Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

voetbalfan

Ik heb het gezegd: het was voor dat ik naar Westerlo ging kijken, de eerste keer was één seizoen later tegen Genk. Van die feiten weet ik dus zeer weinig, enkel van horen zeggen.

wekke

Berchem Sport - Ludo Coeckstadion - 3e Klasse B

24-11-2013 Berchem Sport - Woluwe Zaventem 3-2; 3e Klasse B










Cyclebob

Berchem is erfgoed.
Valt me trouwens op dat uitvak leeg is. Koploper Woluwe Zaventem is daarmee geen aanwinst voor promotie.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

wekke

Citaat van: Cyclebob op nov 27, 2013, 14:49:40
Berchem is erfgoed.
Valt me trouwens op dat uitvak leeg is. Koploper Woluwe Zaventem is daarmee geen aanwinst voor promotie.

Foto's zijn vlak voor en vlak na de wedstrijd genomen. Er waren iets meer supporters dan op de foto's te zien is, maar het klopt dat Woluwe Zaventem qua support geen aanwinst zou zijn voor tweede klasse. Ik schat dat ze een 40 à 50 toeschouwers bij hadden.

hgrm

Waar zijn de feniksen gebleven die achter het doel stonden?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Vast retour naar het tuincentrum. Deze waren uit de tijd van de oosteuropese investeerders rond 2002/2003 heb ik me laten vertellen.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

HRM1880

Citaat van: Cyclebob op nov 27, 2013, 16:30:23
Vast retour naar het tuincentrum. Deze waren uit de tijd van de oosteuropese investeerders rond 2002/2003 heb ik me laten vertellen.
Inderdaad, de meeste supporters daar juichen het alleen maar toe dat die weg zijn. Slechte herinneringen voor hen aan Carvatti.

wekke

NEC Nijmegen - Goffertstadion - Eredivisie



01-12-2013 NEC Nijmegen - AZ Alkmaar 3-2; Eredivisie



Vorige week merkte ik dat NEC-AZ om 16u30 gespeeld zou worden. Ideaal om na de vroege werkshift in Turnhout richting Nijmegen te rijden. Mijn mailtje richting NEC werd vlot positief beantwoord en zo kon ik me opmaken voor mijn 1e wedstrijd in de Goffert.

Reeds twee uur voor de wedstrijd arriveerde ik aan het stadion. Veel te vroeg, maar perfect om rustig enkele rondjes rond het stadion te wandelen. Het was dan ook prima meegenomen dat het stadion een leuke ligging had, meer bepaald te midden van een stadspark met aan de andere kant een bosrijke omgeving. Ik wandelde ook even langs de oefenvelden van NEC. Al viel er niets bijzonders te ontdekken. Een uurtje voor de wedstrijd begaf ik me naar mijn plek in één van de hoeken van het stadion. De resterende tijd bladerde ik wat door het wedstrijdprogramma en als ik de statistieken zo aanschouwde dan vreesde ik voor de kansen van de thuisclub. In zijn historie won het slechts 3 thuiswedstrijden tegen de bezoekers uit Alkmaar. Neem ook de ongeslagen reeks van AZ sinds het ontslag van Gertjan Verbeeck en de laatste plek van NEC in gedachte en je gaat er prat op dat de Alkmaarders met de overwinning aan de haal gaan.



Al een geluk blijft voetbal een onvoorspelbaar spelletje. NEC was helemaal geen geslagen hond door zijn rode lantaarn. Integendeel, het greep AZ naar de keel met een snelle pressing, veel duelkracht en een snelle omschakeling. Nu, AZ leek het me ook allemaal iets te makkelijk op te nemen. Ze hadden duidelijk op een rustig namiddagje NEC gerekend. Na 7 minuten zorgden de Iraniër Alireza voor het eerste gevaar met een knappe actie en dito schot. Het stadion veerde recht, ook ik zag de bal in doel verdwijnen, maar het schot ging millimeters naast. Iets na het kwartier was het wel raak voor de thuisploeg. Manchester United-huurling Marnick Vermijl met een knappe actie van op rechts waarna hij de bal hard in de verste hoek ramde. AZ was nu plots wel wakker geschud en de NEC defensie liet zich van zijn zwakke kant zien. Eerst trapte Beerens nog op de laat, maar even later was hij wel trefzeker. De Nijmeegse goalie loste een schot van Martens en Beerens tikte de rebound in doel. AZ kon de druk niet op de ketel houden en NEC kwam terug in de partij. Beide teams hadden nog kansen op de voorsprong, maar beide keepers stonden pal.

