Twee weken groundhoppen door Europa! (Tips zijn welkom!)

Gestart door AB, mei 24, 2010, 22:44:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AB

Hallo allemaal,

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik me even voorstellen. Ik ben fanatiek Feyenoord supporter en probeer zoveel mogelijk wedstrijden te gaan. Het gebeurt zelden dat ik een wedstrijd mis, en dan is het doorgaans een thuiswedstrijd!

Ik ben niet zo ver geweest als Groundhopper. Verder dan een paar thuis en uitwedstrijden van RAFC en Galatasaray ben ik nog niet geweest. Deze zomer wil ik daar met een reis van 14 dagen verandering in brengen en aangezien Feyenoord op 30 en 31 juli oefent in de Algarve kan ik dat perfect combineren! Zeker met de Champions Leauge & Europa League voorrondes in die week en de week erna.

Wat ik van plan ben is het volgende:
Twee weken interrailen in de periode 24 juli t/m 8 augustus. In deze tijd wil ik zoveel mogelijk wedstrijden bezoeken en als tussenstop 3-4 dagen in Portugal vertoeven. Het lijkt me leuk om een paar toffe wedstrijden in de voorrondes te bezoeken maar dat kan ik pas op 16 juli plannen.

Het lijkt me echter ook leuk om mijn reis te vullen met leuke oefenwedstrijden en stadionbezoekjes van (gevallen) legendarische grootheden in Europa. Kunnen jullie mij misschien tips geven van "must seen stadiums" in landen zoals Frankrijk, Spanje, Italie, Zwitsterland, Oostenrijk & Italie?

Zijn er complete overzichten van geplande oefenwedstrijden en toernooien in Europa?

Hebben jullie verder nog tips waar ik op moet letten bij het regelen van kaarten in verschillende landen. Kun je in zulke landen gewoon kaartje kopen aan de loketten?

Thx alvast!

Adriaan

hgrm

Welkom, AB.

De landen die je noemt zijn voor mij nog redelijk blanco (ik vind wel dat daar eens verandering in moet komen...). In Zwitserland is nog een aantal wat oudere stadions te vinden (bv. Aarau) en de Zwitserse competitie begint doorgaans vroeg. Volgens mij is het aan te bevelen om voor serie A en B in Italië van te voren kaartjes te regelen vanwege de vrij strenge regels aldaar. Maar anderen op het forum weten daar meer van en zullen vast wel reageren.
Een nadeel kan wel zijn dat de competities in Zuid Europa meestal vrij laat beginnen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Hier een jaarkalender mondiaal voetbal, maar ik weet niet of er ook uitebried oefenwedstrijden in worden geprogrammeerd: http://www.nifs.no/idag.php?h2hskjul=1&land=1&t=5&u=2228&visou=

Joost

Op www.kicker.de staat bij het kopje Live&News een onderdeel Matchkalender.

Daar vind je ongelofelijk veel wedstrijden op datum.

AB

Citaat van: hgrm op mei 24, 2010, 22:52:31
Welkom, AB.

De landen die je noemt zijn voor mij nog redelijk blanco (ik vind wel dat daar eens verandering in moet komen...). In Zwitserland is nog een aantal wat oudere stadions te vinden (bv. Aarau) en de Zwitserse competitie begint doorgaans vroeg. Volgens mij is het aan te bevelen om voor serie A en B in Italië van te voren kaartjes te regelen vanwege de vrij strenge regels aldaar. Maar anderen op het forum weten daar meer van en zullen vast wel reageren.
Een nadeel kan wel zijn dat de competities in Zuid Europa meestal vrij laat beginnen...

Hmm das zeker een nadeel. Althans, vorig jaar oefende Feyenoord ook in Portugal en toen speelden we halverwege juli tegen Sporting. En aangezien er dan ook voorrondes bezig zijn heb ik de hoop dat er ook wat oefenwedstrijden worden gespeeld onderweg.
Hopelijk staat de kalender van Unibet na de WK vol met oefenwedstrijden...

Nog meer mensen met leuke tips?

spons

Citaat van: AB op mei 24, 2010, 22:44:07
Hallo allemaal,

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik me even voorstellen. Ik ben fanatiek Feyenoord supporter en probeer zoveel mogelijk wedstrijden te gaan. Het gebeurt zelden dat ik een wedstrijd mis, en dan is het doorgaans een thuiswedstrijd!


Dat is in ieder geval een goed teken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

AB

Citaat van: spons op mei 25, 2010, 17:30:26
Dat is in ieder geval een goed teken

Haha, nou de rest nog he. Ik hou trouwens mijn hart vast voor het verloop van volgend seizoen. Als jongens zoals Vlaar & Fer weggaan dan verwacht ik er niet teveel van. Zeker bij afwezigheid van Gio en Makaay..

Maar om even terug te komen op mijn twee weken toeren. Ik heb een voorlopige planning gemaakt: klikkerdeklik.

Ik ben niet van plan om alle steden aan te doen maar wil sowieso langs Sevilla, Valencia, Madrid & Turijn (en misschien Bilbao als het uitkomt). Uiteraard met een bezoekje aan de plaatselijke stadions, al dan niet met wedstrijd. Wat dat betreft sla ik Frankrijk het liefste over want daar zie ik niet zoveel in (is dit terecht??)... Voor mijn definitieve planning wacht ik de lotingen even af want ik heb de hoop dat Liverpool & Celtic een wedstrijd spelen in bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Spanje of Portugal.

Verder wacht ik nog even af welke oefenwedstrijden en toernooien er onderweg op het programma staan. Wellicht dat er nog wat leuks bij zit. Alle tips wat dit betreft zijn nog steeds welkom :)

Hebben jullie bij het zien van mijn voorlopige schema alvast tips voor stadions die het waard zijn om te bezoeken? Ik kan in principe onbeperkt reizen dus bijna alles in Europa is een optie.

