12 en een half uur Londen in één verslag

Gestart door GiertjeNL, apr 30, 2014, 23:16:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

GiertjeNL

Het was alweer een maand geleden dat ik voor het laatst een wedstrijd bekeek in het buitenland. Het begon dus alweer aardig te kriebelen en het werd weer tijd om iets te plannen. Het seizoen raakt immers bijna op zijn einde, wat betekent dat er niet meer zoveel tijd over is.

Fulham – Crystal Palace stond voor 11 mei op het programma en leek een ware degradatiekraker te gaan worden. Maar Crystal Palace gooide al vroegtijdig roet in het eten door zich vorige week al veilig te spelen. Aangezien een kaartje bij Fulham vrij prijzig was, had een alternatief mijn voorkeur.

27 april Crystal Palace – Manchester City, dat is nog eens een mooie pot. Een revisit aan Selhurst Park, eindelijk de kans om een shirtje van Crystal Palace te bemachtigen, een wedstrijd tussen mijn twee Engelse teams en last but not least relatief goedkope tickets.

Dan maar eens op zoek naar een geschikt reisgezelschap, dat bleek allemaal wat lastiger dan gedacht. Niemand wil tegenwoordig meer met mij op stap, zou het komen door mijn TOM-TOM kunsten? Of ben ik een buitengewoon matig reisgezelschap? Ik weet het niet, maar uiteindelijk wilde mijn moeder met alle plezier met mij mee (de schat!). De laatste keer dat ik Londen bezocht, was met de bus vanaf Amsterdam. Dit was ook deze keer weer de goedkoopste optie, dus moest ik mij weer wagen aan een 11 uur durende busreis..

Zoals gebruikelijk in mijn verslagen gaat minimaal 1 alinea over mijn medepassagiers in de bus. Ook deze keer is dat weer het geval. Voor deze keer kan ik maar tot één conclusie komen, Koreanen zijn raar! Waarom? Gewoon omdat ze raar zijn! Ach laat ik het toch even uitleggen, Koreanen doen alsof ze schrijven in Koreaans tekenschrift maar stiekem is hun telefoon gewoon in het Engels ingesteld, normale mensen hopen iedere keer dat hun oortjes niet in de knoop liggen maar Koreanen leggen al een knoop in hun oortjes voordat ze het in hun zak steken en Koreanen doen altijd alsof ze super netjes zijn maar als er zich ergens een rij moet vormen dringen de Koreanen altijd voor.

Afijn na deze ergernissen, weinig slaap in de bus en te krappe beenruimte komen wij uiteindelijk aan op London Victoria Coach Station. Iedere keer in Engeland voelt het toch weer een beetje als thuiskomen. Het meest noodzakelijke bij aankomst in Londen was het vullen van de maag, en dit keer werd er gekozen voor een traditional English breakfast. Normaal gesproken zou ik hier hele grote praatjes hebben met hoe smerig zo'n ontbijt wel niet is, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik heerlijk heb gegeten. De bonen, de bacon, het toastje en de tomaat allen waren ze heerlijk. Jeffrey ging dus met een goedgevulde maag de trip beginnen.

Omdat ik moeders niet een dag langs Londense voetbalstadions kon aandoen, werd de eerste helft van de dag gevuld met Sightseeing á la China. Heel Londen werd dus binnen 5 uur bekeken. Eerst de Big Ben en de London Eye vervolgens Changing of the Guards bij Buckingham Palace, waarna de Tower Bridge natuurlijk niet kon ontbreken en het geheel eindigde op Piccadilly Circus. Het fototoestel was inmiddels al aardig volgeschoten en het was tijd om richting Selhurst Park te gaan.

De kaartjes waren binnen een poep en een scheet besteld en het shirtje van Crystal Palace met XL werd lekker op de groei gekocht. Na nog wat rondjes te hebben gemaakt om het stadion was het tijd om richting het vak te gaan, uiteraard hadden wij weer de mazzel dat we dwars door de (dronken) uitsupporters mochten. En zo geschiedde dat Jeffrey in zijn steenkolen Engels, de Manchester supporters moest gaan uitleggen dat ze toch echt geen schijn van kans gingen maken vandaag.

Eenmaal in het stadion bleek dat Liverpool – Chelsea op het scherm live te zien was en zagen wij nog net Willian de 0-2 maken voor Chelsea en tornado van geluid kwam vanuit het uitvak Selhurst Park binnenvliegen. Manchester kon bij winst namelijk weer volledig terug zijn in de titelstrijd.



Manchester City begon de wedstrijd dan ook met het mes tussen de tanden en binnen 5 minuten kopte Edin Dzeko de 0-1 binnen. Het uitvak maakte ontzettend veel kabaal, mooi om te zien dat je met zo'n grote groep helemaal vanuit Manchester komt! De 0-2 liet niet lang op zich wachten en de wedstrijd was na 34 minuten eigenlijk al gespeeld. Crystal Palace kon niet meer in de wedstrijd komen en wist eigenlijk geen kans meer te creëren. Enigszins teleurgesteld verlieten wij het stadion en was er ook eigenlijk niet meer echt zin om nog iets te gaan bekijken in Londen.

