het bleef gans het seizoen op de laatste plaats hangen. Tot de laatste speeldag: Lierse moest naar Lokeren, Beveren (de voorlaatste) naar STVV. Beveren had aan 1 punt genoeg om niet rechtstreeks te degraderen en nog eindronde te behalen. KSKB verloor in Sint-Truiden en Lierse won 1-4 op Lokeren. De eindronde behalen was al een overwinning opzich. Het feest was er eentje om in te kaderen. Aartsrivaal KV Mechelen zou echter de eindronde winnen en Lierse had eindelijk wat het eigenlijk al jaren verdiende: de degradatie naar tweede klasse.

Halfweg het eerste seizoen in "de hel van tweede klasse" stelde de club een nieuwe messias voor:  de Egyptenaar Maged Samy. Lierse stond op dat moment 15e en speelde met een nagenoeg volledig jeugdteam. De nieuwbakken eigenaar maakte zich met veel grootspraak bekend. Lierse zou promoveren, de Champions League halen en een toonaangevende club worden in België. Ondanks de vele dure aankopen liep het niet van een leie dakje. Een eindronde nipt gemist, een eindronde verloren en daarna dan toch kampioen. De supporters waren in extase: eindelijk weer naar de eliten. De vreugde om het kampioenschap verbloemde de situatie waar de club zich werkelijk in bevond. De drang naar de titel en succes in het eerste seizoen terug op het hoogste niveau zorgden ervoor dat de schuldenput dieper is dan ooit tevoren. De vele buitenlandse transfers waren stuk voor stuk een flop, geld verdween in andermans zakken, ... Wanbeleid zorgt ervoor dat de club nog steeds op sterven na dood is.
Een situatie die nefast is voor de toekomst van mijn, vroeger, oh zo mooie club. Het wanbeleid, de schuldenberg, de vele buitenlandse transfers,... deden me besluiten geen geld meer te willen spenderen aan thuiswedstrijden van de club. Ze moeten maar eens bewijzen dat ze mijn geld waard zijn en dat Lierse op lange termijn weer volledig zelfstandig zou kunnen functioneren. Zonder onze mislukte farao.



22-02-2012 K.Lierse S.K. – Lokeren 0-3 (Beker van België)

Voor een dergelijke aangelegenheid durf ik nog eens mijn principes opzij zetten en weer lekker naief de centjes neer tellen voor een wedstrijd van mijn clubje. Want dat is het nog steeds: mijn club. De interesse in het bezoeken van thuiswedstrijden of wedstrijden in het algemeen is veel minder geworden, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds wekelijks de tussenstanden moet weten. Lierse boeit me nog steeds. De liefde voor de club zal dan ook nooit meer verdwijnen.



Lierse – Lokeren van vanavond is de return in de halve finales van de Beker van België. In de heenwedstrijd wonnen de Waaslanders met 1-0 en werd onze belangrijke uit-goal onterrecht afgekeurd voor buitenspel. Lierse moest het nu maar eens gaan waarmaken! Voor mij, als supporter, was het de vierde maal dat ik Lierse in de halve finales aan het werk zag en de driemaal ervoor werden we uitgeschakeld door Standard, Club Brugge en KRC Genk. Nog nooit zag ik mijn geliefde club spelen in het Koning Bouwdewijnstadion. De heizel die Geel-Zwart kleurt, daar droom ik al lang van.



Gisteren was al snel duidelijk dat ook nu weer die droom opgeborgen kon worden. Lierse kwam er in de openingsfases enkele keren dreigend uit, maar het was Lokeren dat de beste kansen had. Kawashima redde Lierse enkele malen, maar was voor de rust geklopt op een kopbal van De Pauw en een binnenlegger van Persoons. De veer was duidelijk gebroken en ook trainer Janssens liet duidelijk merken dat hij er geen enkel geloof meer in had. Na 70 minuten haalde hij dan maar zijn enige spits, Wesley Sonck, eraf. Het signaal voor mij om het af te bollen. Mirakels zijn schaars, maar als je niet alles op alles zet, lukt het nooit. Ik wil dan ook de ploeg al knokkend ten einde zien gaan en dat was in gans de tweede helft niet het geval. Het zou via De Pauw nog 0-3 worden.  Wederom een teleurstelling rijker.


Joost

Erg mooi Wekke. Ik herinner me jullie strijd tegen degradatie met een van Roda's grootheden Rene Trost aan het roer nog goed. Samen met KV Mechelen supporters is er bij ons in die tijd nog een mooi doekje uitgerold in de wedstrijd tegen Vitesse: "Lierse en Vites, samen op de fles".


wekke

Citaat van: Joost op feb 23, 2012, 14:19:47
Erg mooi Wekke. Ik herinner me jullie strijd tegen degradatie met een van Roda's grootheden Rene Trost aan het roer nog goed. Samen met KV Mechelen supporters is er bij ons in die tijd nog een mooi doekje uitgerold in de wedstrijd tegen Vitesse: "Lierse en Vites, samen op de fles".

