Saltacampos on tour

Gestart door Saltacampos, mei 16, 2016, 18:13:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Het picknicken in de bushalte begint bijna een traditie te worden!

Ik zag Eppegem eens bij RJ Wavre en toen waren ze met 2 bussen vol supporters. Die belangstelling is dus duidelijk tanende.

Om de eerste seizoenshelft toch nog positief af te sluiten zijn er nog wel een paar duels om uit te kiezen komende woensdag, zondag en de volgende woensdag.

bagger010

Citaat van: Joost op dec 20, 2021, 10:30:36
Het picknicken in de bushalte begint bijna een traditie te worden!

Ik zag Eppegem eens bij RJ Wavre en toen waren ze met 2 bussen vol supporters. Die belangstelling is dus duidelijk tanende.

Om de eerste seizoenshelft toch nog positief af te sluiten zijn er nog wel een paar duels om uit te kiezen komende woensdag, zondag en de volgende woensdag.
Welke wedstrijden zijn er aanstaande en met name volgende week woensdag? Zie bijna geen duels op de Futbology app namelijk

Joost

Citaat van: bagger010 op dec 20, 2021, 11:57:03
Welke wedstrijden zijn er aanstaande en met name volgende week woensdag? Zie bijna geen duels op de Futbology app namelijk

Dan raad ik je aan om even rechtstreeks bij de RBFA te kijken en bij Vbal4.be.
In alle Vlaamse provincies zijn komende woensdag nog duels.
De keuze voor 29/12 is heel beperkt; Vinderhoute en SK Merelbeke in de Oost-Vlaamse 4e provinciale, SP. Molenbeek in de Brabantse 3e provinciale.

Maar check altijd welk terrein het wordt gespeeld op RBFA.be. Zeker in de lagere klassen wordt er dit seizoen veelvuldig uitgeweken naar andere velden en clubs als daar wel verlichting is.
Het spelen van de wedstrijd heeft veel meer prioriteit dan het hebben van thuisvoordeel. Zo wordt het duel tussen Mormont en Raeren-Eynatten van woensdag gespeeld op een kunstgras bijveld van KAS Eupen.

Saltacampos

Citaat van: Joost op dec 20, 2021, 10:30:36
Het picknicken in de bushalte begint bijna een traditie te worden!

Ik zag Eppegem eens bij RJ Wavre en toen waren ze met 2 bussen vol supporters. Die belangstelling is dus duidelijk tanende.

Om de eerste seizoenshelft toch nog positief af te sluiten zijn er nog wel een paar duels om uit te kiezen komende woensdag, zondag en de volgende woensdag.
Ik zie deze reactie pas nu, hahaha, inderdaad.
Tweede picknick in een bushalte dit seizoen.
Eppegem gaat niet zo goed, zo hoorden we van supporters.
Te veel spelers die geen band met de club hebben en voor zichzelf spelen.
Over land and sea

Saltacampos

Eerste wedstrijd van 2022 met dank aan onze zuiderburen waar wel publiek toegelaten is.

IC Croix-US Saint-Omer
https://drive.google.com/file/d/1T9bbPJycqvo53XcWg3bmvCSEKbXTyuIB/view?usp=sharing
Over land and sea

Saltacampos

Opnieuw naar Frankrijk voor wedstrijd twee van 2022.
US Saint-André-lez-Lille-SC Hazebrouck

https://drive.google.com/file/d/1ZD6F4VAAKM0SLh4qH1CGEhAraC-R0bMZ/view?usp=sharing
Over land and sea

Joost

Dat toeschouwersverbod in België is ook maar een wassen neus.
Vorig weekend heb ik twee duels kunnen kijken in Jambes en Yves-Gomézee, vandaag was ik in Munsterbilzen.