Daarom werd het tijd om een maaltijd te scoren, op het station kwamen wij in een klassieke pub terecht waar we gingen voor de hamburger met chips en bier! Een combinatie waar je spontaan van gaat watertanden. Nadat we onze maaltijd hadden verorberd was het tijd om nog even snel langs de supermarkt te gaan voor wat te knabbelen en te knagen in de bus. In de supermarkt kwam ik erachter dat wij nog helemaal niet betaald hadden voor ons eten in de pub, dus wat doe je dan als goudeerlijke jongen, dan ga je terug naar de pub om je rekening te betalen en Karma-punten te scoren. In de pub moesten ze ook even twee keer knipperen met hun ogen, toen ik de rekening kwam betalen.

Om half 10 konden wij na 12 en een half uur Londen weer de bus pakken richting Nederland. Mr. Karma had duidelijk mijn Karma-punten nog niet meegeteld want in de bus bleek dat mijn verstekeraar voor mijn telefoon nog thuis lag en dat de batterij van elk apparaat dat wij mee hadden leeg was. Het zou een bijzonder saaie terugreis worden, waarop ik maar besloot om te gaan slapen. Na een bootreis en een busrit van in totaal 11 uur kwamen wij uiteindelijk weer aan in Amsterdam en zat onze reis naar Londen er alweer op.



de rest van de foto's:
https://www.facebook.com/jeffrey.degier/media_set?set=a.10202636575608552.1073741833.1022516471&type=1

FCT1980

Geniaal om met je moeder naar Palace te gaan.
Leuk verslagje. Wat vond je van de support van Palace? Ik was dit seizoen bij de heenwedstrijd tegen Fulham en ik heb nog nooit zo'n goede support meegemaakt in Engeland. Niet alleen van die ultras daar maar juist op de tribune waar jij ook op zat. Daar zaten wij ook in oktober.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Met je moeder in de bus naar Londen. Held!

Volgende keer afzetten bij de Primark en na de wedstrijd weer ophalen.

GiertjeNL

Moeders wilde wel eens weten waarom ik zo gek was van Palace, dus dat kun je maar op één manier bewijzen..

Afgelopen weekend vond ik het wat tegenvallen, ik ben in Oktober bij Crystal Palace - Everton geweest toen was ik echt overdonderd door de sfeer.
Dit weekend was vooral Manchester het luidruchtigst, neemt niets van het schitterende Glad All Over af!

Ici c est Paris

Mijn moeder gaat graag mee naar FC Utrecht en snapt het wanneer ik naar een grote Europese club ga, maar dit is helemaal geweldig. Leuk verslag!

GiertjeNL

Citaat van: Ici c est Paris op mei 01, 2014, 14:11:32
Mijn moeder gaat graag mee naar FC Utrecht en snapt het wanneer ik naar een grote Europese club ga, maar dit is helemaal geweldig. Leuk verslag!

Mijn moeder heeft zelf SCC bij FC Utrecht samen met mijn broertje, kan er niets aan doen...

jona93

Leuk verslag Palace wou ik dit seizoen ook doen met Chelsea zal voor volgend seizoen zijn
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

GiertjeNL

Citaat van: jona93 op mei 01, 2014, 15:34:42
Leuk verslag Palace wou ik dit seizoen ook doen met Chelsea zal voor volgend seizoen zijn

Daar had ik ook erg graag bij willen zijn!
Heb nog een verzwikte enkel overgehouden aan het juichen..

smitswessel

Je schrijft: "in een poep en een scheet waren de kaartjes besteld."
Heb je de kaartjes ter plekke bij het stadion gekocht of online besteld?
Ik wil ook ontzettend graag naar Selhurst Park, maar vind het lastig om aan kaartjes te komen.

Alvast thanks voor de tips!

hgrm

Toen ze nog in de Championship speelden, was het makkelijk genoeg. Gewoon op de dag van de wedstrijd.
Vorig jaar in de Premiership verkochten ze lang niet altijd uit; gemiddeld 4000 lege plekken per wedstrijd. Tegen minder aansprekende tegenstanders zul je waarschijnlijk nog steeds gewoon aan het loket een kaartje kunnen kopen. Voor topwedstrijden zal het anders liggen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jul 07, 2014, 12:04:02
Toen ze nog in de Championship speelden, was het makkelijk genoeg. Gewoon op de dag van de wedstrijd.
Vorig jaar in de Premiership verkochten ze lang niet altijd uit; gemiddeld 4000 lege plekken per wedstrijd. Tegen minder aansprekende tegenstanders zul je waarschijnlijk nog steeds gewoon aan het loket een kaartje kunnen kopen. Voor topwedstrijden zal het anders liggen.

Was het maar weer! Crystal Palace had vorig jaar de policy om alleen te verkopen aan seizoenkaarthouders en members. Een lost ticket bestellen was onmogelijk.

smitswessel

Is al bekend of deze policy voor dit jaar weer gaat gelden? Bedankt voor de reacties!

hgrm

Onbegrijpelijk. Als je nu elke wedstrijd stijf zou uitverkopen.....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

GiertjeNL

#13
Ooit eens via een forum op zoek geweest naar tickets voor CPFC, toen iemand gevonden die heeft besteld.
Sindsdien heb ik dus een mannetje ;)!

Dit jaar zelf een membership aanschaffen, dus mocht ik iemand kunnen helpen message maar!

smitswessel

TOP! Altijd goed om te horen...
Ter nieuwsgierigheid, wat kost zo'n membershipje?