Nieuw Zeeland

Gestart door Aaron Harder, jan 11, 2009, 21:45:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aaron Harder

Even een snelle update vanuit Auckland, New Zealand. Inmiddels alweer 4 maanden op reis en het voetbal schiet er een beetje bij in.

Wel ben ik in Wellington op 12 december  naar het voetbal geweest. Een mooi stadion waar de Wellington Phoenix en wedstrijd voor de A-league speelde tegen Perth Glory. (De nieuwe club van Sikora, gisteren na 81 minuten gewisseld, dus basisspeler). De wedstrijd eindigde in 1-1 en er waren 6600 toeschouwers. Redelijk fanatieke aanhang, de yellow fever mannen. (www.yellowfever.co.nz)

meer dan de 1/2 van het stadion was niet eens open voor publiek. Wel grappig om te horen was de aversie die de nw zeelanders tegen de aussies hebben. Veel liedjes waren anti australie en anti tegenstander.
(she fell over bij een schwalbe, same old aussies always cheating en een Who are ya? bij een oud speler van Wellington. Verder liep iedereen in gele shirts van Yellow Fever, retro style, dus waarschijnlijk vinden sommige de shirts wel mooi.

Als het een beetje meezit, probeer ik vrijdag in Melbourne nog een A-league pot mee te pakken en als ik de auto zo kan sturen dat we een week later in Sydney zijn dan staat daar ook nog een pot op het programma. Gelukkig reis ik niet met mijn voetbalvrienden maar met mijn vriendin (al maakt dat sport wel wat lastiger..), maar ik heb dus rekening te houden met een niet voetbalfan.

Als ik de tijd heb, zal ik eens proberen om een paar fotos van het stadion in Wellington te uploaden. Maar ik beloof jullie niets.

Alles kan kapot!

Houseman

Hey, een verslag van Aaron. Goed bezig. :-)