(ver)nieuwbouw en ontwikkelingen

Gestart door watergatehopper, jun 07, 2019, 09:16:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mei 15, 2020, 14:49:17
Is dat niet gewoon exact hetzelfde?

Al had ik eigenlijk verwacht dat onze Belgische vriend ze in de frigo zou zetten.
Klopt, Hugo bedoelt wellicht de diepvriezer (tenminste wat die lange termijn betreft).
Over land and sea

Hugo

Citaat van: Joost op mei 15, 2020, 14:49:17
Is dat niet gewoon exact hetzelfde?

Al had ik eigenlijk verwacht dat onze Belgische vriend ze in de frigo zou zetten.

Nee, vriezen is wat anders dan koelen. We benaderen nu eindelijk het niveau van het Viva-forum.

watergatehopper

Helmond Sport stapt uit project van sportcampus De Braak waarin ook een nieuw stadion was voorzien. De club vindt het onverantwoord om in deze tijd de eigen bijdrage van 1,5 miljoen euro te investeren.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jef400

Zou dat het begin van het einde van Helmond Sport kunnen zijn? Hoop het niet natuurlijk, ik gun iedereen zijn/haar club. Maar de huidige Braak moet ook gewoon geld tegenaan.

Nort

Citaat van: Jef400 op mei 28, 2020, 13:54:20
Zou dat het begin van het einde van Helmond Sport kunnen zijn? Hoop het niet natuurlijk, ik gun iedereen zijn/haar club. Maar de huidige Braak moet ook gewoon geld tegenaan.
Ja en nee. Zolang de amateurclubs weigeren te promoveren kan Helmond Sport als bvo blijven bestaan. Afgelopen jaar hadden ze een sluitende begroting. En het is maar te zien of een nieuw stadion iets aan de positie verandert.

Joost

Er zal bij Helmond wel weer eens een positieve impuls moeten komen. Tussen 2003 en 2013 een leuke subtopper maar nu is het al jaren wegkwijnen in een hoekje van de kelder. Logisch dat de toeschouwersaantallen er nog maar zelden uit 4 cijfers bestaan.

FCT1980

Dus ook logisch dat ze geen 1,5 miljoen kunnen/willen investeren in een nieuw stadion.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Citaat van: Joost op mei 28, 2020, 16:25:16
Er zal bij Helmond wel weer eens een positieve impuls moeten komen. Tussen 2003 en 2013 een leuke subtopper maar nu is het al jaren wegkwijnen in een hoekje van de kelder. Logisch dat de toeschouwersaantallen er nog maar zelden uit 4 cijfers bestaan.
Dat krijg je als je een gezonde boekhouding wilt hebben en de sponsors/supporters structureel wegblijven. Helmond is echt een typische club die nul aantrekkingskracht op de regio heeft en het van de eigen stad moet hebben. En dan hebben ze ook nog de 'pech' dat 20km verder een topclub gevestigd is.

watergatehopper


Bij Wimbledon was tijdens de bouw een financieringstekort ontstaan. Afgelopen week is dit door een lokale zakenman, tevens supporter, opgelost in ruil voor een minderheidsbelang in de club. In oktober wordt het eerste gedeelte(Wimbledon krijgt in eerste instantie 1 stand) opgeleverd. Of er dan al verhuisd kan worden is de vraag, net als dat er supporters toegelaten kunnen worden.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Groundos

Citaat van: Nort op mei 29, 2020, 12:59:26
Dat krijg je als je een gezonde boekhouding wilt hebben en de sponsors/supporters structureel wegblijven. Helmond is echt een typische club die nul aantrekkingskracht op de regio heeft en het van de eigen stad moet hebben. En dan hebben ze ook nog de 'pech' dat 20km verder een topclub gevestigd is.
Ik heb ook weleens een verhaal gelezen dat een opa met zijn kleinzoon van de tribune werd gehaald, omdat zij meer dan 25 km van het stadion woonde. Dat klinkt dan ook niet echt uitnodigend om daar een wedstrijd te bezoeken.

ALenstra

Je mag alleen naar Helmond Sport als je binnen een straal van 25 km woont? Raar! Hoe wisten ze dat ze verder af woonden?

Joost

Citaat van: ALenstra op jun 06, 2020, 19:25:28
Je mag alleen naar Helmond Sport als je binnen een straal van 25 km woont? Raar! Hoe wisten ze dat ze verder af woonden?

Volgens mij zat er aan dat verhaal wel een andere draai. Het betrof een risicowedstrijd waarbij de opa en kleinzoon behoorlijk dichtbij het stadion van de tegenpartij woonden.

ALenstra

Ik dacht al. Waren vast uit-fans die er niet mochten zijn.

Groundos

Citaat van: ALenstra op jun 06, 2020, 19:25:28
Je mag alleen naar Helmond Sport als je binnen een straal van 25 km woont? Raar! Hoe wisten ze dat ze verder af woonden?
Als ze online een kaartje hadden gekocht, kan de club het toch controleren a.d.h.v. de woonplaats die je hebt ingevuld?