Profclubs in de voorbereiding (NL) - zomer 2013

Gestart door AthleticHolanda, apr 15, 2013, 22:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

PEC Zwolle heeft een extra oefenwedstrijd aan de voorbereidingscampagne toegevoegd. Zaterdag 20 juli neemt het team van Ron Jans het op tegen het Turkse Elaziğspor. De wedstrijd wordt gespeeld op het terrein van Olympia '28 in Hasselt, aftrap 16.00 uur.

Niels1977

De wedstrijd Go Ahead Eagles - Sivasspor wordt niet in de Adelaarshorst gespeeld maar op het terrein van ABS Bathmen en begint nu om 19:00 uur.
Dit ivm werkzaamheden in het stadion.

Niels1977

Ipv de verboden wedstrijd tegen Coventry speelt GA Eagles nu op 16/07 om 1900 tegen KFC Uerdingen in Terwolde

woutertwente

Is er al iemand die weet welke Engelse teams er in Delden komen? Ik weet dat Ross County nog komt maar ik weet niet welke ploegen er nog meer komen.

Thijs

In onderling overleg is besloten dat de wedstrijd PEC Zwolle - Elazigspor niet door zal gaan.

Joost

Entree EVV v Fortuna 6 euro.
Entree EVV v Roda 8 euro.

groundhop.org

Citaat van: Joost op jul 16, 2013, 19:05:56
Entree EVV v Fortuna 6 euro.
Entree EVV v Roda 8 euro.

Entree ASWH v Feyenoord 17,50

spons

Citaat van: groundhop.org op jul 16, 2013, 21:29:09
Entree ASWH v Feyenoord 17,50

Ben zelf niet geweest maar dat vind ik wel schandalig veel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Citaat van: spons op jul 16, 2013, 23:47:36
Ben zelf niet geweest maar dat vind ik wel schandalig veel

Topclubs vragen ontzettend veel geld om naar een amateur club te komen en dat geld moet links of rechtsom toch bij de club binnenkomen.


LUFC

Citaat van: nort op jul 17, 2013, 10:50:29
Topclubs vragen ontzettend veel geld om naar een amateur club te komen en dat geld moet links of rechtsom toch bij de club binnenkomen.
's-Gravenzande en Excelsior Maassluis vroegen anders redelijke bedragen tegen Swansea. Een club die ik zeker hoger inschat dan Feyenoord.

Terranova

Citaat van: nort op jul 17, 2013, 10:50:29
Topclubs vragen ontzettend veel geld om naar een amateur club te komen en dat geld moet links of rechtsom toch bij de club binnenkomen.

Ik zag vandaag in de krant staan dat Feyenoord de duurste club is om tegen te oefenen. De Rotterdammers komen opdraven voor 30.000 euro. PSV heeft een tarief tussen de 20.000 en 30.000 euro en bij Ajax vragen ze 20.000.
Ben eigenlijk meer benieuwd wat zich bijvoorbeeld clubs als Eagles, Cambuur, Helmond of RODA zich vragen voor een oefenpotje...

spons

Citaat van: nort op jul 17, 2013, 10:50:29
Topclubs vragen ontzettend veel geld om naar een amateur club te komen en dat geld moet links of rechtsom toch bij de club binnenkomen.

Feyenoord vraagt voor zo'n oefenwedstrijd ongeveer 40.000 euro wat vaak voor een gedeelte door sponsors van een amateurclub wordt opgebracht en meestal komen er wel zo'n 4.000 toeschouwers ( al geven de amateurclubs waarschijnlijk vaak minder toeschouwers op om de "zwarte" kas voor de spelers weer te kunnen spekken ) dus met een toegangsprijs van 10 euro komen ze ook uit de kosten om vervolgens de winst te kunnen maken op de horeca.

Vaak zijn de toegangsprijzen bij dit soort wedstrijden 12,50 of 15 euro maar 17,50 heb ik echt nog nooit meegemaakt

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Terranova

Citaat van: spons op jul 17, 2013, 11:11:30
Feyenoord vraagt voor zo'n oefenwedstrijd ongeveer 40.000 euro wat vaak voor een gedeelte door sponsors van een amateurclub wordt opgebracht en meestal komen er wel zo'n 4.000 toeschouwers ( al geven de amateurclubs waarschijnlijk vaak minder toeschouwers op om de "zwarte" kas voor de spelers weer te kunnen spekken ) dus met een toegangsprijs van 10 euro komen ze ook uit de kosten om vervolgens de winst te kunnen maken op de horeca.

Vaak zijn de toegangsprijzen bij dit soort wedstrijden 12,50 of 15 euro maar 17,50 heb ik echt nog nooit meegemaakt

De krant van vanmorgen zei 30.000 ;)

Maar ik vind  17,50 voor een oefenpotje echt waanzin. Om vervolgens Feyenoord of PSV met 10-0 een amateurclub te zien afdrogen.... Denk dat dit soort bedragen ook mensen afschrikt. Krijg je eens de kans om met je zoontje een topclub aan het werk te zien in de buurt, moet je bij wijze van spreken CL  tarief neerleggen. Bah.
Snap dat je als amateurclub de kosten wil dekken en evt. winst wil maken, maar dat soort bedragen lijkt me wat overdreven. Dan probeer je er een heel groot slaatje uit te slaan.

spons

Citaat van: LUFC op jul 17, 2013, 10:55:40
's-Gravenzande en Excelsior Maassluis vroegen anders redelijke bedragen tegen Swansea. Een club die ik zeker hoger inschat dan Feyenoord.

Bij Excelsior Maassluis koste een kaartje inderdaad € 10 en bij 's-Gravenzande weet ik het niet.

Qua niveau op dit moment denk ik dat de nummer 9 van Engeland minstens gelijkwaardig is maar Feyenoord spreekt de mensen in Nederland natuurlijk veel meer aan dan Swansea dat bovendien nog met een half tweede elftal kwam.

Als je voor een oefenwedstrijd tegen Swansea 15 euro of 17,50 vraagt komt er ( bijna ) niemand kijken

Weet niet hoeveel Swansea vroeg maar volgens mij iets van 10.000 euro
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Terranova op jul 17, 2013, 11:07:31
Ik zag vandaag in de krant staan dat Feyenoord de duurste club is om tegen te oefenen. De Rotterdammers komen opdraven voor 30.000 euro. PSV heeft een tarief tussen de 20.000 en 30.000 euro en bij Ajax vragen ze 20.000.
Ben eigenlijk meer benieuwd wat zich bijvoorbeeld clubs als Eagles, Cambuur, Helmond of RODA zich vragen voor een oefenpotje...

Ik heb net hetzelfde artikel gelezen. Roda vraagt tussen de 5000 en 7500.
Fortuna en MVV vragen 1500.