Hoofdmenu

Eerste divisie

Gestart door Sebastiaan_W, jan 08, 2013, 10:28:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Skipperdinho

Citaat van: Koning Kriel op mei 29, 2013, 16:31:28
Heel Tilburg hoopt dat de eerste wedstrijd Katwijk uit gaat worden! Lekker het strand op en daarna naar het voetbal.

Ik denk dat er een aantal weekenden op vrijdag en maandag gespeeld gaat worden en dat de winterstop ingekort zal worden.

Daar kun je dan een mooi dagje van maken idd. Wij blijven met hs waarscheinlijk op de vrijdag, omdat psv op zaterdag speelt en Eindhoven wil of naar zondag of naar vrijdag,maar die spelen dan toch uit als wij thuis spelen.

spons

Citaat van: Koning Kriel op mei 29, 2013, 16:31:28
Heel Tilburg hoopt dat de eerste wedstrijd Katwijk uit gaat worden! Lekker het strand op en daarna naar het voetbal.

Ik denk dat er een aantal weekenden op vrijdag en maandag gespeeld gaat worden en dat de winterstop ingekort zal worden.

Het strand op ? Zijn er echt nog mensen die de hoop op een zomer in Nederland nog niet opgegeven hebben ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op mei 29, 2013, 22:35:14
Het strand op ? Zijn er echt nog mensen die de hoop op een zomer in Nederland nog niet opgegeven hebben ?
Uitwaaien.

Hugo

Citaat van: spons op mei 29, 2013, 22:35:14
Het strand op ? Zijn er echt nog mensen die de hoop op een zomer in Nederland nog niet opgegeven hebben ?

Natuurlijk, die zomer komt echt wel een keer (misschien pas in 2014).

Hugo

Citaat van: Cyclebob op mei 28, 2013, 20:43:38
Is ook een interessante. En dat voor 38 wedstrijden. Er waren er een tijdje terug al voldoende speelrondes op vrijdag en maandag.
In ieder geval twee clubs zonder combiregelingen :-)

Weet niet welke twee clubs je bedoelt maar ook daar hebben ze een burgemeester met zijn local triangle.

Cyclebob

Jong PSV ook in Jupiler League. Zal dus ook maar eens bij de derby tegen FC Eindhoven gaan kijken op een verloren maandagavond
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

AthleticHolanda

CiteerVerplichte promotie/degradatie
Afgelopen zaterdag ging de Algemene Vergadering Amateurvoetbal in principe akkoord met verplichte promotie/degradatie tussen de Topklasse en de Jupiler League met ingang van seizoen 2015/'16. Het betaald voetbal heeft vanmiddag definitief ingestemd met verplichte promotie/degradatie. Ook is er gesproken over de voorgestelde pilot met betrekking tot de Jupiler League vanaf komend seizoen. In een eerder stadium kwamen de Coöperatie Eerste Divisie (CED) en KNVB tot het gezamenlijke uitgangspunt van een Jupiler League met 20 teams, door in principe twee beloftenteams en twee amateurverenigingen toe te voegen. Ook het amateurvoetbal heeft deze pilot omarmd. Gisteren werd bekend dat Katwijk afziet van deelname aan de Jupiler League. Het bestuur betaald voetbal heeft de vergadering middels stemming om advies gevraagd over de nieuwe constructie en daarbij te kennen gegeven dit advies op te volgen. De vergadering gaf in een ruime meerderheid aan voorstander te zijn van het toetreden van drie beloftenteams en één amateurvereniging. Dit betekent dat de beloften van Ajax, FC Twente en PSV alsmede amateurvereniging Achilles '29 deel zullen nemen aan de pilot.

Uitgangspunten toetreding beloften:
·        Hoogst geëindigde beloftenteams in 2012/'13;
·        Speeldagenkalender Jupiler League is leidend;
·        Geen gezamenlijke beloftenteams met Eerste Divisieclubs;
·        Geen directe promotie/degradatie of deelname aan play-offs voor promotie;
·        Degradatie 1e elftal uit Eredivisie betekent degradatie naar beloftencompetitie;
·        Geen deelname aan KNVB beker;
·        16 contractspelers tot 23 jaar;
·        Technische staf: fulltime hoofdcoach en assistent-coach (licentie-eisen Eerste Divisie);
·        Accommodatie-eisen Eerste Divisie van toepassing;
·        Dispensatie op wedstrijddag: drie spelers + 1 keeper ouder dan 23 jaar;
·        Na 15 bindende wedstrijden 1e team: niet meer in beloften (dispensatie reserve keeper);
·        Speler mag niet binnen dezelfde periode voor 2 teams spelen in zowel de Eerste als Eredivisie;
·        Sancties indien mogelijk toerekenen aan betreffende elftal;
·        CED en ECV bespreken commercie (uitgangspunt: beloftenteams ontvangen geen collectieve mediagelden).

