Stadion Kaldeborn

Gestart door Joost, jan 19, 2008, 21:53:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Han

Citaat van: Joost op dec 28, 2010, 10:47:27
Ik viel zojuist van verbazing van mijn stoel. Het stuk dat ik heb geschreven staat bijna letterlijk in het Limburgs Dagblad van vandaag. Zonder enige bronvermelding maar wel met exact dezelfde opbouw, dezelfde details en wetenswaardigheden.

Ben erg benieuwd naar de afloop, Joost. Heb ooit hetzelfde aan de hand gehad met een publicatie op voetbalprimeur.nl; een staaltje letterroof zonder weerga dat hooghartig werd weggewimpeld onder de vlag 'vrije nieuwgaring'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Als leerlingen van mij dat flikken bij een profielwerkstuk, hebben ze meteen een onvoldoende te pakken.
Helaas doet niemand het over voetbalstadions...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: Breda op dec 29, 2010, 21:55:48
Niet zulke enge woorden gebruiken terwijl ik van mijn vakantie geniet aub ;).

Ik mag maandag weer aan het werk en voor die tijd wil ik de laatste 3 ook nagekeken hebben....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

stadiongebod

Ben eigenlijk nog steeds benieuwd of en wat je van die redacteur te horen hebt gekregen.

Joost

Citaat van: stadiongebod op jan 26, 2011, 21:22:51
Ben eigenlijk nog steeds benieuwd of en wat je van die redacteur te horen hebt gekregen.
Dat heb ik, hij houdt vol dat hij het niet heeft overgeschreven en heeft enkele bronnen genoemd. Waaronder deze site. Inmiddels is er ook een soort van rectificatie in de krant gekomen.

Joost

De toekomst van het stadion is ongewis.

De voetbalvelden naast het stadion worden deze zomer omgetoverd tot hockeyvelden, tot die tijd speelt Bekkerveld eventjes op het voetbalcomplex.

Na de zomer vertrekt de hockeyclub dus uit het stadion maar wat er gaat gebeuren met het stadion is nogniet duidelijk.

groundhop.org

speelt bekkerveld alleen het restant van dit seizoen er of ook nog begin volgend seizoen? JAmmer dat we er net geweest zijn, één van de laatste wedstrijden op het oude Aarveld gezien dan, derby tegen EHC, was vrij weinig aan trouwens.
Zouden graag eens een wedstrijd op kaldeborn zien, ideaal zou zijn als bijvoorbeeld roda er eens een oefenpotje zou spelen.

Joost

Citaat van: groundhop.org op apr 30, 2014, 20:36:25
speelt bekkerveld alleen het restant van dit seizoen er of ook nog begin volgend seizoen? JAmmer dat we er net geweest zijn, één van de laatste wedstrijden op het oude Aarveld gezien dan, derby tegen EHC, was vrij weinig aan trouwens.
Zouden graag eens een wedstrijd op kaldeborn zien, ideaal zou zijn als bijvoorbeeld roda er eens een oefenpotje zou spelen.

Het complex van Bekkerveld in Aarveld was sinds de aanleg van het kunstgras nogal klinisch, daarvoor had het nog enige charme. De club heeft als enige in Heerlen Zuid een echt goede jeugdopleiding en was altijd al een enigszins elitaire vereniging. Die combinatie heeft de club de laatste jaren ook omhoog gebracht, mede door een hele goede lichting jeugdspelers.

Momenteel wordt er dus verbouwd. De kantine en het veldje daarachter zijn plat en daar wordt een sporthal gebouwd met daarin de nieuwe kantine en de kleedkamers. Er wordt geen tribune gebouwd! Doordat het een flink gebouw wordt moet ook volgend seizoen worden uitgeweken bij gebrek aan kantine en kleedkamers.

Dit seizoen wordt tijdelijk nog gespeeld op Sportpark Kaldeborn, dus niet in het stadion! Die sportpark stond leeg en werd alleen door Roda nog wel eens gebruikt om te trainen vanwege de slechte staat van de velden op Kaalheide. Wanneer Roda er voor het laatst een oefenduel speelde weet ik niet. De oorspronkelijke gebruiker; Heerlen Sport oefende er in 1995 (gokje) voor het laatst tegen een profclub: FC Volendam won met 0-10.

Komend seizoen worden de voetbalvelden van Sportpark Kaldeborn omgetoverd tot hockeyvelden. Bekkerveld verhuist dan tijdelijk naar Sportpark Terworm waar ook al Weltania en Eikenderveld spelen. Daar wordt deze zomer ook kunstgras aangelegd en door krimp was er sowieso ruimte beschikbaar.


watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Joost

Hoewel het er inmiddels verlaten bijligt en de kunstgrasmat behoorlijk gehavend is heeft de gemeente besloten dat het een Gemeentelijk Monument gaat worden.

DannyH79

Ik ben hier vorig jaar November nog geweest, maar het was best een zooitje met kunstgras dat kapot was etc.

https://groundhop-hopper.blogspot.com/2020/11/limburg-tour-35-stadion-kaldeborn.html
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper