Hoofdmenu

Derby topic

Gestart door Jeje, okt 05, 2015, 21:06:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Budi

Bredase Derby - Baronie vs. NAC
Dé Brabantse derby - NAC vs. Willem II (en VV)
Old Firm - Celtic vs. Rangers
New Firm - FC København vs. Brøndby IF
2nd City Derby - Birmingham City vs. Aston Villa
Večiti derbi (eeuwige derby) - FK Partizan vs. Crvena Zvezda
Great Northwest Derby - Seattle Sounders vs. Portland Timbers
Politikal Derby - FC Sankt Pauli vs. Hansa Rostock

Ik weet niet of jullie de onderstaande derbies onder dit topic verstaan???
Andere Brabantse derbies - NAC vs. FC Den Bosch (en VV), NAC vs. RBC Roosendaal (en VV), NAC vs. RKC (en VV), NAC vs. PSV (en VV)
Wir sind Zecken, asoziale Zecken, wir schlafen unter Brücken, oder in der Bahnhofmission

Jehoentelaar

Die hele reeks andere derby's van NAC zou ik niet echt derby's noemen. Althans, niet volgens mijn definitie (combinatie van geografische nabijheid en specifieke onderlinge rivaliteit).
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Robin

Afgelopen zaterdag de Manchester derby bezocht. Had er meer van verwacht. Qua niveau van de wedstrijd geen klagen. Hoog tempo zoals we dat in Engeland gewend zijn. Maar de sfeer viel tegen. Kwam misschien ook wel omdat de wedstrijd al zo vroeg in het seizoen is. 'Het komt allemaal wel goed' sfeertje aan United zijde. D'r waren er volgens mij maar weinig buiten die zich er druk om konden maken.

belfast

Citaat van: belfast op sep 07, 2016, 11:20:06
Hoeft geen ranglijst te zijn, maar zo maar wat specifieke/speciale derby's.

Kent iemand nog wat websites met achtergronden van de diverse derby's? Lastig vinden, uitslagen etc is allemaal niet zo belangrijk, zoek meer de oorsprong van de rivaliteit.
D3T=Lief

hgrm

Vaak is op wikipedia nog wel wat te vinden, vooral de Engelse Wiki heeft vaak speciale pagina's over de derbies. Daar vind je dan weer bronverwijzingen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jona93

Volgende maand nemen de brusselse clubs RWDM en Union het tegen elkaar op in een vriendwedstrijd aftrap 23 december om 20u op het veld van RWDM
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Budi

Citaat van: belfast op sep 26, 2016, 10:36:59
Kent iemand nog wat websites met achtergronden van de diverse derby's? Lastig vinden, uitslagen etc is allemaal niet zo belangrijk, zoek meer de oorsprong van de rivaliteit.

Check deze link... daar vind je wat achtergronden van de grotere Derbies: http://footballderbies.com/
Wir sind Zecken, asoziale Zecken, wir schlafen unter Brücken, oder in der Bahnhofmission

FC_Emmen

Die site is al jaren niet bijgewerkt al staat er nog wel nuttige informatie op
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Remonvdh

Het weekend ga ik de londense derby Chelsea - Tottenham hotspur bezoeken. Ik vroeg me af hoe erg deze derby leeft

Jeje

Citaat van: Remonvdh op nov 24, 2016, 16:17:55
Het weekend ga ik de londense derby Chelsea - Tottenham hotspur bezoeken. Ik vroeg me af hoe erg deze derby leeft
Behoorlijk, zeker na vorig jaar.

FCT1980

Citaat van: Remonvdh op nov 24, 2016, 16:17:55
Het weekend ga ik de londense derby Chelsea - Tottenham hotspur bezoeken. Ik vroeg me af hoe erg deze derby leeft

Retorische vraag!
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: FCT1980 op nov 24, 2016, 21:21:22
Retorische vraag!

Mijns inziens is het niet eens een derby.

FCT1980

Citaat van: Joost op nov 25, 2016, 08:53:06
Mijns inziens is het niet eens een derby.

Dat ben ik niet met je eens. Is natuurlijk wel een stadsderby in Londen, ook al is het tussen west en noord.
Anders zou Sparta - Feyenoord ook geen stadsderby zijn.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: FCT1980 op nov 25, 2016, 12:58:58
Dat ben ik niet met je eens. Is natuurlijk wel een stadsderby in Londen, ook al is het tussen west en noord.
Anders zou Sparta - Feyenoord ook geen stadsderby zijn.
Ik ben het met Joost eens. Op papier is het misschien wel een derby, maar zoveel hebben ze toch niet tegen/met elkaar. Dat de wedstrijd meer leeft dan pak 'm beet Chelsea - Stoke is, maakt Chelsea - Spurs toch geen derby?

FCT1980

Citaat van: Nort op nov 25, 2016, 13:08:12
Ik ben het met Joost eens. Op papier is het misschien wel een derby, maar zoveel hebben ze toch niet tegen/met elkaar. Dat de wedstrijd meer leeft dan pak 'm beet Chelsea - Stoke is, maakt Chelsea - Spurs toch geen derby?

Wat is volgens jullie dan een derby? Twente - Heracles is ook een derby maar die leeft helemaal niet bij ons.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!