In Wallonië beperkte het aantal toeschouwers tot 17 in de twee duels samen, in Munsterbilzen zat er een pak meer in de kantine (want dat mag wel). Die kwamen uiteindelijk ook maar buiten en zodoende kwam ik tot 54. Gedurende de tweede helft werd er zelfs langs de lijn entree opgehaald voor de wedstrijd waarin officieel geen publiek mocht zijn.

Saltacampos

Citaat van: Joost op jan 24, 2022, 00:09:52
Dat toeschouwersverbod in België is ook maar een wassen neus.
Vorig weekend heb ik twee duels kunnen kijken in Jambes en Yves-Gomézee, vandaag was ik in Munsterbilzen.

In Wallonië beperkte het aantal toeschouwers tot 17 in de twee duels samen, in Munsterbilzen zat er een pak meer in de kantine (want dat mag wel). Die kwamen uiteindelijk ook maar buiten en zodoende kwam ik tot 54. Gedurende de tweede helft werd er zelfs langs de lijn entree opgehaald voor de wedstrijd waarin officieel geen publiek mocht zijn.
Dit land heeft een lange traditie van het stilzwijgend negeren van stompzinnige politieke beslissingen.
Als je allerlei bezetters hebt gehad die je deze dingen historisch gezien hebben opgelegd, terwijl er niet echt de mogelijkheid was om openlijk in het verzet te gaan, doe je het maar zo, dat is een reflex die ook nu vlot wordt toegepast.
Vanaf volgend weekend is alles min of meer zoals voor 22/12 (profvoetbal wel beperkt tot 70% capaciteit om onbegrijpelijke redenen).
De profclubs zullen dat wel toepassen.
Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea

Saltacampos

Over land and sea


Saltacampos

Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op feb 13, 2022, 18:42:56
RFC Wetteren-Racing Gent
Fletse derby die in een gelijkspel eindigde:
https://drive.google.com/file/d/1tqfhZViDAeXNTA7m39GNmhXjukkSbuBu/view?usp=sharing

Toen ik eerder dit seizoen Wetteren Lokeren/Temse zag ontvangen waren die hekken nog wel handig.
Het allegaartje aan tribunes daar is van grote schoonheid, echt een van mijn favoriete Belgische terreinen.

Saltacampos

#313
Citaat van: Joost op feb 13, 2022, 21:50:29
Toen ik eerder dit seizoen Wetteren Lokeren/Temse zag ontvangen waren die hekken nog wel handig.
Het allegaartje aan tribunes daar is van grote schoonheid, echt een van mijn favoriete Belgische terreinen.
Klopt, voor clubs met een zeker aandeel van dat soort supporters is het inderdaad nog nodig.
Lokeren/Temse hoort ook gewoon niet in Tweede Amateur thuis, maar dat zal na dit seizoen wel over zijn, zelfs als ze uiteindelijk de titel niet pakken, er is toch gewoon bijna niemand die een licentie voor Eerste Amateur kan (of wil) aanvragen.
Ivm volgend seizoen lijkt de ploeg van Racing Gent een kwaliteitsinjectie te zullen krijgen (en dat is ook hard nodig), er wordt gefluisterd dat het terrein aan de Botestraat in Wondelgem (ooit het veld van SK Wondelgem, daarna van Olympia Gent) het stadion van Racing wordt vanaf 2022-2023. Voor mij een hele verbetering, want dat is echt dichtbij, ook met openbaar vervoer zeer goed bereikbaar vanuit Gent-Centrum en station Gent-Sint-Pieters (tram 1).
We zien wel wat het uiteindelijk wordt. Anders wordt het misschien wel Drongen, in elk geval geschikt voor Tweede Amateur en dan wordt het wandelafstand voor mij ;p
Een terugkeer naar Gentbrugge gaat blijkbaar niet meer door die ellendige atletiekpiste die ze daar hebben aangelegd.
De jeugd blijft wel sowieso in Oostakker spelen. Ik zal dat rotstadion geen seconde missen.
Over land and sea

Joost

Er ligt wel kunstgras in Wondelgem.