Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

Citaat van: Jeje op aug 18, 2016, 14:32:33
Weet iemand hier misschien waarom er zo weinig middagwedstrijden zijn in België ( Jupiler Pro League)

Omdat er dan teveel concurrentie is met Engels en Duits voetbal op TV?

HRM1880

Citaat van: Jeje op aug 18, 2016, 14:32:33
Weet iemand hier misschien waarom er zo weinig middagwedstrijden zijn in België ( Jupiler Pro League)
Omdat historisch gezien zondagmiddag rond 15.00 de periode is dat de lagere reeksen spelen.

Voetbalman

BELGICA EDEGEM VERDWIJNT - 2e PROVINCIALE A
Vrijdag 9 september 2016

Belgica Edegem houdt definitief op te bestaan. Het algemeen forfait is nu officieel.

Vermits de club in het nieuwe seizoen in 2e provinciale A was ingedeeld, vallen al hun duels weg en blijven er daar slechts 15 ploegen over, zodat er elke week één ploeg vrij is. Belgica wordt ook meteen beschouwd als de eerste degradant van de reeks.

Bericht van eind juli uit Gazet van Antwerpen: Voetbalclub Belgica Edegem staat op de rand van het faillissement. De club uit tweede provinciale heeft ruim honderdduizend euro aan schulden opgestapeld. De gemeente heeft het stadion nu afgesloten en er is een juriste als voorlopige bewindvoerder aangesteld.

Op volgende link nog een filmpje over het faillissement ... http://www.gva.be/cnt/dmf20160722_02395244/belgica-edegem-op-rand-van-het-faillissement

Jesse

weet iemand hoe het er momenteel voorstaat met het stadion van oud-heverlee-leuven? hoorde dat dat verbouwt zou gaan worden maar heb geen idee hoe wat en wanneer.

Hugo

Citaat van: Jesse op sep 25, 2016, 20:48:15
weet iemand hoe het er momenteel voorstaat met het stadion van oud-heverlee-leuven? hoorde dat dat verbouwt zou gaan worden maar heb geen idee hoe wat en wanneer.

Lange zijde tegenover hoofdtribune is in verbouwing.



http://www.belstadions.net/forum/viewtopic.php?f=31&t=51&start=160

Google is your best friend ;-)

Jesse

Citaat van: Hugo op sep 25, 2016, 21:44:06
Lange zijde tegenover hoofdtribune is in verbouwing.



http://www.belstadions.net/forum/viewtopic.php?f=31&t=51&start=160

Google is your best friend ;-)

thanks!

syntric

Die tribune is al af hoor en geopend, vorige week op gezeten met de vrouweninterland België - Engeland. Nou ja er is nog vreselijk veel afwerking aan de binnenkant en buiten, het is een zandbak erbuiten, nog geen enkele deftige toegangsweg. Zelfs op de tribune zelf ontbreken nog her en der stukken afsluiting, losliggende kabels, etc... men wou het duidedlijk zo snel open, maar dat is m.i. nog maanden werk eer het echt helemaal af is
Groundhopper for life :-)

KRCM1904

Indien er hoppers geïnteresseerd zijn om nog eens een wedstrijd te gaan bekijken in het Mijnstadion in Beringen, op zaterdag 08/10/2016 en dinsdag 11/10/2016 worden er kwalificatiewedstrijden gespeeld voor het EK under-19.

http://www.belgianfootball.be/nl/europees-kampioenschap-19
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

Voetbalman

Wordt er ook maar iéts gespeeld in België vanavond? Ik vind alleszins niets terug, zowel nationaal als provinciaal. Voor die laatste divisies wel alleen richting provincie Antwerpen gekeken. Wordt dus verplicht naar de Rode Duivels kijken waarschijnlijk, wat me niet zo veel interesseert :)

Joost

Citaat van: Freebird op okt 07, 2016, 10:27:59
Wordt er ook maar iéts gespeeld in België vanavond? Ik vind alleszins niets terug, zowel nationaal als provinciaal. Voor die laatste divisies wel alleen richting provincie Antwerpen gekeken. Wordt dus verplicht naar de Rode Duivels kijken waarschijnlijk, wat me niet zo veel interesseert :)

Vrijdags wordt er toch sowieso nauwelijks gespeeld? En als de Rode Duivels dan ook nog spelen verwacht ik niet dat er teams hun duel verplaatsen.

Voetbalman

Citaat van: Joost op okt 08, 2016, 13:01:51
Vrijdags wordt er toch sowieso nauwelijks gespeeld? En als de Rode Duivels dan ook nog spelen verwacht ik niet dat er teams hun duel verplaatsen.

1A en 1B, voor de rest armoe troef inderdaad. Maar hier weet je nooit, eventueel een vriendschappelijke wedstrijd met de break ofzo.

Jehoentelaar

Met een weekend weg met de studievereniging spontaan voor het eerst een Belgische wedstrijd kunnen bijwonen. De reis ging naar Leuven, waar zaterdagavond OHL aan moest treden tegen Cercle Brugge. Weinig bijzondere wedstrijd in een eveneens niet al te boeiend stadion, maar een mooi aangegrepen mogelijkheid en de gratis plastic vlag krijgt een mooie plek aan de muur.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

HRM1880

In 1B wordt het speelmoment op zondag om 12.30 vanaf november afgeschaft en vervangen door zaterdag om 17.00. Dit na de vele protesten van supporters en de clubs zelf.
Ideaal voor dubbels op zaterdag.

Joost

Citaat van: HRM1880 op okt 25, 2016, 16:51:20
In 1B wordt het speelmoment op zondag om 12.30 vanaf november afgeschaft en vervangen door zaterdag om 17.00. Dit na de vele protesten van supporters en de clubs zelf.
Ideaal voor dubbels op zaterdag.

Dat is prettig!

Ik merk zelf dat ik het lagere voetbal een stuk minder volg nu de VRT teletekst er mee gekapt is. Ik zou uberhaupt niet eens weten wie koploper is in 1B.

HRM1880

Citaat van: Joost op okt 25, 2016, 20:41:01
Dat is prettig!

Ik merk zelf dat ik het lagere voetbal een stuk minder volg nu de VRT teletekst er mee gekapt is. Ik zou uberhaupt niet eens weten wie koploper is in 1B.
Doe de moeite niet om het te zoeken voor 1B, over twee weken staat de teller toch terug op nul.