Hulp gezocht: Engeland 29 dec - 03 jan

Gestart door Olav, nov 27, 2022, 22:08:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

Beste leden,

Eind december zat ik te kijken voor een trip naar Engeland (ong. van 28/29 dec tot 2/3 januari). Nou ben ik al bijna acht jaar niet meer in Engeland geweest en weet ik dat het hier vol zit met experts, dus ik hoop dat er hier een aantal mensen is dat mij kan voorzien van tips!

De bedoeling is om te vliegen naar Manchester en vanaf daar met de trein naar wedstrijden te gaan.

Een kladlijstje van mogelijke wedstrijden en niet te dure en lange treinreizen:
Do 29 dec Crewe Alexandra - Carlisle 20:00, 38 min trein
Do 29 dec Blackburn - Middlesbrough 20:45, 45 min met trein
Do 29 dec Wigan Athletic - Sunderland 20:45, 37 min met trein
Do 29 dec Blackpool - Sheffield 21:15, anderhalf uur met trein,
Do 29 dec Bradford - Harrogate 20:45,
Do 29 dec Sheffield Wednesday - Port Vale 20:45, ongeveer 1:20 met de trein
Vr 30 dec Stoke City - Burnley 20:45, minder dan 45 min met trein
Zo 01 januari Bradford - Salford 16:00 (derby?), anderhalf uur met trein
Zo 01 januari Blackburn Rovers - Coventry City 13:00
Zo 01 januari Crewe Alexandra - Tranmere 16:00
Zo 01 januari Blackpool - Sunderland 16:00
Zo 01 januari Oldham - Notts 16:00, ong. 1,5 u met trein+metro totaal
Ma 02 januari Wigan Athletic - Hull City 16:00
Ma 02 januari Sheffield Wednesday - Cambridge 16:00

Natuurlijk hebben we ook zoveel mogelijk proberen uit te zoeken hoe het zit met de kaartverkoop per club:
Wigan: vaak 10k vrije plekken, nog geen verkoopinformatie
Blackburn: halfvol, nog geen verkoopinformatie
Crewe Alexandra: verkoop is open, online beschikbaar
Blackpool ong. 5000 vrije plekken, tot nu toe alleen te koop voor 'previous purchaser'
Bradford city: verkoop is open, online beschikbaar
Oldham Athletic: verkoop is open, online beschikbaar
Sheffield Wednesday: 5 dec. vrije verkoop voor wedstrijd tegen Port Vale

Onze voorkeur heeft een wedstrijd in een leuk stadion met een goede sfeer. Ook zou het fijn zijn als we niet de hele tijd heen en weer hoeven te reizen. Het enige dat vaststaat, is dat we in ieder geval Blackpool zullen bezoeken. Zowel mijn reisgenoot als ik hebben weinig kennis van Engeland en hebben ook geen booking history bij de clubs. Verder zagen we ook nog een Flixbus-optie naar Birmingham (voor o.a. Birmingham City en WBA), maar dan zit je al gauw twee uur in de bus en ben je een stuk verder van de andere steden.

De vragen die ik heb:
- Als jullie dit lijstje zien, hebben jullie dan nu al een wedstrijd waarvan je denkt: laat die maar schieten, dat is niet de moeite waard. Of juist: die raad ik aan, daar moet je heen!
- Zijn er wedstrijden die minder handig met reizen zijn dan gedacht of te moeilijk zijn betreft het krijgen van kaarten?
- Zijn er nog andere dingen (bv. gezien de jaarwisseling) waar we rekening mee moeten houden? Ik weet wel dat we de treintickets zo vroeg mogelijk moeten kopen, dus dat we vooraf een planning moeten maken. En we hebben allebei een paspoort ;).
- Als er verder nog iets is wat je kwijt wilt; altijd welkom! Ik waardeer de gedeelde kennis hier enorm.

Alvast bedankt!

spons

Om te beginnen zou ik in Manchester een auto huren en de trein de trein laten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Op 1 januari is er eer zeer beperkte dienstregeling, hou daar in ieder geval rekening mee.
Daarnaast denk ik niet dat je vanaf de meeste plaatsen 's avonds nog terug kunt komen in Manchester.

Verder zie ik geen duels waar je je over kaartjes zorgen zou moeten maken, wellicht dat Blackpool v Sunderland nog lastig kan zijn.

Blackburn als vroege kick-off op zondag is erg interessant. Dat kun je prima combineren met bijvoorbeeld Chorley 15km verderop.