Rene Trost was, en is, voor vele Lierse supporters nog steeds een held omdat hij ons van de degradatie kon redden. In zijn tweede seizoen waren de resultaten zo slecht dat een ontslag onvermijdelijk was. Toch kreeg hij nog een hartverwarmend afscheid van het Lierse publiek uit dank voor de geleverde strijd.

De verbroederingsbanden tussen Lierse en Vitesse waren toen nog duidelijk aanwezig. Ik denk niet dat daar tegenwoordig nog veel van overblijft.


wekke

Linda Olen - 2e Provinciale Antwerpen



26-02-2012 Linda Olen - Blauwvoet Oevel 2-0 (2e Provinciale B, Antwerpen)

Linda Olen heeft dit seizoen twee tegenstanders waar met argusogen naar uitgekeken wordt: enerzijds VC Herentals dat gezien wordt als het Anderlecht van deze reeks, anderzijds het naburige Blauwvoet Oevel. De blauw witten uit Oevel promoveerden vorig seizoen. Om zich te wapenen en zich onmiddelijk te kunnen meten met de top van 2e provinciale, snoepten ze hét scorende vermogen van Linda Olen weg. Tom Van Hemelen en Thomas Van Hemelen (geen familie) zorgden ervoor dat Linda Olen zich de vorige jaargang tamelijk makkelijk kon redden en kozen allebei dit jaar voor de centen van Blauwvoet Oevel. Iets wat niet echt in goede aard viel hier in Olen. In mijn schoonfamilie wordt er dan nog eens een schepje bovenop gedaan aangezien de ene kant Linda supporters zijn en de andere kant Oevel supporters. Naar aanleiding van de heenwedstrijd werd de winkel van de schoonfamilie (en tevens sponsor van Linda) volgehangen met blauw witte doeken en werd de middenstip van Blauwvoet Oevel gestolen. Rivaliteit in 2e provinciale kan dus wel degelijk. In de week voor de terugwedstrijd bleef het langs beide kanten tamelijk stil en dat was ook te merken aan de opkomst. Daar er op de heenwedstrijd tussen de 500 à 600 toeschouwers waren, schat ik dat het er nu circa 350 waren.

De thuisblijvers hadden trouwens geen ongelijk. De wedstrijd had zeer weinig om het lijf. Linda Olen kwam al snel op voorsprong nadat de bezoekende doelman een vrije trap loste en Van De Poel de rebound kon binnenwerken. Beide teams kregen verder nog bitter weinig klaar in een saaie eerste helft. In de tweede helft kwam Blauwvoet Oevel meer en meer opzetten, maar tot echt uitgespeelde kansen kwamen ze niet. Vlak voor tijd was het de thuisploeg die op de counter de wedstrijd besliste: 2-0 door alweer Van De Poel.


wekke

Leeds United - Elland Road - Championship



03-03-2012 Leeds United - Southampton 0-1 (Championship, Engeland)



Nadat we vorig jaar met DFDS Seaways de trip maakte naar Sunderland, was het dit jaar de beurt om Newcastle United eens te bekijken en dan nog in de Tyne And Wear Derby tegen de buren uit Sunderland. In de week die voorafging aan onze trip kregen we bericht van DFDS dat de derby verzet was naar zondag om 12u. Onmiddelijk zochten we naar alternatieven om onze zaterdag te vullen. Het nabijgelegen Gateshead was de makkelijkste optie, maar vooral Leeds United sprong uit het oog. Alle 4 hebben we een zwak voor Leeds United en dus boekten we de kaartjes richting Elland Road. Onze sympathie voor Leeds United kwam er door hun schitterende Champions League campagne in het seizoen 2000-2001. Leeds bekampte toen in de tweede groepsfase Anderlecht. Ik zag allebei de wedstrijden op tv en kreeg prompt sympathie voor de Engelse club. In de eerste wedstrijd was het de sfeer op Elland Road die me aangreep, in de tweede wedstrijd rolden ze Anderlecht helemaal op. Het team van oa. Ian Harte, Harry Kewell, Mark Viduka, Lee Bowyer en natuurlijk Alan Smith zou het tot in de halve finales schoppen. Het zou 1 van de laatste hoogte punten blijken. De club zakt zelfs weg tot het 3e niveau. Sinds kort staan ze weer onder de mensen in de Championship, maar een nieuw Premier League avontuur zal er niet snel inzitten. Leeds bekleedt voor aanvang van deze wedstrijd de 10e plek. De tegenstanders uit Southampton doen het een stuk beter. The Saints strijden voor de titel en prijken op dit moment bovenaan de ranglijst.



Na een treinreisje van anderhalf uur kwamen we in Leeds aan. Nog snel de kaartjes ophalen, wat biertjes drinken en de fanshop bezoeken alvorens de North Stand te betreden. Bij het kopen van de kaartjes had ik gezien dat de belangstelling matig was voor deze wedstrijd. De North Stand was tot de nok gevuld, de andere tribunes matig. Toch was de sfeer op Elland Road schitterend. Van in het begin werd de thuisploeg enthousiast aangemoedigd. De thuisploeg ging dan ook onmiddelijk gretig op zoek naar de openingstreffer. Tegen de gang van het spel in kwam Southampton op voorsprong: Lambert kon de bal op de slof nemen. 0-1 voor The Saints. Leeds was niet aangeslagen en ging vol voor de aanval. Wat volgde was een ongeziene regen van kans die stuk voor stuk, al dan niet door pech,  de nek werden omgewrongen. Van in de kleine rechthoek er naast trappen, ballen op de lat, schitterende reddingen van uit-doelman Davis,... Het publiek bleef Leeds vooruit stuwen en ze bleven kansen krijgen, maar het was zo'n wedstrijd dat het niet mocht zijn. Het doelpunt zou er, ondanks een 70 minuten durende stormloop, niet komen.