Uitgangspunten toetreding amateurverenigingen:
·        Pilot voor twee jaar;
·        Amateurverenigingen behouden amateurstatus;
·        Er gelden minimale licentie-eisen, nagenoeg gelijk aan de huidige regeling;
·        Uitsluitend in de pilot geen verplicht aantal contractspelers;
·        Na de pilot nog steeds een Eerste Divisie club: staffel aantal contractspelers van toepassing;
·        Gedurende pilot geen degradatie naar Topklasse;
·        Amateurverenigingen kunnen niet promoveren naar de Eredivisie;
·        Amateurverenigingen ontvangen mediagelden via de CED.

Het betaald voetbal heeft besloten de ervaring uit voornoemde pilot te gebruiken ten behoeve van de verdere uitwerking van de regelgeving per seizoen 2015/'16. Definitieve besluitvorming hiertoe zal plaatsvinden in het najaar van 2014. De vergadering heeft op voorhand ingestemd met één van de voorwaarden met ingang van seizoen 2015/'16: de staffel van het aantal contractspelers zoals benoemd in het principeakkoord. Dit uitgangspunt is immers geen onderdeel van voornoemde pilot gezien het gegeven dat amateurverenigingen hun amateurstatus gedurende deze periode behouden.

Overgangsregeling contractspelers
·        1e jaar Jupiler League: 10 contractspelers met tenminste 50% minimumloon en 6 contractspelers met tenminste 100% minimumloon (ongeacht aantal contracturen);
·        2e jaar Jupiler League: 8 contractspelers met tenminste 50% minimumloon en 8 contractspelers met tenminste 100% minimumloon (ongeacht aantal contracturen);
·        3e jaar Jupiler League: 4 contractspelers met tenminste 50% minimumloon en 12 contractspelers met tenminste 100% minimumloon (ongeacht aantal contracturen);

Conclusie:
- Reserve-elftallen moeten dus in stadions spelen, de Herdgang, Toekomst en het trainingscomplex van Twente zijn geen opties. Dat wordt dus naar lege tribunes kijken.
- De eis van 16 contractspelers staat nog steeds overeind, hallo KNVB, waren AGOVV, Veendam en RBC er niet genoeg?

Bier und Bratwurst

#172
Ik las het ook net. Waardeloos hoor die tweede teams in de Eerste divisie!! Ook al ben ik Twentefan, ik vind het maar niks. En qua toetreding amateurs sluit ik me volledig aan bij athletichollanda ,weg met die 16 contractspelers !! Semi-profs moeten gewoon worden toegelaten. De teams mogen zelf weten hoeveel er op contract worden gezet.
Het ene stadion is het andere niet!

Niels_Zitterd

De hele Jupiler League stelt dadelijk helemaal niets meer voor.
- 4 van de 20 teams mogen niet promoveren dan wel degraderen.
- Lege stadions, zeker omdat er aangegeven is dat de tweede elftallen bij voorkeur op maandag spelen.
- Nog steeds teveel full-profs.

Om maar vlug even een paar punten te noemen...

Cyclebob

Ik kan me voorstyellen dat het leuk is eens Achilles'29 als nieuwe club in JL te bezoeken, maar warm worden van de tweede elftallen... nee
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Koning Kriel

Ik zie het al voor met Jong PSV - Willem II met een verplichte buscombi waarbij we in dat achterlijke uitvak moeten zitten terwijl heel het stadion leeg is omdat er clubcard verplichting is. Gevolg, alle 'thuisvakken' vol met uitsupporters.

Ben heel benieuwd hoe die uitwedstrijden gaan worden. Al denk ik dat ze bij Ajax wel eens het uitvak op de korte zijde 1e ring kunnen gaan maken.

cafebac

Ik denk dat PSV aan de Aalsterweg zal gaan spelen, mits ze het plan erdoor krijgen bij de gemeente, die geen interesse heeft in extra politie inzet. Ik denk dat het gehele project in Eindhoven namelijk niet door zal gaan.

ðe waan

Citaat van: AthleticHolanda op jun 04, 2013, 22:25:03
- De eis van 16 contractspelers staat nog steeds overeind, hallo KNVB, waren AGOVV, Veendam en RBC er niet genoeg?

Het is niet echt duidelijk in de media gekomen en al helemaal niet in de propaganda van de KNVB, maar de algemene vergadering amateurvoetbal heeft het zogenaamde combinatiedossier (waar dit deel van uit maakt) afgeschoten.

Er is aangegeven dat verplichte promotie vanaf 2016 wenselijk is, maar de licentie-eisen moeten helemaal van voor af aan worden opgebouwd. Mocht dat niet gebeuren, dan gaat het nog flink knetteren de komende jaren.

cafebac

hoeveel kalveren zouden er nog moeten verdrinken?

ALenstra

Citaat van: Koning Kriel op jun 05, 2013, 09:52:58


Ben heel benieuwd hoe die uitwedstrijden gaan worden. Al denk ik dat ze bij Ajax wel eens het uitvak op de korte zijde 1e ring kunnen gaan maken.
Ajax 2 gaat zijn thuiswedstrijden waarschijnlijk in Almere spelen.