Zaterdag 31/12 heb je geen duel staan. Dan is Man City v Everton en zijn er in Wales en Non-League nog genoeg wedstrijden.

rogo_breda

Ik ben nog nooit in Manchester geweest, maar daar wil ik zeker ook een keer naar toe vanwege de vele leuke clubs die daar dicht bij elkaar te vinden zijn. Als ik zou gaan zou ik allereerst kijken of United of Manchester thuis speelt. Daarna ook zeker proberen om Stockport, Oldham en Rochdale mee te pakken. Iets verder ook Burnley en Preston en nu het einde van Goodison Park nadert zou ik ook zeker Everton proberen.

Als je wat verder gaat zijn Wednesday en Bradford clubs die je zeker moet bezoeken, alleen al vanwege de stadionhistorie. Wigan daarentegen zou ik altijd links laten liggen, dat is geen voetbalstad en een heel saai stadion.

Jef400

De treinen in Engeland staken om de haverklap maatje. Aangezien je al wat ouder bent en geen botsautobestuurder bent zou ik gewoon lekker een auto huren.

Nort

Het hangt er een beetje van af of je b.v. ooit de 92 wil voltooien.

Persoonlijk vind ik op 29/12 Blackburn - Middlesbrough het mooiste affiche qua clubs/stadions. Maar als je ooit nog een keer het saaie Wigan wil doen, dan is Sunderland met een uitverkocht uitvak ideaal.

Maar dat is weer afhankelijk wat je doet op 1 januari. Je kunt zelfs Blackburn en Blackpool combineren, maar dan heb je uiteraard wel een auto nodig.

Dus als ik het zou mogen inkleden:
Do 29/12 Wigan - Sunderland of Bradford (Bradford het leukere stadion, Sunderland het toffe uitvak)
Vr 30/12 Stoke
Za 01/01 Blackburn 13:00 en Blackpool 16:00
Zo 02/01 Sheffield Wednesday


Olav

Bedankt voor de tips tot dusver!

De bedoeling is om 'gewoon' met het openbaar vervoer te gaan, omdat een huurauto al gauw tientallen euro's per dag kost. Zijn wel aan het kijken naar de opties.

Ik heb trouwens niet gezegd dat we zullen verblijven in de steden waar wordt gespeeld, dus we zullen niet terug naar Manchester gaan na de vlucht. Dat maakt het ook wat flexibeler allemaal.

Rochdale, Burnley etc. spelen helaas allemaal uit, daarom stonden ze niet in deze lijst.

We hebben niet het plan om alle 92 clubs te bezoeken, dus als Wigan niet de moeite waard is dan gaan we niet 'omdat het moet'.

ksclgiov282

#7
Misschien ook te overwegen zijn de National Express bussen. Die heb ik vorige maand gebruikt, op een goeie 50 minuten stond ik in het centrum van Liverpool vanuit Manchester Airport, en het is nog veel goedkoper dan de trein ook. Ik weet wel niet hoe het zit met de verbindingen naar de kleinerer steden.

FCT1980

Olav een huurauto is vaak goedkoper dan de trein hoor. Helemaal als je met een paar man gaat.
Zelf zou ik Blackburn combineren met Oldham. Dat is met de auto makkelijk te doen. Notts County doet het goed dus die hebben vol uitvak.

Zo zou ik het doen als je nog bij geen van de clubs bent geweest:
Do 29 dec Blackpool - Sheffield 21:15, anderhalf uur met trein,
Vr 30 dec Stoke City - Burnley 20:45, minder dan 45 min met trein
Zo 01 januari Blackburn Rovers - Coventry City 13:00
Zo 01 januari Oldham - Notts 16:00, ong. 1,5 u met trein+metro totaal
Ma 02 januari Sheffield Wednesday - Cambridge 16:00

There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Normaliter is een huurauto veel goedkoper maar nu ben je best wel laat. Dan kan het heel prijzig worden.

FCT1980

Een voordeel van een auto huren is ook nog dat je lekker langs andere stadions kunt. Vaak gedaan en daardoor bijv. bij Braintree, Cambridge, Peterborough, Gillingham enz op het veld geweest. Praatje met de groudnsman of andere medewerkers van een vlub die je graag alles laten zien. Bij Luton werd een vrouwenwedstrijd gespeeld en mochten we een penalty nemen om de keeper in te schieten. Goud!!!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Olav

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie expertise, de trip begint aardig vorm te krijgen nu. Jullie zien de foto's en verhalen binnenkort!

FCT1980

Veel plezier vast. Wordt vast mooie trip.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Mokum1900

volgens mij had ik je op insta al berichtje gestuurd

ik ga alles doen rond Birmingham

29/12 West Brommich
30/12 Birmingham City
31/12 Wolves ( ben bezig met een kaartje)
01/01 Coverty City

vlieg savonds weer terug kon mooi de laatste is met OV half uurtje
Waar je ook gaat ik volg je overal

Jef400

Als Coventry dan uberhaupt een thuisstadion heeft