Profclubs in de voorbereiding (NL) - zomer 2013

Gestart door AthleticHolanda, apr 15, 2013, 22:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebastiaan_W

06/07 14:30 Heracles - Anorthosis Famagusta(RKSV Bornerbroek)


Verwijderd lid

Citaat van: LUFC op jun 22, 2013, 19:13:06
Tegen Heerenveen? Kan het er niet uithalen iig.

Als je beter had gekeken, dan had je in het onderschrift gezien dat het een foto van een eerdere wedstrijd tegen H'veen was ...

LUFC


HRM1880

Artikel komt er op neer dat ze niet naar Engeland gaan zoals eerst gezegd, maar naar Nederland. Dat kennen ze nog van vorig jaar. Voor meer details moest je de geprinte versie van Diario de Navarra kopen.

Volgens dit artikel spelen ze tegen Ajax, Twente en Heereveen er staat echter niet bij wanneer.
http://www.vavel.com/es/futbol/osasuna/245007-holanda-el-destino-de-osasuna-esta-pretemporada.html

AthleticHolanda

In ieder geval 28 juni tegen NEC in de Goffert, verder nog niets bekend voor zover ik weet.

LUFC

Citaat van: AthleticHolanda op jun 23, 2013, 16:54:33
In ieder geval 28 juni tegen NEC in de Goffert, verder nog niets bekend voor zover ik weet.
ff in de gaten houden, vrijdag zou me goed uit komen.

AthleticHolanda

Citaat van: LUFC op jun 23, 2013, 23:26:43
ff in de gaten houden, vrijdag zou me goed uit komen.

Sorry, dat moet juli ipv juni zijn, een zondag dus.

Zie de eerste post voor het juiste overzicht :-).

Sebastiaan_W

20/7 14:30 Heracles - Coventry City(TVC '28, Tubbergen)

Niels_Zitterd

Ik weet niet of het al geplaatst is, maar hier is het oefenprogramma van Fortuna Sittard dat tot op heden bekend is.

26 juni: SVM Munstergeleen - Fortuna Sittard
6 juli: SV Leveroy - Fortuna Sittard
9 juli: EVV - Fortuna Sittard
12 juli: Fortuna Sittard - FC Volendam
20 juli: Fortuna Köln - Fortuna Sittard

spons

24/07  Hellas Verona - Feyenoord ( in Trento )
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AthleticHolanda

Het is eigenlijk ook een kunst op zich hoe men in Nederland m.b.t. het betaalde voetbal alles kan verpesten.
Ooit was er een tijd dat roemruchte grote clubs met veel supporters in Nederland wedstrijdjes speelden op amateurvelden of openingswedstrijden in stadions in de voorbereiding.
Die tijd lijkt alweer definitief achter ons te liggen. Martin van Geel van Feyenoord zei al eerder in de media dat van de lokale driehoek niet meer tegen Duitse of Engelse clubs geoefend mag woren. Gisteren las ik hetzelfde in de krant van desbetreffende verantwoordelijke van NEC. Ze waren blij dat ze nog een buitenlandse club (Osasuna) hadden gevonden om de openingswedstrijd te spelen, aangezien oefenen tegen Duitsers en Engelsen niet meer kan i.v.m. de 'veiligheid'. Vorig jaar moest NEC tegen Blackburn Rovers op een hermetisch afgesloten veld in Hoenderlo oefenen.
VVV heeft al jaren moeite met het vinden van een aansprekende naam voor de jaarlijkse openingswedstrijd. VVV had al eens een akkoord met Schalke maar daar werd door de lokale driehoek meteen een streep door gezet. Tegen Fortuna Düsseldorf mocht niet in de Koel geoefend worden en moesten ze uitwijken naar Viersen, vlak over de grens, tijdens werktijd.
Turkse teams moesten vorig seizoen zonder publiek trainen en spelen (geen wonder dat we die niet meer terug zien).

Omdat veel buitenlandse ploegen Nederland noodgedwongen boycotten omdat ze geen wedstrijden kunnen organiseren wordt het voor die enkele buitenlandse clubs die nog wel willen komen ook alleen maar onaantrekkelijker.

Vraag me af wat ze nu willen in Nederland, met een beetje logisch nadenken en een positieve inslag kan al die steeds erger wordende ongein volgens mij gewoon voorkomen worden.

AthleticHolanda

MVV oefent tegen FC Porto bij Spouwen-Mopertingen :-D.

Ben benieuwd waar Porto verblijft en waar die nog meer spelen.

AthleticHolanda

Citaat van: AthleticHolanda op jun 25, 2013, 16:03:24
MVV oefent tegen FC Porto bij Spouwen-Mopertingen :-D.

Ben benieuwd waar Porto verblijft en waar die nog meer spelen.

Even gegoogled.

Citaat van: een Portugese krantO FC Porto regressa ao trabalho a 1 de julho para preparar a nova temporada e, uma semana mais tarde, parte para o estágio de pré-temporada na Holanda onde ficará na vila de Horst, entre os dias 4 e 14.

Tussen 4 en 14 juli zit FC Porto in Horst (Limburg).

spons

Citaat van: AthleticHolanda op jun 25, 2013, 15:39:40

Ooit was er een tijd dat roemruchte grote clubs met veel supporters in Nederland wedstrijdjes speelden op amateurvelden of openingswedstrijden in stadions in de voorbereiding.


Ik ben het voor een groot gedeelte met je eens maar dit heeft ook met geld te maken, ik ben nog wel naar wedstrijden als DS'79 - Real Madrid en SVV - Barcelona geweest maar zulke clubs komen evenals club als bijvoorbeeld Manchester United en AC Milan echt niet meer naar Nederland maar gaan in de Verenigde Staten of in Azië het grote geld ophalen.

PSV kon Benfica niet eens meer strikken voor de jubileumwedstrijd vanwege de financiën.

Overigens zijn er vorig jaar ook in Duitsland wedstrijden van Turkse clubs verboden.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen