Promotie/degrdatie België 2021-2022

Gestart door Joost, feb 05, 2022, 19:42:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: wekke op mei 15, 2022, 19:07:47
Voor de volledigheid:

Ronde 2
Eendracht Aalst - Belisia 2-0
Lyra Lierse - Olsa Brakel 1-2

Ronde 3
Lyra Lierse - Belisia

Halve finale (Heen en terug)

Mandel United - Eendracht Aalst
Tubize - Lyra Lierse/Belisia

Lyra Lierse - Belisia eindigde op 3-3 na verlngingen. In de strafschoppenserie werd het 10-9 voor Lyra Lierse.

bunnet

Citaat van: Saltacampos op mei 18, 2022, 11:00:26
Was vroeger in elk geval nog een leuk stadion, wel recent gedeeltelijk verbouwd.
Club Luik heeft nog steeds een grote aanhang en Knokke is ook leuk om rond te hangen, zee, strand, dijk met veel horeca en een van de mondainste plaatsen in België.
Er zijn slechtere plaatsen om je debuut te maken ;p

Haha klinkt goed! Toch het overwegen waard wellicht.

Joost

Citaat van: wekke op mei 19, 2022, 06:18:29
Lyra Lierse - Belisia eindigde op 3-3 na verlngingen. In de strafschoppenserie werd het 10-9 voor Lyra Lierse.

Kon je de spanning aan?

Joost

Citaat van: Joost op mei 17, 2022, 08:59:41
Woensdag volgt uitsluitsel over de stopgezette wedstrijd tussen Crossing en Binche. Er liggen diverse scenario's op tafel.

De beelden zijn overigens echt niet fraai.

Voor wie Frans machtig is een uitgebreid stuk van de RTBF;
https://www.rtbf.be/article/hooliganisme-lors-de-crossing-binche-defaite-5-0-pour-les-deux-10994197

Binche mag naar de finale tegen Sprimont.

Jef400

Wel grappig dat Crossing over de lijn is gegaan. Ha ha..

wekke

Citaat van: Joost op mei 19, 2022, 08:34:02
Kon je de spanning aan?

Ik heb het moeten volgen vanop mijn smartphone want had mijn laatste cursusavond voor het Uefa C diploma :-)
2-0 voor, 2-2 vlak voor tijd, 2-3 achter in de verlengingen, toch nog gelijk en dan onze doelman die de beslissende binnentrapt. Ik had er graag bij geweest

Joost

Citaat van: wekke op mei 19, 2022, 14:35:33
Ik heb het moeten volgen vanop mijn smartphone want had mijn laatste cursusavond voor het Uefa C diploma :-)
2-0 voor, 2-2 vlak voor tijd, 2-3 achter in de verlengingen, toch nog gelijk en dan onze doelman die de beslissende binnentrapt. Ik had er graag bij geweest

Uit eigen ervaring is het dan wellicht nog spannender geweest.

Na 20 minuten 2-0 voor, dan hoop je toch een verder rustige avond te krijgen.

wekke

Heenwedstrijden 1/2e finale

Mandel United - Eendracht Aalst 2-1
Tubize - Lyra Lierse 1-1

Saltacampos

Interprovinciaal

Geel-Rumbeke 2-0
Linden-Drongen 0-2

Geel en Drongen naar Derde Amateur, donderdag valt er nog één extra promotie te verdienen in:
Rumbeke-Linden
Over land and sea

Joost

Jammer dat de wedstrijd niet in Linden (bij Leuven) is maar in Rumbeke (Roeselare) want dan was het perfect te combineren geweest met Lyra-Lierse v Tubeke.

Joost

Wallonië
Eindronde 3e amateur
Finale
Sprimont v Binche 1-3
Binche promoveert

Om 2e bijkomende stijger te bepalen
Crossing Schaerbeek v Manage 3-2
Net als vorige week een wedstrijd met een verhaal.
Na 90 minuten is de stand 1-1. Manage maakt vlot in de verlenging 1-2.
Na een blessurebehandeling wil Crossing de bal teruggeven aan Manage maar een van de spelers van Crossing is het er niet mee eens en gaat scoren 2-2.
Crossing trapt af en een speler wil een eigen goal maken, Manage is inmiddels van het veld gelopen, er ontstaat een duel om de bal tussen spelers van Crossing en uiteindelijk gaat die in het goede doel; 3-2 voor Crossing en einde. Althans zo lees ik het nieuwsbericht, ik ben heel benieuwd naar de beelden.

Interprovinciale eindronde

1e ronde
Meix-dt-Virton v UCE Liege 3-0

2e ronde
Hornu v Sporting Bruxelles
Meix-dt-Virton v Biesme


Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 22, 2022, 23:57:55
Jammer dat de wedstrijd niet in Linden (bij Leuven) is maar in Rumbeke (Roeselare) want dan was het perfect te combineren geweest met Lyra-Lierse v Tubeke.
Gun de fans in het westen van het land ook eens iets ;p
Denk dat Linden het erg moeilijk gaat krijgen tegen een defensief goed georganiseerde tegenstander als Rumbeke.
Verdedigen heel matig, hoewel ze verder zeker wel kwaliteit in de ploeg hebben, maar Drongen won gisteren al bij al erg makkelijk.
Wanneer wordt Hornu-Sporting Bruxelles gespeeld ?
Blijkbaar vlakbij station Saint-Ghislain, dus lijkt me wel een interessante target.
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mei 23, 2022, 11:26:46
Gun de fans in het westen van het land ook eens iets ;p
Denk dat Linden het erg moeilijk gaat krijgen tegen een defensief goed georganiseerde tegenstander als Rumbeke.
Verdedigen heel matig, hoewel ze verder zeker wel kwaliteit in de ploeg hebben, maar Drongen won gisteren al bij al erg makkelijk.
Wanneer wordt Hornu-Sporting Bruxelles gespeeld ?
Blijkbaar vlakbij station Saint-Ghislain, dus lijkt me wel een interessante target.

Ik ga zelf donderdag naar Berlaar dus had Linden graag meegepikt :)

Ik denk dat Hornu op donderdag speelt. Ik lees namelijk dat Meix v Biesme naar zondag gaat vanwege een bekerfinale voor Biesme op donderdag.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 23, 2022, 13:10:56
Ik ga zelf donderdag naar Berlaar dus had Linden graag meegepikt :)

Ik denk dat Hornu op donderdag speelt. Ik lees namelijk dat Meix v Biesme naar zondag gaat vanwege een bekerfinale voor Biesme op donderdag.
Klopt, ze spelen de finale van de Beker van de provincie Namen in Grand-Leez op donderdag.
Ik hoop op een aftrap om 16 of 18u in Hornu en anders wordt het wel een plan B.
Over land and sea

wekke

Citaat van: Joost op mei 23, 2022, 13:10:56
Ik ga zelf donderdag naar Berlaar dus had Linden graag meegepikt :)


Welkom :-)