Wekke - foto's en verslagen

Gestart door wekke, jan 16, 2012, 20:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeje

Voorrangssystemen zijn best te begrijpen, en zijn ook het eerlijkst. Maar dan moet er inderdaad streng op ID gecontroleerd worden dat diegene ook steeds echt gaat.

Verder snap ik de frustratie uiteraard en het kan ook een stuk gemakkelijker. Je zou bijvoorbeeld een interland abonnement kunnen maken voor de uitwedstrijden. En de rest van de overgeblevene kaarten gewoon in de online verkoop gooien en onder het mom  "wie het eerst komt wie het eerst maalt" de kaarten verdelen. De die-hard fans hebben dan niets te klagen, aangezien zij een abonnement zullen kopen en de rest van de kaarten is het maar gewoon geluk hebben.

voetbalfan

Citaat van: wekke op okt 12, 2015, 14:55:20
Meen je dat nu? Ik ben voor de wedstrijd niet meer aan de Belgische kant geweest, maar dit slaat alles. Ik was daar tot 3,5 uur voor de wedstrijd en toen was er geen sprake van extra verkoop.

Ja, wij zijn daar kort na de middag geweest en er lag een stapel met een honderdtal tickets.

Jef400

Citaat van: Freebird op okt 12, 2015, 16:16:53
Helemaal akkoord, zeker met al die kunstgrepen dat zij als hervormingen omschrijven. Al vind ik het clubkaartsysteem in Nederland minstens even belachelijk en onnodig moeilijk. Zoals je zelf zegt, soms voor de meest lullige potjes voetbal waar je onnodige tijd en energie moet steken in het verkrijgen van een ticket. Binnen twee weken weer hetzelfde, voor f*cking Almere City :)
Daarom zeg ik ook expliciet Duitsland. Gelukkig zie je het wel minder worden de clubkaart terreur (11 van de 17 wedstrijden vrije verkoop bij AZ, minder moeilijke vervoersregelingen)

Hugo

Ja beste Wekke, vincken is lijden, zo blijkt maar weer eens.

HRM1880

Zoals een Poolse hopper eens mooi zei: "Groundhopping is not that easy"

Toch mooi dat je moeite bent blijven doen voor een ticket, ik had mij al lang in een kroeg gezet om mij lazarus te zuipen. Of dat café met terras met uitzicht op het stadion.

AthleticHolanda

Citaat van: wekke op okt 12, 2015, 13:46:55
Sinds zaterdag heb ik het helemaal gehad met lidkaarten, clubkaarten, voorverkoop toestanden, tickets met een slechte prijs-kwaliteit verhouding, etcetera. Ik vraag me soms echt af waarom ik al mijn tijd en geld nog in het voetbal stop. In ruil krijg ik te vaak 22 overbetaalde, wereldvreemde spelers te zien die constant met de handrem op staan te spelen. Het spontane ebt meer en meer weg uit deze mooie sport.

...

Ondertussen zijn de frustraties wat gaan liggen, maar toch ga ik even voor de break. Ik heb nog kaartjes voor België – Israel en Anderlecht – Tottenham, maar daarna ga ik er waarschijnlijk even mee stoppen. Het is teveel geweest op alle vlakken: teveel gedoe, teveel tijd, teveel geld, teveel verwachtingen, te slecht voetbal, enzovoorts.

Het is eigenlijk een beetje in een notendop waarom ik véél meer amateurvoetbal zie dan profvoetbal. Daar is het voetbal vaak nog puur en kan je gewoon doen wat je wil.

Tegenwoordig zou ik me in zo'n situatie lang zo druk niet meer maken, al snap ik de frustratie denk ik volledig. Als ik jou was zou ik me door dit soort onzin niet uit het veld laten slaan en er al helemaal niet mee stoppen, maar gewoon verder gaan zonder alle facetten die je frustratie opleveren.

Overigens erg grappig om van Valencia terug te vliegen om daarna meteen weer terug te gaan, dan had ik toch een compromis gesloten met de vriendin vermoed ik, haha.

Verder interessant om te lezen en leuke foto's! Bedankt voor het delen.

wekke

Effe mijn gsm nog eens leeg gemaakt....

