Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Uit Bremen willen alleen Bremer SV en Brinkumer SV promoveren. De rest heeft sowieso geen kans meer kampioen te worden.

In Niedersachsen hebben alle ploegen in de promotiepoule een licentie aangevraagd behalve FT Braunschweig en Arminia Hannover, die toch al kansloos zijn.

In Schleswig-Holstein hebben Eichede en Todesfelde een licentie aangevraagd

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jobo

Deze 35 clubs hebben een licentieaanvraag gedaan voor de Regionalliga West

3. Liga:

Viktoria Köln
Borussia Dortmund U23
MSV Duisburg
SC Verl

Regionalliga West:

TSV Alemannia Aachen
Rot Weiss Ahlen
Bonner SC
Fortuna Düsseldorf 1895 U23
Rot-Weiss Essen
FC Gelsenkirchen-Schalke 04 U23
FC Köln U23
SC Fortuna Köln
SV Lippstadt 08
VfL Sportfreunde Lotte von 1929
Borussia Mönchengladbach U23
SC Preußen 06 Münster
SC Rot-Weiß Oberhausen
SV Rödinghausen 1970
SV Straelen
KFC Uerdingen 05
SC Wiedenbrück
FC Wegberg-Beeck 1920
Wuppertaler SV

Oberliga Westfalen:

FC Kaan-Marienborn 07
ASC 09 Dortmund
FC Gütersloh
SC Paderborn 07 U23
SG Wattenscheid 09
SV Westfalia Rhynern 1935

Oberliga Niederrhein:

FC Bocholt 1900
SSVG Velbert 02
VfB 03 Hilden

Mittelrheinliga:

FC Düren 2017
FC Hennef 05
SV Bergisch Gladbach

hgrm

Ik neem aan dat het voor de 3. Ligisten naast de licentie voor de 3. Liga is; ze hebben nog alle kans zich te handhaven of zijn al bijna veilig (Dortmund II). Ik heb in ieder geval nergens gehoord dat iemand vrijwillig zich terugtrekt uit de 3. Liga

Van de Regionalligisten mist alleen Homberg, maar die club is al zo goed als gedegradeerd op sportieve gronden. De top-5 heeft eveneens een licentie voor de 3. Liga aangevraagd.

De clubs uit Westfalen zijn de huidige top-6, in Niederrhein en Mittelrhein hebben de top-3 een licentie aangevraagd.

Het ziet er dus goed uit: promotie en degradatie zal volledig op sportieve gronden worden beslist en er zijn geen clubs die zullen afzien van promotie als ze de kans krijgen of zich vrijwillig terugtrekken.

Wat dan weer jammer is, is dat de kans groot is dat er twee of misschien wel drie traditionsvereine wegvallen uit de Regionalliga. Uerdingen is bijna niet meer te redden (het gat is 11 punten) maar ook Aken en Bonn staan in de degradatiezone.

Wat betreft de promotie: er zal sowieso een traditieclub promoveren. Essen heeft wel zijn voorsprong verspeeld. Met dank aan een "supporter" die vuurwerk naar een speler van Münster gooide, staat Münster nu op doelsaldo voor in plaats van 3 punten achter.

Vanuit de Oberliga kunnen er ook wat interessante clubs omhoog komen. Momenteel vallen de kwartjes net verkeerd met Velbert, Kaan-Marienborn en Paderborn II, maar het zouden zomaar met Bocholt, Wattenscheid en Gütersloh drie clubs van naam kunnen worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ricodejong4

Goed om weer eens wat van Wattenscheid te vernemen. Ik dacht dat die club redelijk ter ziele was gegaan, terwijl ik daar enkele jaren geleden veel groundhoppers heen zag gaan. Mochten ze Regionalliga spelen zou ik ze graag eens bezoeken met een team van naam op bezoek.

DannyH79

Wattenscheid heb ik nog als bundesliga club voorbij zien komen (via teletekst destijds...)


Gaat Uerdingen weer in het eigen stadion spelen bij degradatie?
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Semper Fidelis

Citaat van: DannyH79 op apr 08, 2022, 15:07:20
Wattenscheid heb ik nog als bundesliga club voorbij zien komen (via teletekst destijds...)


Gaat Uerdingen weer in het eigen stadion spelen bij degradatie?

Zag via Twitter dat ze op 23 april tegen Homburg alweer terugkeren in Grotenburg, zie: https://twitter.com/KFC_Uerdingen/status/1512402652688261122?t=WuazJ1PXRCgdneUnk2Ey5Q&s=19

watergatehopper

Citaat van: Semper Fidelis op apr 08, 2022, 16:27:18
Zag via Twitter dat ze op 23 april tegen Homburg alweer terugkeren in Grotenburg, zie: https://twitter.com/KFC_Uerdingen/status/1512402652688261122?t=WuazJ1PXRCgdneUnk2Ey5Q&s=19

Homburg speelt in SudWest en is ook zeker een aanrader voor een bezoek. Hier gaat het om Homberg. Scheelt maar 1 letter maar als je verkeerd rijdt? ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Aalen en Ahlen is wat betreft ook een klassieker. Er schijnt wel eens een supportersbus van Nürnberg verkeerd te zijn gereden.....al wordt het in alle toonaarden ontkend.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Saltacampos

Citaat van: hgrm op apr 08, 2022, 21:29:01
Aalen en Ahlen is wat betreft ook een klassieker. Er schijnt wel eens een supportersbus van Nürnberg verkeerd te zijn gereden.....al wordt het in alle toonaarden ontkend.
Gebeurt wel eens vaker, ik heb weet van Liverpoolsupporters die in plaats van naar het Franse Lille naar Lille in de provincie Antwerpen waren gereden.
Er is ook het verhaal van een supportersclub van de Rode Duivels die naar Wales-België gingen en "Wales" in de GPS tikten, naast veel te ruim als locatie, bestaat er helaas voor hen ook een plaats in Yorkshire, Engeland, die "Wales" heet, daar zijn ze dus beland...
Basiskennis aardrijkskunde blijkt nuttiger dan velen denken ;p
Over land and sea

Jobo

Wattenscheid is echt een aanrader. Prachtig stadion!
Ik hoop echt dat ze het gaan redden naar de Regionalliga.

Hunebed on tour

Citaat van: Semper Fidelis op apr 08, 2022, 16:27:18
Zag via Twitter dat ze op 23 april tegen Homburg alweer terugkeren in Grotenburg, zie: https://twitter.com/KFC_Uerdingen/status/1512402652688261122?t=WuazJ1PXRCgdneUnk2Ey5Q&s=19

Hebben nog mensen tickets weten te bemachtigen?

Semper Fidelis

Citaat van: Hunebed on tour op apr 11, 2022, 14:23:07
Hebben nog mensen tickets weten te bemachtigen?

Nop, maar zag wel dat ze maar 2,000 kaarten in de verkoop hadden.

rogo_breda

Daar is toch plek zat, neem ik aan? Gewoon aan de kassa kan altijd, of geldt er een beperking?

ALenstra

Als ik het goed begrepen heb mogen er maar 2000 toeschouwers in.

Semper Fidelis

Citaat van: ALenstra op apr 11, 2022, 17:17:18
Als ik het goed begrepen heb mogen er maar 2000 toeschouwers in.

Klopt inderdaad.