Ik ben afgelopen zaterdag teruggevlogen vanuit Leicester na vier maanden daar te hebben gestudeerd. Echt abnormaal van genoten, had dit echt voor geen goud willen missen. Vooral veel tijd in de pub en in stadions doorgebracht, en ik heb ook nog zelf gevoetbald voor University of Leicester FC.
Ik heb in totaal 30 wedstrijden gezien in 19 verschillende stadion, van de Premier League tot het negende niveau en ongeveer alles daartussenin. Ik heb uiteraard Leicester City gevolgd uit en thuis, het stadion was 10 minuutjes lopen van mijn huis (heb alleen Bournemouth uit gemist en Newport thuis overgeslagen, voor de rest overal geweest). In het uitvak met 3000 gekke Engelsen waren voor mij wel hoogtepunten.
Mijn mooiste wedstrijd was Everton - Leicester (0-2), spannende wedstrijd, abnormaal goede sfeer in het uitvak en Goodison Park is natuurlijk een gaaf stadion.
Andere hoogtepunten waren voor mij:
Derby County - Wycombe Wanderers (2-1) (Eerste wedstrijd ooit in Engeland)
Leicester City - Nottingham (4-0)
Aston Villa - Manchester United (3-1) (Achteraf de laatste wedstrijd van Ronaldo, dus gaaf om die nog een keer in actie te zien)
Nottingham Forest - Tottenham Hotspur (2-0)
Liverpool - Leicester (2-1) (Anfield natuurlijk hoog op de bucketlist, was wel blij dat ik in het uitvak zat want merkte wel dat er veel toeristen tussen het thuispubliek zaten)
Nogmaals, voor mij echt onvergetelijke en uniek gave maanden geweest, zou echt iedereen aanraden om een semester of jaar in het buitenland te studeren.