AZ Alkmaar - AFAS Stadion

01-10-2015 AZ - Athletic de Bilbao 2-1, Europa League





KFC Oosterzonen

11-11-2015 KFC Oosterzonen - KFCOB Wilrijk 2-1, 3e klasse B




wekke

Achilles '29 - Sportpark De Heikant

17-12-2015 Achilles '29 - FC Utrecht 0-5, KNVB Beker



In mijn queeste om alle Nederlandse profclubs te bezoeken, moest ik ook een keertje Achilles '29 uit Groesbeek aandoen. Het klinkt haast plichtsmatig, maar ik kon me voordien helemaal niets voorstellen bij de club. Ik ben ook niet het soort hopper dat de ganse geschiedenis van een club gaat opzoeken of uitgebreid stadionfoto's gaat bekijken. Geef mij maar wat meer spontaniteit. Hoe minder verwachtingen, hoe leuker het vaak wordt. De 8e finale van de KNVB koppelde Achilles '29 aan FC Utrecht. In al die jaren dat ik buitenlandse clubs bezoek is er eentje die er toch uitsteekt. De FC uit de Dom stad heeft in 2008 zo'n indruk op me gemaakt dat ik jaarlijks wel een keertje mijn opwachting maak op de Bunnikside. Als je mijn lijstje van bezochte clubs en landen bekijkt dan vraag je jezelf af waarom in godsnaam FC Utrecht. Op die vraag is geen specifiek antwoord. Het is dat mysterieuze aan het voetbal waarbij je instant een klik hebt met een bepaalde club.

Weken voor de wedstrijd mailde ik reeds naar Achilles om extra informatie aangaande de kaartenverkoop. Op een antwoord hoefde ik niet lang te wachten, maar er was nog geen beslissing genomen door de clubs, burgemeesters en ordediensten. De vriendelijke dame beloofde me spoedig weer te contacteren en ze hield woord. Het antwoord luidde dat er verstrengde veiligheidsmaatregelen zouden zijn. Aangezien ik cc-houder ben van FC Utrecht moest ik me er dus een beetje uitlullen. Ik trachtte de dame gerust te stellen door mezelf uitgebreid voor te stellen, het 'groundhoppen' uit te leggen en fijntjes aan te geven dat ik geen enkele affectie heb met FCU. Dat laatste was misschien een beetje overdreven, maar het is wel zo dat het me een worst zou wezen of FCU nu al dan niet zou winnen. Integendeel, voor dergelijke wedstrijden hoop je op een echte cupmatch waarin de underdog het de favoriet zo moeilijk mogelijk maakt. Het slijmen werkte althans en er lag een kaartje voor me klaar.

Na mijn ochtendshift in Turnhout reed ik instant door naar Groesbeek. Een tripje van net geen anderhalf uur. Ik kwam eigenlijk veel te vroeg aan op sportpark 'De Heikant'. De poorten stonden wagenwijd open, de lichtmasten waren nog gedoofd en ik kon rustig gaan en staan waar ik wou. Meestal ben ik niet het meest geduldige type, maar ik vond het een keertje aangenaam om alle facetten van zo'n voetbalavond in de gaten te houden. De tv-crew die alles in gereedheid moest brengen, de spelers die vanuit zaal De Linde naar het sportpark kuierden, de stewards die niet goed wisten waar eerst te beginnen, ... Amateuristische gemoedelijkheid heeft iets aandoenlijks.  Dat zulke clubs mee kunnen groeien naar de prof competities, juich ik tegenwoordig alleen maar toe. Ik ben lang voorstander geweest om in België de profs en amateurs te scheiden. Mijn voornaamste argumentatie was om de schuldenberg uit te kuisen die er in onze competities heerst. Als ik dan Achilles zie dan moet ik denken aan Dessel Sport en Heist. Eigenlijk is het absurd dat wij in België de twee gezondste clubs in de hoogste afdelingen gaan afstoten.



Amateuristische gemoedelijkheid dus. Ik had van op afstand het gevoel dat al deze vrijwilligers fier waren op Achilles '29. Je had ook dat dorpsgevoel, die persoonlijke en vriendelijke aanpak. Ik heb het nadien niet opgezocht, maar ik hoop dat er wat jongens van 'rond de kerktoren', zoals wij zeggen, in dit voetbalteam spelen.  Na een bezoekje aan de kantine, waarbij ik uitgebreid de elftal foto's aan de muur bekeek en de 'cupfighters' sjaals me opvielen, wandelde ik naar de overdekte staantribune. Al gans de dag was het een hondenweer van jewelste en nu ik de drukte voor was, wilde ik me verzekeren van een droog plekje. Mijn oog viel onmiddellijk op 'The Egg Side Corner', een toog midden in de tribune met daar achter twee omaatjes die drank en eten serveerden. Naast hen bevond zich dan weer het hok van de plaatselijke DJ en de stadionomroeper. Ik vond het een maf gezicht, die setting. Het had iets aandoenlijks en ik hoop dat die omaatjes er elke week in weer en wind staan en nog jaren zullen blijven. Gooi van mijn part die Engelse benaming (egg side corner) overboord en geef het een Nederlandse benaming à la 'Op grootmoeders wijze' of iets dergelijks.



