FC Bleid-Molenbeek & BX Brussels

Gestart door Breda, sep 03, 2012, 00:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Doet me een beetje denken aan de Bohemians-saga in Praag.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

cafebac

Als Kompany en Co verstand hebben mengen ze zich niet in deze belachelijke discussie en beginnen ze inderdaad from scratch. Lekker ballen in 4e en richten op de jeugdwerking en wellicht dat ze iets leuks op kunnen bouwen. Is al bekend welk terrein ze gaan spelen? Op Kleine Heizel zullen ze toch regelmatig uit moeten wijken en een eventueel vrijkomend Fallon ligt denk ik toch te ver uit de stad. Feitelijk zou Drie Linden een prachtige locatie hiervoor zijn, al zullen ze daar bij Boitsfort wel anders over denken. Hopelijk lukt het ze ook om genoeg autochtone jeugd aan te spreken en er weer een echte Brusselse club van kunnen maken.

FC Brussels heeft natuurlijk met Edmond Machtens een belangrijke RWDM-troef in handen, al denk ik dat de soap rond Bleid de laatste getrouwen van de club definitief uit de droom geholpen heeft. Ik geloof niet dat het nog iets gaat worden. De rol van White Star lijkt me uitgespeeld in Brussel, tenzij er opeens iemand de licentie wil betalen en ze per ongeluk weten te promoveren, wat me gezien de concurrentie in de eindronde vrijwel onmogelijk lijkt.

HRM1880

En Johan Vermeersch krijgt er nog een echtelijke ruzie bovenop. Daar zijn vrouw een buitenverblijf in Barcelona wilt, maar Vermeersch er voor koos om een 300.000 euro in de club te investeren.

hgrm

Citaat van: cafebac op apr 30, 2013, 14:38:40
. Is al bekend welk terrein ze gaan spelen? Op Kleine Heizel zullen ze toch regelmatig uit moeten wijken en een eventueel vrijkomend Fallon ligt denk ik toch te ver uit de stad. Feitelijk zou Drie Linden een prachtige locatie hiervoor zijn, al zullen ze daar bij Boitsfort wel anders over denken.

Naast Vorst-Nationaal (de grote concertzaal) staat ook nog een aardig stadionnetje, het Stade Bertelson.
Wordt nu vooral voor atletiek en erg laag provinciaal voetbal gebruikt, maar lijkt me prima geschikt voor een club in bevordering.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Twee geleden tijdens RWDM Bleid - Patro was Vermeersch ook toeschouwer. Zou dit puur uit interesse zijn (kan ik me bijna niet voorstellen). Waarschijnlijk zit er meer achter.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

rwdm

Woensdag won FC Bleid-Molenbeek van Doornik met 1-3 .

Eerste uitzege van het seizoen denk ik .

Joost

Citaat van: rwdm op mei 05, 2013, 16:49:07
Woensdag won FC Bleid-Molenbeek van Doornik met 1-3 .

Eerste uitzege van het seizoen denk ik .

Het was toch gewoon thuis?

Althans niet in Doornik.

rwdm

Naar waar moet ik nu gaan kijken hé ?

Cyclebob

Als RWDM wees kan je dus kiezen uit RWDM Brussels en Woluwe in 2e, BX Brussel in 4e en RWDM02 in provinciaal.
Vier keer je shawl om in een weekend?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

rwdm

Citaat van: Cyclebob op aug 03, 2013, 21:56:37
Als RWDM wees kan je dus kiezen uit RWDM Brussels en Woluwe in 2e, BX Brussel in 4e en RWDM02 in provinciaal.
Vier keer je shawl om in een weekend?
Ik zal over twee weken eens een kijkje nemen bij RWDM Brussels . Vermeersh heeft geprobeerd om het oude RWDM weer terug te halen , hij vergeet wel dat RWDM eigenlijk het kleine KFC Strombeek was..
Ik ben erachter gekomen dat RWDM,dood is ! Het echte RWDM ging failliet en is niet te vervangen door Ws Brussels,BX Brussels,RWDM-Brussels etc..
Even een rijtje :
Waasland-Beveren (Beveren)
ASV Geel (Verbroedering Geel)
Sv Zulte-Waregem (Sv Waregem)
Lommel United (Lommel of fabriek )
Allemaal traditieclubs die terug maar de roots,willen teruggaan...


Joost

Waarom niet eens bij een andere ploeg gaan kijken. Grimbergen bijvoorbeeld.

rwdm

Citaat van: Joost op aug 04, 2013, 12:49:45
Waarom niet eens bij een andere ploeg gaan kijken. Grimbergen bijvoorbeeld.
Ben er wel al eens gaan kijken,  totaal geen sfeer en kleine tribune .

rwdm

Er zijn plannen opgedoken voor de bouw van een nieuw stadion voor BX Brussels .

Momenteel speelt BX zijn thuiswedstrijden in Jette ,maar dat is tijdelijk .


Wordt vervolgd..

cafebac

Waar zou dit moeten komen?

Benieuwd hoeveel volk ze zullen gaan trekken. Hebben ze ook een Brussels getinte selectie weten te maken?

rwdm

Citaat van: cafebac op aug 11, 2013, 19:00:33
Waar zou dit moeten komen?

Benieuwd hoeveel volk ze zullen gaan trekken. Hebben ze ook een Brussels getinte selectie weten te maken?

Capaciteit zou rond de 3000 bedragen.

Dit is genoemde locatie :
https://maps.google.be/maps?hl=nl&tab=wl&authuser=0
Op 350 meter van het vorig stadion.