Promotie/degrdatie België 2021-2022

Gestart door Joost, feb 05, 2022, 19:42:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maikelll043

Heeft er iemand een overzicht van de afdelingen van de beloftenploegen (U23) wie waar in stroomt ?

syntric

Citaat van: maikelll043 op mei 12, 2022, 11:12:45
Heeft er iemand een overzicht van de afdelingen van de beloftenploegen (U23) wie waar in stroomt ?

Alles staat nog niet vast denk ik, maar hier ga je het wel kunnen volgen: https://www.voetbalexpress.be/seizoen2021-2022/u21groep1.html
Groundhopper for life :-)

wekke

#107
Citaat van: maikelll043 op mei 12, 2022, 11:12:45
Heeft er iemand een overzicht van de afdelingen van de beloftenploegen (U23) wie waar in stroomt ?

1B: KRC Genk, Club Brugge, RSC Anderlecht en Standard Luik
1e Amateur: Charleroi, KAA Gent, OHL Cercle Brugge (of Antwerp)
2e Amateur A: Zulte Waregem en Cercle Brugge (of Beerschot)
2e Amateur B: KV Mechelen en Antwerp (of Beerschot)
2e Amateur Wallonië: Seraing en Virton

Cercle Brugge speelt eigenlijk in 1e Amateur, maar wil ruilen met Antwerp. Gaat die wissel niet door dan is er een Antwerpse club teveel voor 2e Amateur B. Beerschot zou zich kandidaat stellen om dan naar de A reeks te gaan. Echter, KV Mechelen speelt zijn thuiswedstrijden in Bornem en zou dan weer geografisch kans maken op die A reeks.

Edit: ik begrijp wel niet goed wat er met de beloften van Union is gebeurd. Initieel zouden die ook naar de amateurreeksen gaan, maar L. Kempenzonen speelde de testwedstrijd tegen KV Mechelen. Ik vermoed dat zij alsnog hun aanvraag hebben ingetrokken.

Joost

Citaat van: maikelll043 op mei 12, 2022, 11:12:45
Heeft er iemand een overzicht van de afdelingen van de beloftenploegen (U23) wie waar in stroomt ?

Het was allereerst afhankelijk van de wens van de clubs om uberhaupt te integreren. STVV had er bijvoorbeeld geen zin in. Cercle had geen accommodatie om in 1e amateur te kunnen en willen integreren en moet dus in 2e amateur.

Dit is de instroomvolgorde.

Beloftencompetitie groep 1
1=1B=Genk
2=1B=Anderlecht
3=1B=Club Brugge
4=1B=Standard
5=1e Ama=Gent
6=STVV= (wil niet)
7=1e Ama =Charleroi
8=1e Ama =OH Leuven
9=2e Ama=Cercle Brugge (geen licentie voor 1e amateur gevraagd)
10=1e Ama=Antwerp
11=2e Ama=Zulte Waregem
12=PO 2e Ama=KV Mechelen

Groep 2
1=Eupen (wil niet)
2=2e Ama=Beerschot
3=Oostende (wil niet)
4=2e Ama=Union
5=PO 2e Ama=Virton
6=Moeskroen (verdwijnt uit profvoetbal)
7=Waasland-Beveren (wil niet)
8=RWDM (wil niet)
9= PO 2e Ama=Seraing
10=Westerlo
11=PO 2e Ama=Lierse Kempenzonen
12=Deinze
13=Lommel
14=Kortrijk

Concreet per divisie;
1B; Genk, Anderlecht, Club Brugge en Standard
1e Amateur; Gent, Charleroi, OH Leuven, Antwerp
2e Amateur; Cercle Brugge, Zulte Waregem, Beerschot, Union, KV Mechelen en Seraing

Playoffs
KV Mechelen v Lierse Kempenzonen 4-0
Virton v Seraing 0-1


wekke

Aha, daar is Union gebleven. Die Waalse play-off had ik over het hoofd gekeken

maikelll043

Super bedankt mannen voor de duidelijke en snelle reactie!

wekke

Lyra Lierse - Olsa Brakel 1-2
Dat heeft als gevolg dat er woensdag een extra ronde zal zijn.

wekke

Voor de volledigheid:

Ronde 2
Eendracht Aalst - Belisia 2-0
Lyra Lierse - Olsa Brakel 1-2

Ronde 3
Lyra Lierse - Belisia

Halve finale (Heen en terug)

Mandel United - Eendracht Aalst
Tubize - Lyra Lierse/Belisia

Saltacampos

Derde Amateur
Overijse-Pelt 2-1
Torhout-Diest 5-0

Finale: Torhout-Overijse
(winnaar promoveert)

Interprovinciaal
Rumbeke-Bierbeek 3-1
Drongen-Zonhoven 1-0
Linden-Torpedo Hasselt 3-3 (Linden wint met strafschoppen)
Geel-Blankenberge 3-0

Ronde 3
Rumbeke-Geel
Linden-Drongen
(winnaars promoveren, verliezers hebben nog een herkansing op 26/5 op het veld van de verliezer van het eerste duel)
Over land and sea

Joost

Top Wekke & SaltaCampos!

Toevoeging voor Wallonië. Het BAS heeft bevestigd dat de licentieaanvraag van Rebecquoise terecht is geweigerd. De club heeft de benodigde documenten te laat opgestuurd. Toch lijkt de sterke van van Rebecq de handdoek nog niet te gooien en zou hij overwegen aan te vragen de eindronde stil te leggen. Ik las ook in berichten dat hij er voorstander van is op 1e amateur ook op te splitsen naar een Waalse en Vlaamse variant. Mij lijkt dat echt een absurd plan.

In de finale in de Waalse eindronde kwam Rebecq tweemaal op voorsprong maar kwam Warnant telkens terug. IN de tweede helft van de verlenging sloeg Warnant hard toe en scoorde er nog 3. 2-5 dus. Maar Tubize is de ploeg die naar om promotie mag spelen.

Eindronde 3e amateur
Crossing Schaerbeek v Binche 0-0 (bij 4-4 in de strafschoppenreeks stilgelegd wegens een vechtpartij)
Manage v Sprimont 0-3

Er volgt nog een finale.

Interprovinciale eindronde

1e ronde
Meix-dt-Virton v Etoile Elsautoise

2e ronde
Henegouwen v Sporting Bruxelles
Winnaar 1e ronde v Biesme

Sporting Bruxelles speelde al op 1 mei de finale van de Brabantse eindronde en wacht sindsdien rustig af.

Henehouwen
Hornu en Beloeil plaasten zich voor de finale

Luik
Vandaag was de finale die UCE de Liege met 2-3 won bij Elsautoise

Luxemburg
Meix-dt-Virton heeft de verspeelde titel goed kunnen wegspoelen en won vandaag de finale van Longlier met 1-0

Namen
Biesme won de finale van Grand Leez met 1-2

Joost

Woensdag volgt uitsluitsel over de stopgezette wedstrijd tussen Crossing en Binche. Er liggen diverse scenario's op tafel.

De beelden zijn overigens echt niet fraai.

Voor wie Frans machtig is een uitgebreid stuk van de RTBF;
https://www.rtbf.be/article/hooliganisme-lors-de-crossing-binche-defaite-5-0-pour-les-deux-10994197

bunnet

Volgende week zit ik een aantal dagen in België.
Knokke-RFC Liege, is dat de moeite?

Mocht dat zo zijn, zou het mijn Belgische debuut betekenen trouwens.

Joost

Citaat van: bunnet op mei 17, 2022, 22:16:52
Volgende week zit ik een aantal dagen in België.
Knokke-RFC Liege, is dat de moeite?

Mocht dat zo zijn, zou het mijn Belgische debuut betekenen trouwens.

Jazeker. Kan de promotie/kampioenswedstrijd zijn.

Saltacampos

Citaat van: bunnet op mei 17, 2022, 22:16:52
Volgende week zit ik een aantal dagen in België.
Knokke-RFC Liege, is dat de moeite?

Mocht dat zo zijn, zou het mijn Belgische debuut betekenen trouwens.
Was vroeger in elk geval nog een leuk stadion, wel recent gedeeltelijk verbouwd.
Club Luik heeft nog steeds een grote aanhang en Knokke is ook leuk om rond te hangen, zee, strand, dijk met veel horeca en een van de mondainste plaatsen in België.
Er zijn slechtere plaatsen om je debuut te maken ;p
Over land and sea

Joost

Maandag hebben Luik en Dender hun zegje gedaan voor de arbitragecomité dat een oordeel moet vellen over FC Liege v Dender, uitslag 3-0. FC Liege had te weinig onder21 spelers op het wedstrijdblad staan.

Dit zegt het bondsreglement;

B6.109

Voor de clubs van het amateurvoetbal geldt het volgende:
De clubs van de 1ste nationale en 2 de en 3de afdeling VV/ACFF en 1ste provinciale afdeling zijn verplicht voor de eerste herenploeg minstens 2 spelers, die vóór 1 januari die het seizoen voorafgaat geen 21 jaar oud zijn, in te schrijven op het wedstrijdblad.
De club, die zich niet houdt aan bovenstaande regels, wordt geacht 1 of 2 niet gekwalificeerde spelers op het wedstrijdblad te hebben ingeschreven. De sanctionering zal het voorwerp uitmaken van een minnelijke schikking.

Vervolgens zegt het Bondsreglement dat het worden afgedaan met een minnelijke schikking. De sanctie zou staan in de indicatieve tabel daarvoor. Maar in die tabel staat werkelijk niets over een sanctie voor deze fout.