Ik nam mijn plaats in tegen het bezoekersvak. Niet om mijn Utrechtse sympathie, maar het zicht was er iets beter. Er stond wat minder volk en met mijn metertje en 73 centimeter val ik wat klein uit in Nederland. Ook naast het uitvak kwam weer dat spontane in de dorpsclub naar boven. In plaats van de bufferzone tussen het thuis- en uitvak te bedekken met één of ander sponsordoek of wat veiligheidsmensen, had men er doodleuk een extra eet- en drankgelegenheid van gemaakt waarbij je door het hek maar je bestelling hoefde te roepen naar de verkoper. Die man was dan ook nog eens zo'n schitterend gezapig type. Als ik me niet vergis, hoorde ik de man in eerste instantie zeggen dat hij niets aan het uitvak mocht verkopen. Maar hij lapte dat toch lekker aan zijn laars. Grappen en grollen met de bezoekers vond hij amusanter, en terecht natuurlijk. Veiligheidsmaatregels? Schei toch lekker uit. Dit is de beleving die het voetbal groot heeft gemaakt. Dat spontane, iedereen die gewoon een leuke avond wil hebben zonder al dat regeltjes geneuk. "Vijf broodjes worst en 3 colaatjes!". Hup daar ging de volgende bestelling door het hek naar het uitvak.



Ondertussen was Sportpark 'De Heikant' lekker gevuld en konden we ons opmaken voor de aftrap. Al snel werd duidelijk dat er van die echte cupmatch niets in huis zou komen. FC Utrecht was wakker en klaar om Achilles bij de keel te grijpen. Na 5 minuten was het al bingo. Spits Haller kopte een hoekschop tegen de touwen. Nog geen 3 minuten later slalomde Peterson door de thuisploeg. Niemand kon zijn snelheid, Peterson legde de bal panklaar en Barazite hoefde maar binnen te duwen. De wedstrijd was al gespeeld nog voor hij goed en wel begonnen was. Achilles probeerde nadien wel en ik had soms het gevoel dat ze zich centimeter per centimeter in de match zouden knokken, maar zover kwam het niet. FC Utrecht zat in een zetel en speelde letterlijk met Achilles. Als de eredivisionist versnelde dan kon de thuisploeg niet volgen. Te weinig voetbaltechnische bagage en snelheid om Utrecht te verontrusten.



Ook in de tweede helft schoten de bezoekers uit de startblokken. Haller zorgde al na 2 minuten voor de 0-3. Luttele minuten later breide Utrecht een schitterende aanval in elkaar en was het weer de Franse spits die kon binnenduwen. Zijn hattrick van de avond. De honger van de bezoekers leek nog niet gestild en ze bleven kansen krijgen op de forfaitscore. Ondertussen begon de rood-witte aanhang te roepen op de rentree van Ruud Boymans. Ze kregen hun zin op het uur. Even later lag dan ook de 0-5 tegen de netten na een goal van de eveneens ingevallen Joosten. De resterende minuten waren een pak minder. Utrecht duwde niet door en Achilles had niet de kwaliteiten. In de slotfase konden de bezoekers nog enkele malen de score uitdiepen, maar het bleef bij 0-5.

Jammer dat er niet meer strijdkracht in de wedstrijd zat, maar blij met mijn bezoek aan Achilles '29. En alstublieft beste burgemeesters en ordediensten, stop met extra maatregels op te leggen voor dit soort affiches. Het is nergens voor nodig!



Joost

Je hebt Achilles net zo beleefd als ik destijds tegen Roda deed. De club is in werkelijk alles een verademing als je de regeldrang rond het profvoetbal gewend bent.

wekke

Het heeft me in ieder geval doen inzien dat ik meer van dergelijke affiches moet bezoeken in het Nederlandse (en Duitse) bekertoernooi. Jammer dat die wedstrijden steeds midweeks plaats vinden.

Jeje

Citaat van: wekke op dec 17, 2015, 16:22:13
Het heeft me in ieder geval doen inzien dat ik meer van dergelijke affiches moet bezoeken in het Nederlandse (en Duitse) bekertoernooi. Jammer dat die wedstrijden steeds midweeks plaats vinden.

