Nostalgische plaatjes en verhalen (van je eigen club)

Gestart door 3434, feb 15, 2014, 12:55:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Mooie foto's.....

Als ik dit zie, denk ik met pijn in het hart terug aan de fietstocht die ik ooit maakte van Maastricht naar Eindhoven en me langs het oude stadion aan de Noordlaan voerde.
Helaas was ik toen nog geen groundhopper en had ik geen fototoestel bij me.....
Het moet ergens aan het einde van de jaren 90 zijn geweest....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Hele mooie foto's. Ik ben nog blij dat ik een week na het behalen van mijn rijbewijs in 2001 op de eerste buitenlandse groundhopping tocht bij Winterslag gestopt en naar binnen gekommen ben :-)  Dik een jaar terug geleden -en weer op de fiets- nog de omgeving afgestroopt voor oude mijncomplexen en voetbalstadions en nu was er niets meer van Winterslag over. 
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

eSKaa

https://www.youtube.com/watch?v=oX82OIsH4uc

FC Heist Sportief - Zwarte Leeuw (1989).

Heist Sportief, intussen reeds 20 jaar gefuseerd met SV Heist tot KSK Heist, speelde een lange periode in de 3e Klasse. Dit filmpje, met commentaar van Frank Raes, werd geschoten naar aanleiding van de mogelijk titel van de bezoekers uit Rijkevorsel. Heist eindigde dat seizoen als 2e.
Wie al op Heist aanwezig was, kan nog enkele elementen herkennen, al is er intussen veel veranderd. De piste is weg, en uiteraard ook de kleine (3 treden hoog) trapjes die bijna 2/3 van het veld omringden. Ook de clubkleuren zijn veranderd van Paars-Wit naar Blauw-Wit-Groen, de kleuren van de gemeente Heist-op-den-Berg.

Vanaf het begin tot seconde 5 herken je rechts in beeld de overkapte staantribune, die vandaag nog steeds naast de 2 zittribunes staat. Het afdak werd wel ingekort, want met het verleggen van het veld, konden sommige mensen op de zitplaatsen de hoekschopvlag niet meer zien door het afdak.
Vanaf seconde 10 kan je links achteraan het zwembad ontwaren, met daarnaast het vroegere B-veld. Daar staat heden de Sporthal. Tussen sporthal en zwembad is tegenwoordig de bezoekersingang. Rechts bovenaan in beeld staat een ijzeren overdekking (ook te zien omstreeks seconde 30). Deze staat nu niets te doen in het bezoekersvak...
Ook de hoge kantine, met daaronder staanplaatsen (min.1.44) staat er nog. En wordt nog elke thuiswedstrijd gebruikt.
De lege ruimte achter doel (1,52) is tegenwoordig aangelegd, en is parking voor de mensen die in het bezit zijn van een abo + parkeerkaart.

Enkele faits-diverts: in die tijd was het blijkbaar nog doodnormaal dat er madeliefjes groeiden op het veld, vooral dan in de buurt van de 'minder bespeelde gebieden' zoals de cornervlag :-D.. En nr2: dat bankje waar die trainer en voorzitter op zitten.. Man toch..

Als ik dit zie, vind ik het jammer dat er met het stadion niet meer gedaan is dat wat nu is. Er was ruimte genoeg voorhanden, maar er werd blijkbaar nooit meer van uit gegaan dat er wel eens terug 3e klasse zou inzitten.. En kijk, het is zelfs meer geworden.. Heden staan er 2 zittribunes naast elkaar (de oude, van waarop gefilmd werd, en een spiksplinternieuwe, die nodig was, vooral dan omwille van extra kleedkamers voor de jeugd... Staanplaatsen zijn er meer dan voldoende, helaas te weinig overdekte.

Anyway, geen oud, mooi stadion van een 'traditieclub' (wat verfoei ik die term), maar van 'mijn' club, vroeger Heist Sportief, nu KSK Heist zijnde. Deze paste wel in dit topic vond ik.

Groeten,

eSKaa
instagram? --> ackx.k (football, festivals, more)

uit Gouden Korenaren, schiep God de Heistenaren. Uit het restant, de rest van't land

Saltacampos

Mooi hoor, eskaa ! Uit de tijd dat voetbal nog gewoon voetbal was en er nog publiek was in lagere nationale afdelingen.
Over land and sea