147. ''Večiti Derbi'' - Partizan v Crvena Zvezda

Gestart door John Sleeuwenhoek, okt 20, 2014, 19:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

John Sleeuwenhoek

Afgelopen april bezocht ik de derby van Belgrado voor de eerste keer. Dit was zo goed bevallen dat ik dit weekend wederom besloot de reis naar Belgrado te maken. 'Helaas' wederom bij Partizan, dus komende april nog maar een poging wagen om zo ook de derby bij Red Star gezien te hebben.

De wedstrijd bezocht ik met een kennis in Belgrado, dus over een ticket hoefde ik me geen zorgen te maken. Voor degenen die zelf ook eens willen gaan, maar twijfelen, kan ik het van harte aanbevelen. Tickets zijn zelfs op de dag van de wedstrijd nog aan het stadion verkrijgbaar. Voor enkele euro's ben je gegarandeerd van veel spektakel op de tribunes. Met een beetje geluk zien je ook nog eens een leuke wedstrijd.

O ja, Partizan won met 1-0.

Hieronder enkele plaatjes:















Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

Freekos79

Top man! Kan de derby in het Marakana zeker aanraden. Wil de versie bij Partizan ook graag nog een keer bezoeken. Nog bij Vozdovac geweest?
Volgende wedstrijd: ?

Nickky

Wat een prachtige foto's.... Ik heb in 2006 de Europese uitwedstrijd met FC Groningen mogen meemaken in Belgrado tegen Partizan. Behoorlijk intimiderend moet ik zeggen. En dan waren wij maar een onbekend clubje uit Nederland, ik kan me alleen maar proberen in te beelden hoe de sfeer daar moet zijn tijdens dé derby.

John Sleeuwenhoek

Citaat van: Freekos79 op okt 20, 2014, 22:13:53
Top man! Kan de derby in het Marakana zeker aanraden. Wil de versie bij Partizan ook graag nog een keer bezoeken. Nog bij Vozdovac geweest?

Nee, toch maar niet gedaan.

Op zondag wel naar de wedstrijd tussen Rad en OFK geweest. De ultra groep United Force van Rad heeft nogal een gevreesde reputatie. Om deze reden worden risicowedstrijden van Rad in het stadion van Obilic gespeeld. Obilic, ooit in het bezit van Arkan, wist onder zijn regime de voorronde van de Champions League te bereiken, maar speelt tegenwoordig in de lagere regionen van het Servische voetbal.

Omdat mijn kennis een OFK supporter is bekeek ik de wedstrijd vanuit het uitvak. De OFK supporters weigerden te betalen vanwege de rivaliteit met Rad. Na wat overleg met de security besloten ze om ons dan maar voor niets binnen te laten. De wedstrijd stelde niet veel voor en eindigde in 1-1. Na de wedstrijd werden we nog een half uurtje vastgehouden in het stadion.

Enkele foto's: