Abstieg und Aufstieg

Gestart door hgrm, mrt 05, 2023, 00:56:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ricodejong4

Begin dit jaar heb ik Elversberg bezocht, en het voelt ook echt in alles een 3e Liga of misschien zelfs wel Regionalliga club. Parkeren was inderdaad dramatisch. Saarbrücken ligt een kwartiertje verder dus lijkt mij in dit geval het meest voor de hand liggen.

ALenstra

Is het laatste verplicht? Een treinstation?

hgrm

Zal uiteindelijk wel goed komen.

Het dichtstbijzijnde station is weliswaar niet in Elversberg maar een dorp verder op 2 km afstand en voor de rest moet de gemeente actief worden.
Elversberg zal in de 2. BL echt niet veel meer publiek trekken als in de 3. Liga en dat weet de DFB ook. Uiteindelijk zal er wel weer een beetje vertimmerd worden, wat dispensaties worden uitgedeeld en op papier het stadion in Saarbrücken als uitwijkstadion worden aangewezen en komt alles goed.

In pak 'm beet Sandhausen is de situatie niet beter en daar wordt (binnenkort: werd) ook 2. BL gespeeld en in Heidenheim hebben ze ook nauwelijks parkeerruimte maar wordt volgend jaar misschien wel BL gespeeld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Jef400

Ik heb daar ook nog eens over na zitten denken. Maar zelfs met die 2 km heeft Elversberg een betere OV-verbinding als pak-en-beet Mönchengladbach wat nog een behoorlijk pokkeneind met de pendelbus naar het Hoofdstation is.

ALenstra

Volgens mij ligt Rheydt Hbf een flink stuk dichterbij. Ook daar pendelbussen.


hgrm

De Bundesliga is klaar en ook vandaag leek het erop dat niemand kampioen wilde worden. Uiteindelijk werd Bayern het (voor de 11e keer op rij) nadat er in de slotfase nog van alles gebeurde.
Onderin degradeerde Schalke door zelf te verliezen en verzuimde Stuttgart zichzelf veilig te spelen. Bochum en Augsburg ontspringen zo de dans.
De enige beslissing die nog moet vallen is de laatste EuropaLeague plaats. Als Frankfurt de beker wint, is die voor Frankfurt, wint Leipzig, dan gaat Leipzig naar de EL en Frankfurt naar de Conference League

kampioen: Bayern München
Champ.League: Dortmund, Leipzig, Union Berlin
Europaleague: Freiburg, Frankfurt of Leverkusen
Conf.League: Leverkusen of Frankfurt
Degradatie: Hertha, Schalke
Degr. P.O.: Stuttgart


De 2. Bundesliga wordt zondag beslist, maar de 3. Liga is wel klaar. Onderin was alles al beslist, maar bovenin bleef het bloedstollend spannend. Met twee goals in de blessuretijd wist Osnabrück te winnen van Dortmund II en passeerde daarmee Wiesbaden, dat nu playoffs speelt, en Saarbrücken en Dresden, die helemaal achter het net vissen.

kampioen: Elversberg
promotie: Osnabrück
play-off: Wehen-Wiesbaden
gedegradeerd: Meppen, Oldenburg, Zwickau, Bayreuth


Alle Regionalligen kenden ook hun laatste speeldag.

In Bayern waren de meeste beslissingen al gevallen, alleen de deelnemers aan de p/d-wedstrijden met de Oberliga stonden nog niet helemaal vast. Inmiddels wel en de meesten hier zullen het voor kennisgeving aannemen.

Kampioen en p/d-wedstrijden: Unterhaching
Gedegradeerd: Rain, Hankofen, Heimstetten, Pipinsried
p/d-wedstrijden: Ansbach, Eichstatt


In het Noorden moest alleen nog een degradant bekend worden en die is nog steeds niet bekend. De wedstrijd tussen Bremer SV en Ottensen is gestaakt omdat Ottensen weigerde verder te spelen vanwege een vermeend racistisch incident op het veld. De scheidsrechters hebben overigens niks onoorbaars waargenomen.
Als Bremer SV de wedstrijd alsnog weet te winnen, ontloopt het rechtstreekse degradatie.

Kampioen: VfB Lübeck
Gedegradeerd: Rheden, Hildesheim, Delmenhorst, Emden, Bremer SV of Werder III
p/d-wedstrijd: Werder III of Bremer SV


In Noordoost, Zuidwest en West was alles al beslist:

Noordoost:
Kampioen en p/d-wedstrijden: Energie Cottbus
Gedegradeerd: Halberstadt en Tennis Borussia Berlin
Gedegradeerd als Cottbus niet promoveerd: Lichtenberg

Zuidwest:
Kampioen: Ulm
Gedegradeerd: Worms, RW Koblenz, Trier

West:
Kampioen: Preussen Münster
Gedegradeerd: Wattenscheid, Straelen
Teruggetrokken: Kaan-Marienborn


De promotiewedstrijden tussen Unterhaching en Cottbus worden op 7 juni en 11 juni gespeeld.


De meeste Oberligen zijn ook beslist. De volgende teams promoveren:

Bayern Noord: Bamberg
Bayern Zuid: Schalding-Heining
Hessen: Eintracht Frankfurt II
Baden-Württemberg: Stuttgarter Kickers
Niederrhein: Velbert
Niedersachsen: Spelle-Venhaus
Noordoost-Noord: Hansa Rostock II
Westfalen: Gütersloh en Paderborn II

Nog niet beslist:
Rheinland-Pfalz/Saar, Noordoost-Zuid, Mittelrhein

De volgende promotierondes worden gespeeld:

Om twee plaatsen in de RL Bayern:
Gebenbach (OL Bayern Nord), Memmlingen (OL Bayern Süd), Ansbach, Eichstatt (RL Bayern)

Om één plaats in de RL Noord:
Lupo Martini Wolfsburg (OL Niedersachsen) en Werder Bremen III of Bremer SV (RL Noord)

Om twee plaatsen in de RL Noord:
OSC Bremerhaven (OL Bremen), Eimsbüttel (OL Hamburg), Kilia Kiel (OL Schleswig Holstein)

Om één plaats in de RL Zuidwest:
Sonnenhof Grossaspach (OL BaWü), nr. 2 van de OL Rheinland-Pfalz/Saar
Uit de OL Hessen is er geen ploeg die (naast Frankfurt II) wil promoveren.


Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

De 2. Bundesliga hadden we nog tegoed en ook daar was het spektakel. Aan het einde van de reguliere speeltijd leek Heidenheim promotie te verspelen. HSV deed wat het moest doen door met 0-1 te winnen bij Sandhausen en Heidenheim stond bij degradant Regensburg met 2-1 achter. In de 90e minuut viel de gelijkmaker vanaf de stip en in blessuretijd won Heidenheim alsnog.
Doordat Darmstadt, dat al gepromoveerd was, verloor is Heidenheim zelfs kampioen geworden. HSV moet het doen met promotiewedstijden tegen Stuttgart.
Onderin verloor Bielefeld kansloos van Magdeburg zodat het p/d-wedstrijden moet spelen tegen Wiesbaden.

kampioen: Heidenheim
gepromoveerd: Darmstadt
PO voor promotie: HSV
PO voor degradatie: Bielefeld
Gedegradeerd: Regensburg, Sandhausen


In de Oberliga zijn ook weer wat beslissingen gevallen:

Rheinland-Pfalz/Saar: Schott Mainz gepromoveerd, Koblenz naar de promotieronde.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Weer her en der wat te melden:

In de Regionalliga Nord is er uitspraak gedaan in de zaak tussen Bremer SV en Ottensen.
Niemand behalve Ottensen heeft racistische opmerkingen geconstateerd, dus de bond heeft besloten dat Ottensen niet eigenmachtig van het veld mocht gaan en dus schuldig is aan het staken van de wedstrijd. Hierdoor wint Bremer SV reglementair met 5-0. Dit betekent dat het tweede team van Werder Bremen is gedegradeerd en Bremer SV play-offs speelt tegen Lupo Martini. De eerste wedstrijd is inmiddels gespeeld en in 0-0 geëindigd.