Ja dat vind ik inderdaad ook erg jammer.

Wel vind ik persoonlijk het Nederlandse bekertoernooi totaal niet interessant, het leeft bij de topclubs niet echt. En de kleinere clubs in de eredivisie vind ik niet echt zn charme hebben, de Jupiler league clubs missen vaak gewoon kwaliteit voor een echte stunt.

Buitenlandse bekers vind ik echter prachtig om te zien. Weet niet of jij als Belg hier ook zo naar kijkt, wat vind je van de Belgische beker bv?

jona93

Citaat van: Jeje op dec 17, 2015, 16:26:21
Ja dat vind ik inderdaad ook erg jammer.

Wel vind ik persoonlijk het Nederlandse bekertoernooi totaal niet interessant, het leeft bij de topclubs niet echt. En de kleinere clubs in de eredivisie vind ik niet echt zn charme hebben, de Jupiler league clubs missen vaak gewoon kwaliteit voor een echte stunt.

Buitenlandse bekers vind ik echter prachtig om te zien. Weet niet of jij als Belg hier ook zo naar kijkt, wat vind je van de Belgische beker bv?
Eerlijk slecht de vaak lege tribunes die je ziet op tv gisteren bv bij Genk amper 3000 toeschouwers terwijl er 25k binnen kunnen. Ook ben ik voorstander van de 1e klasse clubs al te laten aantreden vanaf de 1e ronde zoals in Duitsland.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Joost

Citaat van: Jeje op dec 17, 2015, 16:26:21
Ja dat vind ik inderdaad ook erg jammer.

Wel vind ik persoonlijk het Nederlandse bekertoernooi totaal niet interessant, het leeft bij de topclubs niet echt. En de kleinere clubs in de eredivisie vind ik niet echt zn charme hebben, de Jupiler league clubs missen vaak gewoon kwaliteit voor een echte stunt.

Buitenlandse bekers vind ik echter prachtig om te zien. Weet niet of jij als Belg hier ook zo naar kijkt, wat vind je van de Belgische beker bv?

Dat is toch echt een typische 'het gras is altijd groener aan de andere kant' reactie.

In Nederland hebben de amateurclubs in de 1e ronde ook het thuisvoordeel zoals in Duitsland.
In Engeland zijn er maar 20 clubs uit lagere divisie die zich mengen met 20 Premier League en 24 Championship clubs.

wekke

Ons bekertoernooi is huilen met de pet op. Je hebt de geleide loting waarbij een eerste klasser in de 16e finale het moet opnemen tegen een team uit de lagere klasses. Bovendien kopen die eerste klassers ook massaal het thuisvoordeel af waardoor de stadions zo goed als leeg zijn. De lagere klassers die thuis spelen zijn dan ook zeer vaak dezelfde zoals bijvoorbeeld Deinze.

Er zijn al veel plannen op tafel gelegd waarbij het bekertoernooi in de meest halucinante competitieformules wordt gegoten om toch maar de publieke belangstelling op te krikken. Zo wilden ze bijvoorbeeld in poule fases gaan werken. De nodige veranderingen zijn nochtans simpel: de eerste klassers een ronde eerder laten invloeien, geen geleide loting en het verbieden van het verkopen van een thuisvoordeel.

Saltacampos

Citaat van: wekke op dec 17, 2015, 17:14:24
Ons bekertoernooi is huilen met de pet op. Je hebt de geleide loting waarbij een eerste klasser in de 16e finale het moet opnemen tegen een team uit de lagere klasses. Bovendien kopen die eerste klassers ook massaal het thuisvoordeel af waardoor de stadions zo goed als leeg zijn. De lagere klassers die thuis spelen zijn dan ook zeer vaak dezelfde zoals bijvoorbeeld Deinze.

Er zijn al veel plannen op tafel gelegd waarbij het bekertoernooi in de meest halucinante competitieformules wordt gegoten om toch maar de publieke belangstelling op te krikken. Zo wilden ze bijvoorbeeld in poule fases gaan werken. De nodige veranderingen zijn nochtans simpel: de eerste klassers een ronde eerder laten invloeien, geen geleide loting en het verbieden van het verkopen van een thuisvoordeel.
Inderdaad, maar ja, de tv zal wel niet meewillen. Destijds gingen er veel eersteklassers uit op een klein, slecht veld bij één of andere derde-of vierdeklasser. Dat is waar bekervoetbal over moet gaan.
Over land and sea