Onder de indruk van het publiek en de wedstrijd keerden we terug richting station om weer in Newcastle te geraken. De enige domper op deze mooie namiddag was dat ik dat geweldige publiek niet had kunnen horen juichen.






wekke

Newcastle United - St. James' Park - Premier League



04-03-2012 Newcastle United - Sunderland AFC 1-1 (Premier League, Engeland)



De dag na Leeds United was het de beurt aan dé wedstrijd van ons weekend, meer bepaald The Tyne and Wear Derby tussen Newcastle United en Sunderland AFC. De wedstrijd werd al om 12u 's middags Engelse tijd afgetrapt en in de vroege uurtjes liep de stad al vol met supporters gehuld in de traditionele zwart-wit gestreepte outfit van Newcastle United. Na ons ontbijt en nadat de bus onze baggage had opgepîkt, konden we ons zelf richting het stadion begeven. We belandden in een pub in het winkelcentrum waar de sfeer er al behoorlijk goed in zat. Een klein uurtje voor de wedstrijd verlieten we de pub en gingen we samen met duizenden anderen in stoet richting St. James' Park. Aan het stadion stond een gigantische massa de Sunderland supporters op te wachten. Deze kwamen te voet onder politiebegeleiding van het station naar het stadion. De gezangen werden luider en luider, de sfeer bitsiger en de wederzijdse haat droop er vanaf. Er hing werkelijk elecktriciteit in de lucht. De bezoekers waren gepasseerd en alle omstaanders begaven zich richting hun eigen vakken. "Toon Toon Army Army" galmde door de buurt.



St. James' Park was vanmiddag tot de nok gevuld en iedereen was gebrand op een overwinning. De match begon snedig en beide teams vlogen er letterlijk in. Het resulteerde meer in kei harde duels dan in goed voetbal, vooral aan Newcastle zijde. De bezoekers waren de betere ploeg en kwamen mondjes maat meer en meer opzetten. Na 24 minuten meende de ref een fout te hebben gezien in de grote rechthoek van de thuisploeg: penalty voor Sunderland. De van Arsenal overgekomen Bendtner zette zich achter de bal en trapte feilloos binnen: 0-1. Newcastle was niet onmiddelijk bij machte om de stand weer in evenwicht te brengen. In tegendeel, de omschakeling gebeurde erg traag en het spel was slordig. Het duurde tot vlak voor het rust signaal vooralleer The Mags de bezoekers écht onder druk konden zetten. Mignolet pareerde een kopbal van Coloccini, Demba Ba kopte op de lat en nogmaals Coloccini trapte over.



Aan de rust kwam Ben Arfa in de ploeg en begon Newcastle wat beter te spelen, al bleef de omschakeling wel erg traag. Demba Ba kwam een paar keer dicht bij de gelijkmaker, maar het waren de bezoekers die ij zo na de beslissing forceerden. Keeper Krol onderscheidde zich met een dubbele parade door eerst het schot van Bendtner te redden en zich dan vol voor McClean's rebound te gooien. Enkele minuten later bracht Sessegnon Sunderland in de problemen. Voor het oog van de scheidsrechter maakte hij een ellenboogbeweging naar Tioté. Rood en de bezoekers met een man minder. Newcastle kwam meer en meer opzetten en meermaals werd er voor een penalty geschreeuwd. Vlak voor tijd kregen de Magpies dan ook waar ze achter zochten. Ameobi ging neer, penalty voor United. Ba schoot veel te slap in en Mignolet redde de elf meter. De bezoekende supporters begonnen al aan hun overwinningsfeestje. Te voorbarig zo leek. In de toegevoegde tijd was het Demba Ba die Newcastle verloste met de 1-1. St. James' Park daverde op zijn grondvesten en de Toon Army kreeg wat het verdiende.




wekke

RAEC Mons - Stade Charles Tandreau - 1e Klasse

21-03-2012 RAEC Mons - KVC Westerlo 2-1, 1e Klasse, Belgie








wekke

KVV Thes Sport Tessenderlo - 1e Provinciale - Limburg



Jammer van de slechte kwaliteit door de zon

wekke

#56
KESK Leopoldsburg - 4e Klasse C





Jammer van de slechte kwaliteit door de zon

wekke

K. Hechtel FC - 4e Provinciale - Limburg


wekke

Sporting Wijchmaal - 2e Provinciale - Limburg


wekke

K. Peerder Sportvrienden - 3e Provinciale - Limburg



Op de achtergrond zie je de indoor skipiste van Peer.
Jammer van de slechte kwaliteit door de zon