De eerste wedstrijden in diverse andere play-offs zijn inmiddels ook gespeeld: in het Noorden staat Kilia Kiel op het punt te gaan promoveren; een gelijkspel tegen Eimsbütel volstaat. In Bayern is men met de heenronde in de halve finales bezig, in Zuid gaat men zondag beginnen.


Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Door Europacup-besognes even dit topic verwaarloosd. Zie hiervoor het honkbaltopic onder 'andere sporten'.

Wat is er ondertussen gebeurd?

* HSV heeft het weer niet gered en blijft in de 2. Bundesliga. VfB Stuttgart blijft in de Bundesliga
* Wehen Wiesbaden is ten koste van Bielefeld gepromoveerd van de 3. Liga naar de 2. Bundesliga
* Unterhaching heeft Energie Cottbus verslagen in promotiewedstrijden van de Regionalliga naar de 3. Liga
* Bremer SV heeft zich gered en blijft in de Regionalliga Nord
* Eimsbüttel heeft de promotieronde naar de Regionalliga Nord gewonnen
* Hennef heeft in een direct duel op de laatste speeldag Wegberg-Beek verslagen en is daarmee kampioen van de Mittelrheinliga en gepromoveerd
* Koblenz en Grossaspach spelen nog om promotie naar de Regionalliga Süd. Koblenz heeft de eerste wedstrijd met 2-1 gewonnen. Woensdag is de terugwedstrijd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FC_Emmen

Is het stadion van Eimsbüttel geschikt voor Regionalliga Nord?
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Hennef werd zondag kampioen in Mittelrhein door de allesbeslissende wedstrijd overtuigend met 0-2 te winnen van FC Wegberg-Beeck.

Hennef zou wel kunnen en mogen promoveren maar besluit daar uiterlijk donderdag over.
Als Hennef niet wil dan mag Wegberg alsnog maar of die het eigenlijk nog wel willen, daar twijfelen ze een beetje over.

Ik las ook dat Eintracht Hohkeppel heel ambitieus is en eigenlijk dit seizoen al voor de titel had willen gaan. Net als begisch Gladbach.


Hunebed on tour

Geen idee of er een jaarlijks nieuw topic komt, maar ik kwam het volgende artikel tegen: https://www.diefalsche9.de/25-regionalligisten-wollen-in-die-3-liga/?fbclid=IwAR3bXnsOU6qTNOPrgS1IgPIsoAIq272-VGZmm2i3PtvKXLdhburP0phooX4
Hier staan de 25 Regionalliga teams die de benodigde formulieren hebben aangeleverd waardoor ze kunnen promoveren naar 3. Liga.

watergatehopper

#28
Ik kan me niet voorstellen dat Bocholt, Phönix en Greifswalder 3. Liga in eigen stadion mogen spelen. Weet je waar die eventueel hún thuiswedstrijden gaan spelen?

Citaat van: Hunebed on tour op mrt 05, 2024, 18:10:17Geen idee of er een jaarlijks nieuw topic komt, maar ik kwam het volgende artikel tegen: https://www.diefalsche9.de/25-regionalligisten-wollen-in-die-3-liga/?fbclid=IwAR3bXnsOU6qTNOPrgS1IgPIsoAIq272-VGZmm2i3PtvKXLdhburP0phooX4
Hier staan de 25 Regionalliga teams die de benodigde formulieren hebben aangeleverd waardoor ze kunnen promoveren naar 3. Liga.

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Hunebed on tour

Citaat van: watergatehopper op mrt 05, 2024, 18:35:45Ik kan me niet voorstellen dat Bocholt, Phönix en Greifswalder 3. Liga in eigen stadion mogen spelen. Weet je waar die eventueel hún thuiswedstrijden gaan spelen?


Ik vroeg me hetzelfde af, maar heb er nog niks over kunnen vinden. Ik dacht overigens ook dat het voor Hannover II niet mogelijk is om te promoveren omdat er 1 liga tussen moet zitten en Hannover speelt in de 2. Bundesliga. Wellicht dat ik mis zit of dat dit inmiddels veranderd is.