Stadionautist

Gestart door Stadionautist, mrt 18, 2024, 15:29:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionautist

De meesten zullen mij wel via verschillende social media wel (her)kennen maar hierbij een korte introductie:
Mijn naam is Edwin Westland, ik ben van februari 1973 en ik kom uit Huizen. Na zelf als talentloze en astmapatiënt een korte voetbalcarrière te hebben gehad bij HSV De Zuidvogels (positie: Rechtsbuitenadem) leek het mij beter om vooral te gaan kijken naar voetbal. De eerste jaren was het klassieke verhaal aan het handje van mijn vader om De Zuidvogels te zien maar vanaf mijn tiende jaar trokken we samen het land in. "Kijk pa, stadionlampen!". Dat "Kijk, stadionlampen!" geeft mij nog altijd een fantastisch gevoel van spanning.
Sinds 2011 woon ik in Leeuwarden en viavia ben ik als fotograaf bij de opleiding van Cambuur terecht gekomen en inmiddels ben ik zover dat ik van deze 'kutclub' ben gaan houden.

In de afgelopen veertig jaar heb ik veel, vooral oude stadions in binnen- en buitenland gezien. Daarbij wil ik direct aangeven dat ik geen klassieke groundhopper ben. Ik houd geen lijstjes bij waar ik ben geweest, ik ben niet bezig om een league volledig te vincken en ik drink geen bier. Voor mij geldt de spanning van een stadion en ik zie een stadion daarom (ook) graag leeg. Mijn interesse gaat trouwens vooral naar oude en vervallen stadions en lost ground.

Dat ik een groundhopper, of groundspotter, ben weet ik pas sinds 2015 toen ik werd benaderd door Panenka Magazine om een van mijn verhalen te mogen plaatsen. Hoe gek het misschien klinkt maar sinds dat moment bedacht ik dat ik misschien wel vaker een camera mee zou kunnen nemen naar een wedstrijd. Sindsdien behoor ik tot de vaste groep van Panenka Magazine en eind van 2024 hoop ik een fotoboek over lost grounds en vergane glorie uit te brengen.

Mijn website is Stadionautist en hoewel die site al best gevuld is heb ik nog veel foto's en verhalen op de plank liggen. Maar als ik moet kiezen tussen mijn site updaten of een wedstrijdje bezoeken.... Daarnaast deel ik via verschillende social media dagelijks een foto uit mijn archief. Neem gerust eens een kijkje en tips zijn altijd welkom.
Met sportieve groet,

De Stadionautist

Saltacampos

Over land and sea

watergatehopper

Welkom! Net als ik zijn er nog meer Cambuursupporters (slapend)lid van dit forum.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

DannyH79

Welkom Edwin, we kennen elkaar idd al via de socials, maar leuk dat je nu ook op het forum bent gekomen.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Han

'De stadionautist'. Een schitterende nom de plume waarmee ik me verwant voel.

Ik citeer: 'Mijn interesse gaat trouwens vooral naar oude en vervallen stadions en lost grounds'

Een heel herkenbare fascinatie. Als ik me voor deze gelegenheid beperk tot Nederland kijk ik uit naar samenvattingen van bv FC Dordrecht en Telstar vanwege 'hidden gems', namelijk de obscure restanten van gedeeltes van oude staantribunes achter de goals.

Ik ben bijna 40 jaar geleden, net op tijd, begonnen met het op beeld vast leggen van met name oude en 'lost grounds' in de UK.

Welkom op dit platform!

Strangely Devoted or Mentally Disturbed