Vlak na rust zorgde Alireza toch voor de 2-1. De kleine kwieke publiekslieveling stond bij een hoekschop gans ongedekt aan de eerste paal en kopte de bal in de verste hoek via de paal binnen. Het leek wel alsof AZ telkens een achterstand nodig had om er vol voor te gaan want ook nu kantelde de wedstrijd in het voordeel van de bezoekers. Doelman Johnsson keepte echter een sterke partij. Het publiek schreeuwde NEC door de moeilijke momenten heen. Hun steun werd beloond met een geweldige knal van Alireza. Higdon kopte een lange bal door tot bij de Iraniër, die liet de bal een keer stuiten en poeierde dan het leer in de verste kruising. De Goffert stond haast op zijn kop. Wat een leuke voetballer die Alireza. Toch was de partij nog niet gespeeld. Berghuis moet gedacht hebben: 'wat die Alireza kan, kan ik ook'. De AZ-invaller kwam met een mooie actie naar binnen en trapte het leer heerlijk in de verste bovenhoek. Het sein voor AZ om er een sterk slotoffensief uit te persen. Het publiek stuwde de thuisploeg vooruit. Elk stevig duel en herwonnen balbezit werd haast als een goal gevierd. AZ bleef komen en het kwam 2-3 keer enorm dicht bij de gelijkmaker, maar het mocht niet baten. Na ruim 4 minuten toegevoegde tijd blies de scheidsrechter voor het eindsignaal en kon het feest voor alles wat NEC was beginnen. Toch heerlijk als de underdog op karakter en wilskracht een wedstrijd winnend kan afsluiten. Ik ben al jaren fan van degradatie voetbal, een gewoonte van de Lierse-periode. Een club die smacht naar een overwinning in zijn strijd om het behoud, beleeft een wedstrijd emotioneler en intenser dan eender welke kampioenswedstrijd. Een club het behoud zien verzekeren in de allerlaatste wedstrijd van het seizoen is in mijn opinie zoveel mooier dan een topclub de zoveelste prijs te zien winnen.








Joost

In de samenvatting kreeg ik zowaar wat sfeer mee uit Nijmegen, je hebt dus echt mazzel gehad. Normaal is het in Nijmegen (behalve dan tegen Vitesse) echt doodstil.

Stadion ligt inderdaad erg mooi als het zelf natuurlijk een lelijk, standaard stadionnetje.

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op dec 02, 2013, 20:53:03
Ik wandelde ook even langs de oefenvelden van NEC. Al viel er niets bijzonders te ontdekken.

Op het veld achter supportershome 'De Eendracht' speelt Jong NEC en NEC amateurs dat in de Hoofdklasse speelt. Is ook niet bijzonder, enkel een onoverdekte staantribune van vier treden.

wekke

#340
Citaat van: Joost op dec 02, 2013, 21:45:35
In de samenvatting kreeg ik zowaar wat sfeer mee uit Nijmegen, je hebt dus echt mazzel gehad. Normaal is het in Nijmegen (behalve dan tegen Vitesse) echt doodstil.

Stadion ligt inderdaad erg mooi als het zelf natuurlijk een lelijk, standaard stadionnetje.

Het was niet echt sfeer qua gezangen, eerder het vooruitstuwen van de ploeg en het grote verlangen om te winnen. Dat maakt het echt leuk en dat is de charme van degradatievoetbal.

Het stadion kon me binnenin ook niet bekoren.




wekke

Citaat van: AthleticHolanda op dec 02, 2013, 22:10:24
Op het veld achter supportershome 'De Eendracht' speelt Jong NEC en NEC amateurs dat in de Hoofdklasse speelt. Is ook niet bijzonder, enkel een onoverdekte staantribune van vier treden.

Ik zag van op het bospaadje geen tribune staan en ben dus enkel langs het supportershome gewandeld.

Iets wat ik niet in mijn verslagje opnam, maar me wel afvroeg: vanwaar die oude klok met daaronder het logo met de Olympische ringen? Ik zal er morgen een foto van posten.

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op dec 02, 2013, 22:36:03
Iets wat ik niet in mijn verslagje opnam, maar me wel afvroeg: vanwaar die oude klok met daaronder het logo met de Olympische ringen? Ik zal er morgen een foto van posten.

Het zijn overblijfselen van het oude Goffertstadion, dat op precies dezelfde plaats lag maar er heel anders uitzag. Over de herkomst van de ringen kan ik je niets vertellen, dus heb ik zelf ook maar even gegoogled. Het lijkt erop dat de Nijmegenaren dat zelf ook niet weten...

http://weblog.hvng.nl/2012/08/olympisch-nijmegen-deel-2-de-ringen-van.html

Mijn eigen foto van de klok en de ringen (omdat ik em best mooi vind):

wekke

Aha, ze weten het dus zelf niet. Voor de wedstrijd lieten ze beelden zien van een vroegere editie van NEC - AZ dat gespeeld werd in de oude Goffert. Gezien de sintelbaan van de oude Goffert zullen de ringen wel gewoon bedoeld geweest zijn om het 'multifunctionele' in de verf te zetten. Wel leuk dat ze enkele restanten zoals de klok, ingangen en enkele trappen rondom het nieuwe stadion hebben behouden. Lag de oude Goffert dan eigenlijk in een kuil waarbij de bovenste stadionplaatsen gelijk lagen met de begane grond zoals bijvoorbeeld ook het oude stadion van Schalke 04?


(bron: www.nec-nijmegen.nl)

Mijn foto van de klok:




Joost

Het veld is op dezelfde plaats gebleven en ze hebben het nieuwe stadion in het oude gebouwd.

Je kunt de contouren van het oude stadion nog erg goed zien. Zowel op Google Maps als in het echt.