Hugo

Citaat van: AB op mei 28, 2010, 11:54:54
Wat dat betreft sla ik Frankrijk het liefste over want daar zie ik niet zoveel in (is dit terecht??)... Voor mijn definitieve planning wacht ik de lotingen even af want ik heb de hoop dat Liverpool & Celtic een wedstrijd spelen in bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Spanje of Portugal.

Betreft Frankrijk vind ik Parc Lescure in Bordeaux wel de moeite waard. Ik zag dat je route ook langs Salamanca voert, dat vond ik qua centrum zeker een aanrader.

Lek11

Citaat van: AB op mei 28, 2010, 11:54:54

Ik ben niet van plan om alle steden aan te doen maar wil sowieso langs Sevilla, Valencia, Madrid & Turijn (en misschien Bilbao als het uitkomt). Uiteraard met een bezoekje aan de plaatselijke stadions, al dan niet met wedstrijd. Wat dat betreft sla ik Frankrijk het liefste over want daar zie ik niet zoveel in (is dit terecht??)... Voor mijn definitieve planning wacht ik de lotingen even af want ik heb de hoop dat Liverpool & Celtic een wedstrijd spelen in bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Spanje of Portugal.

Turijn is een saaie stad, valt weinig te beleven.

Kan ook maar zo eens dat Celtic tegen Ajax uitkomt. Dat is één van de 5 clubs die Ajax kan tegenkomen.

spons

Citaat van: AB op mei 28, 2010, 11:54:54
Ik ben niet van plan om alle steden aan te doen maar wil sowieso langs Sevilla, Valencia, Madrid & Turijn (en misschien Bilbao als het uitkomt). Uiteraard met een bezoekje aan de plaatselijke stadions, al dan niet met wedstrijd. Wat dat betreft sla ik Frankrijk het liefste over want daar zie ik niet zoveel in (is dit terecht??)... Voor mijn definitieve planning wacht ik de lotingen even af want ik heb de hoop dat Liverpool & Celtic een wedstrijd spelen in bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland, Spanje of Portugal.


Turijn is inderdaad een saaie stad en de stadions zijn ook niet echt de moeite waard om speciaal voor naartoe te gaan. Bilbao daarentegen is echt een heel leuke stad met ook nog eens een fantastisch stadion ( staat in mijn persoonlijke top 3 ). Ik zou je ook zeer zeker een paar dagen Lissabon aan kunnen bevelen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Peenvogel

Turijn vond ik ook weinig aan. Er was zowat niks open toen we er met Feyenoord waren en op weg naar het stadion werd mevrouw Peenvogel haar portemonnee geroofd in een bomvolle tram.

AB

Citaat van: Hugo op mei 28, 2010, 12:22:00
Betreft Frankrijk vind ik Parc Lescure in Bordeaux wel de moeite waard. Ik zag dat je route ook langs Salamanca voert, dat vond ik qua centrum zeker een aanrader.

Thx voor de tip, ziet er inderdaad de moeite waard uit. Lekker oud ook! Salamanca ga ik ook zeker overwegen, het stadion aldaar ziet er ook goed uit :)

Citaat van: Lek11 op mei 28, 2010, 12:51:13
Turijn is een saaie stad, valt weinig te beleven.

Kan ook maar zo eens dat Celtic tegen Ajax uitkomt. Dat is één van de 5 clubs die Ajax kan tegenkomen.

Als ze tegen ajax loten sla ik uiteraard over. Wat betreft Turijn, een oud collega woont daar in de buurt (bij Allessandria) dus ik kom daar sowieso in de buurt. Verder nog tips wat Italie betreft?

AB

Citaat van: spons op mei 28, 2010, 12:57:16
Turijn is inderdaad een saaie stad en de stadions zijn ook niet echt de moeite waard om speciaal voor naartoe te gaan. Bilbao daarentegen is echt een heel leuke stad met ook nog eens een fantastisch stadion ( staat in mijn persoonlijke top 3 ). Ik zou je ook zeer zeker een paar dagen Lissabon aan kunnen bevelen

Ik heb al meer hele goede verhalen gehoord over Bilbao dus daar ga ik NU zeker naartoe :D. Lissabon ben ik vorig jaar met Feyenoord al geweest en vond ik ook zeer de moeite waard. Terwijl vrienden van mij in het zwembad van hun hotel wilden liggen ben ik in mn eentje de stad in geweest. Heerlijk dagje gehad!

Mijn oud-collega woont onder Turijn (Alessandria) en aan de verhalen hier te horen kan ik beter een andere Italiaanse stad uitzoeken buiten Turijn...

AB

Citaat van: Peenvogel op mei 28, 2010, 13:00:27
Turijn vond ik ook weinig aan. Er was zowat niks open toen we er met Feyenoord waren en op weg naar het stadion werd mevrouw Peenvogel haar portemonnee geroofd in een bomvolle tram.

Waardeloos... Kleine Italiaanse pleurisratten zeker!

Peenvogel

Citaat van: AB op mei 28, 2010, 13:20:48
Waardeloos... Kleine Italiaanse pleurisratten zeker!

Neuh, volwassen zigeuners. Kon de tram niet meer uit komen om er achteraan te gaan. Niet dat dat verstandig was geweest denk ik want je legt het in zo'n geval altijd af. Is de moeite van de wedstrijdkaartjes en 70 euro en een boel rompslomp niet waard.

Mijn bescheiden mening is dat er behalve Vespa's en Lambretta's niks fatsoenlijks uit Italie komt.