Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ricodejong4

Eind augustus (mits de Corona-ontwikkelingen het toelaten) een tripje Luganomeer - Milaan - Bologna - Gardameer op de planning. Ik zou graag het Bologna stadion willen bezoeken. Weet iemand of ik hier vrij rond kan kijken, of zit alles naar goed Italiaans gebruik potdicht? Eventuele andere tips inzake toffe grounds in de buurt van bovenstaande plaatsen worden ook gewaardeerd!

rogo_breda

Ik kon daar ooit eenvoudig binnenlopen, zijkant van de hoofdtribune. Maar dat zegt verder niet veel natuurlijk. Gewoon proberen!

Hunebed on tour

Stond daar niet een verbouwing op de planning?

ricodejong4

Citaat van: Hunebed on tour op jun 22, 2020, 15:24:59
Stond daar niet een verbouwing op de planning?

Zeker, daarom wil ik deze zomer nog naar de huidige variant gaan kijken, aangezien een wedstrijd met publiek er voorlopig niet in zit.

@Rogo_breda: thanks voor de tip! Ga ik ook proberen.

Joost

Citaat van: ricodejong4 op jun 22, 2020, 14:53:25
Eind augustus (mits de Corona-ontwikkelingen het toelaten) een tripje Luganomeer - Milaan - Bologna - Gardameer op de planning. Ik zou graag het Bologna stadion willen bezoeken. Weet iemand of ik hier vrij rond kan kijken, of zit alles naar goed Italiaans gebruik potdicht? Eventuele andere tips inzake toffe grounds in de buurt van bovenstaande plaatsen worden ook gewaardeerd!

Ga op een doordeweekse dag in de ochtend of later in de middag dan heb je behoorlijke kans dat je er in kan.

Even verder dan Bologna ligt het stadion van Forli, dat vond ik heel gaaf met wielerbaan en hoge tribunes. Rimini is ook fraai en Ravenna ook. Je komt dan ook bij Cesena maar dat is een behoorlijk nieuwerwetse bak.

En mocht je geinteresseerd zijn in wielrennen; in Cesenatico ligt een het (kleine) Marco Pantani museum.

Wellicht kun je alles combineren met een wedstrijdje in San Marino als daar een 1e ronde Europacup gespeeld wordt.

ricodejong4

Bedankt Joost! Goede tips.

Hugo

Het is mij ooit gelukt om, samen met o.a. de watergateshopper op een zaterdagochtend naar binnen te glippen.

https://sites.google.com/site/cheeseanduniononline/Home/verslagen/bologna-renato-dallara

Joost

Citaat van: Hugo op jun 23, 2020, 06:45:23
Het is mij ooit gelukt om, samen met o.a. de watergateshopper op een zaterdagochtend naar binnen te glippen.

https://sites.google.com/site/cheeseanduniononline/Home/verslagen/bologna-renato-dallara
Dat is een mooie tikfout.

Moeten we deze Friesche Brabander zien als een verzamelaar van spullen rond het bekende hotel, of probeert hij zoveel mogelijk watertorens te bezoeken?

Tribuneklanten

"Posso fare alcune foto delo stadio" wil ook altijd wel helpen.

rogo_breda

Citaat van: ricodejong4 op jun 22, 2020, 14:53:25
Eind augustus (mits de Corona-ontwikkelingen het toelaten) een tripje Luganomeer - Milaan - Bologna - Gardameer op de planning. Ik zou graag het Bologna stadion willen bezoeken. Weet iemand of ik hier vrij rond kan kijken, of zit alles naar goed Italiaans gebruik potdicht? Eventuele andere tips inzake toffe grounds in de buurt van bovenstaande plaatsen worden ook gewaardeerd!

Noord Italië zit vol met mooie oude stadions. Persoonlijk vind ik naast Bologna ook die van Parma en Cremonese heel erg gaaf. En in Milaan zou ik ook altijd even San Siro aandoen. En natuurlijk Stadio Breda van Pro Sesto, niet alleen vanwege de mooie naam :) Daarnaast zijn er nog vele kleinere stadion die allemaal wel iets hebben.

ricodejong4

Citaat van: rogo_breda op jun 24, 2020, 14:46:27
Noord Italië zit vol met mooie oude stadions. Persoonlijk vind ik naast Bologna ook die van Parma en Cremonese heel erg gaaf. En in Milaan zou ik ook altijd even San Siro aandoen. En natuurlijk Stadio Breda van Pro Sesto, niet alleen vanwege de mooie naam :) Daarnaast zijn er nog vele kleinere stadion die allemaal wel iets hebben.

San Siro wilde ik ook zeker nog bezoeken! Al tweemaal geweest, maar met de naderende sloop in aantocht zou ik graag voor een laatste keer willen gaan kijken. Voor Feyenoorders toch een beetje heilige grond vanwege de Europacup I winst. Ik hoop alleen dat een stadiontour tegen die tijd weer georganiseerd wordt, daarover kan ik op de site nu geen informatie over vinden.

Bedankt voor de tip inzake Cremonese! Die kende ik nog niet.

watergatehopper

Citaat van: Joost op jun 23, 2020, 08:58:18
Dat is een mooie tikfout.

Moeten we deze Friesche Brabander zien als een verzamelaar van spullen rond het bekende hotel, of probeert hij zoveel mogelijk watertorens te bezoeken?

Geboren en getogen in het Friese Sneek bekend van de waterpoort. Toen ik begon aan een eigen website raakte de creativiteit niet verder dan Watergatehopper. De vlag van Sneek is zwart/ geel zodoende de website deze ook is.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Stadiumhopper

Op 5, 6, 7 en 8 maart zit ik in Bologna. Het speelschema voor die speelronde staat nog niet helemaal vast qua tijden maar ik zie dat op 5 maart Parma thuis speelt en op 6 maart Bologna, Modena, Reggiana en Fiorentina wat allemaal redelijk te doen is met de trein. 5 maart wordt het sowieso naar Parma en ik hoop op 6 maart Bologna en Fiorentina te kunnen combineren als de tijden het toelaten. Iemand nog tips omtrent deze wedstrijden of de stad Bologna?
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

mike_t

Hoeveel weken voorafgaand aan de competitieronde maken ze tegenwoordig het programma bekend?
Weekend van 20 April staat er nog niet in qua exacte tijden.... Of is alles met een reden om 15:00uur die dag? ;-)

Stadiumhopper

Mijn ervaring leert dat dat twee á drie weken van te voren bekend gemaakt word. In het weekend van vijf en zes mei zat ik in Bologna en Parma en dat werd ook pas enkele weken van te voren bekend gemaakt.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/