Volledig gevaccineerden mogen weer naar Engeland

Gestart door red28, jul 28, 2021, 11:16:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricodejong4

Ah, ik heb nu een willekeurige andere zaterdag wat verder in de tijd (5 maart) geselecteerd en dan kom ik maar op 60,- uit.
Dus dat is met een volle auto zeker te doen!

Nort

Citaat van: ricodejong4 op jan 11, 2022, 14:17:13
Op basis van bovenstaande berichten ben ik aan het zoeken om binnenkort eens een dagtripje Engeland te maken.
Als ik op zaterdag heen en weer met de auto via de Eurotunnel wil kost dit mij €268,-
Zijn dit normale prijzen, of zijn deze nu vanwege de situatie enorm hoog?
Ben nog nooit met de auto naar Engeland geweest dus vandaar.
Nee, de tunnel is op dit moment schrikbarend duur. Voor dagtrips ligt de prijs meestal rond de €70. Is wel een kwestie van of heel vroeg boeken of wachten tot 1-3 weken van te voren.

Bij een trip over meerdere dagen is de tunnel bijna altijd rond de €150 - €300.

jdebruin96

Citaat van: ricodejong4 op jan 11, 2022, 14:17:13
Op basis van bovenstaande berichten ben ik aan het zoeken om binnenkort eens een dagtripje Engeland te maken.
Als ik op zaterdag heen en weer met de auto via de Eurotunnel wil kost dit mij €268,-
Zijn dit normale prijzen, of zijn deze nu vanwege de situatie enorm hoog?
Ben nog nooit met de auto naar Engeland geweest dus vandaar.

Vind ik wel heel duur.. afgelopen november €102 kwijt voor dagtrip via de tunnel

red28

Ik ben afgelopen weekend bij de South-London derby Millwall - Crystal Palace geweest voor de FA Cup. Hieronder mijn ervaringen wat betreft COVID.

-Vertrokken vrijdag 7 januari vanaf Eindhoven Airport. Tijdens het scannen van mijn boardingpass gaf het apparaat aan dat ik naar een incheckbalie moest gaan. Dit was alleen voor de reizigers naar de UK! Vaccinatiebewijs en Passenger Locator Form werden gevraagd en gecontroleerd. Ter goedkeuring kreeg ik een nieuwe boardingpass.
-Bij boarden of instappen vliegtuig geen vragen/controle meer gehad.
-Bij aankomst in UK geen vragen/controle gehad bij douane. 
-Bij aankomst London Stansted Airport meteen een PCR test laten afnemen via RANDOX (mag nu antigeen zijn).
-Uitslag PCR test had ik binnen 12 uur al op de mail.
-Zaterdag 8 januari voor het betreden van The Den QR code moeten laten zien.
-Zondag 9 januari teruggevlogen vanaf London Luton. Voor het boarden werd IEDEREEN gecontroleerd op een negatieve PCR test van maximaal 48 uur oud.

Als je je zaken op orde hebt is er niets aan de hand! Risico blijft natuurlijk wel dat je positief test als je al op het eiland bent...

rogo_breda

Citaat van: red28 op jan 12, 2022, 23:14:46
Als je je zaken op orde hebt is er niets aan de hand! Risico blijft natuurlijk wel dat je positief test als je al op het eiland bent...
Dat vind ik een behoorlijk risico. Ik zou daarom altijd de PCR test voor vertrek nog in NL doen.

Maar mooi dat je geweest bent en leuke wedstrijd!

Robin

Dank, red28. En wat je zegt rogo_breda, als je binnen 48 uur weer terug bent is dat het veiligst. Kost je wel een tientje of 6-7 maar ach, die hebben we wel bespaard de afgelopen twee jaar! Zin in volgende week. Ein-de-lijk weer naar United.

red28

Citaat van: rogo_breda op jan 13, 2022, 08:09:29
Dat vind ik een behoorlijk risico. Ik zou daarom altijd de PCR test voor vertrek nog in NL doen.

Maar mooi dat je geweest bent en leuke wedstrijd!

Om het risico zo klein mogelijk te houden is het verstandig om in de twee dagen voorafgaand twee maal per dag een zelftest te doen!
Ik heb op Eindhoven nog een zelftest gedaan! Test je een uurtje voor aankomst in UK negatief zit je echt wel goed!

Robin

En hoe was de derby? Ooit The Den bezocht maar niet op een wedstrijddag. Is het nu echt zo'n 'moody' place tijdens een wedstrijddag of valt het allemaal reuze mee (wat ik denk)?

syntric

Citaat van: Robin op jan 13, 2022, 12:10:53
En hoe was de derby? Ooit The Den bezocht maar niet op een wedstrijddag. Is het nu echt zo'n 'moody' place tijdens een wedstrijddag of valt het allemaal reuze mee (wat ik denk)?

Al geregeld Millwall gedaan, ik zou dat toch nooit een 'familieclub' noemen :-)
Groundhopper for life :-)

red28

Citaat van: Robin op jan 13, 2022, 12:10:53
En hoe was de derby? Ooit The Den bezocht maar niet op een wedstrijddag. Is het nu echt zo'n 'moody' place tijdens een wedstrijddag of valt het allemaal reuze mee (wat ik denk)?

Sterk afhankelijk welke tegenstander op bezoek komt. Ik heb Millwall ook jaren links laten liggen, was ook altijd wat sceptisch over "hype" rond Millwall.
Na het bezoeken van potjes met als tegenstander Leeds, Charlton en Palace (alle drie gehaat om verschillende redenen) kan ik wel zeggen dat ik om ben!
Op de juiste matchdays tref je bij Millwall nog ouderwets Brits voetbal met alles wat daarbij hoort. Enorm veel tuig op de tribunes, banters, agressieve sfeer, vecht voetbal, opstootjes buiten het stadion, pauper omgeving etc.
Als je een tegenstander uitzoekt waar "geschiedenis" mee is heb je bij Millwall echt een top dag!



ALenstra

Zeker als je bij de harde kern op de Dockers stand gaat zitten!

Robin

De 'Day 2 test' in Engeland gaat er begin februari helemaal af. Nederland wil nog wel dat je bij terugkomst een negatieve test laat zien.

bagger010

Citaat van: Robin op jan 17, 2022, 07:04:11
De 'Day 2 test' in Engeland gaat er begin februari helemaal af. Nederland wil nog wel dat je bij terugkomst een negatieve test laat zien.
Mag dat ook een PCR zijn die 48 uur oud is en dus in Nederland is afgenomen?

Robin

Ja, dat kan. Wanneer ik op de website https://reizentijdenscorona.rijksoverheid.nl/nl/bestemming kijk, krijg ik :

'Je mag alleen terugreizen met een negatieve testuitslag (een NAAT(PCR)-test van maximaal 48u oud bij vertrek óf een sneltest van maximaal 24u oud bij vertrek).'

syntric

Citaat van: Robin op jan 17, 2022, 07:04:11
De 'Day 2 test' in Engeland gaat er begin februari helemaal af. Nederland wil nog wel dat je bij terugkomst een negatieve test laat zien.

Heel goed nieuws, dan wordt het daar toch stilaan zoals in andere landen, PLF invullen veronderstel ik en klaar.
Groundhopper for life :-)