Onvermoede Rivaliteit

Gestart door Han, nov 04, 2018, 22:07:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

Citaat van: Han op nov 07, 2018, 09:30:05
Ik heb de voor de hand lijkende rivaliteit tussen Crystal Palace en Brighton & Hove Albion nooit geasscocieerd met 'onvermoed' en 'tijdelijk'.


Ik had het aspect tijdelijk over het hoofd gezien. Voor de hand liggend vind ik deze rivaliteit echter niet. Crystal palace heeft in Londen meerdere ploegen die veel dichter bij liggen en ook bij Brighton zou je eerder een rivaliteit met een andere kustplaats verwachten.

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: wekke op nov 07, 2018, 12:53:49
Interessant om eens over na te denken.

Prachtig gedocumenteerde anecdote!
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Bier und Bratwurst

Citaat van: John074 op nov 08, 2018, 23:00:37
Dat eerste wist ik niet, en dat van 1991 klopt niet, dat was vele jaren later. De ene keer lees ik dat het in Oldenzaal was, dan lees ik weer dat het in Hengelo was.
En dat laatste klopt niet, sinds 1-2 jaar is de rivaliteit behoorlijk weer aan het toenemen, wat FCT1980 ook vermelde ;)

en dat van 1991 klopt niet, dat was vele jaren later. De ene keer lees ik dat het in Oldenzaal was, dan lees ik weer dat het in Hengelo was.....
Dan moet het Vak P boek herschreven worden...daar staat het letterlijk in.
Het ene stadion is het andere niet!

Han

Citaat van: Koning Kriel op nov 09, 2018, 10:10:52

Ik had het aspect tijdelijk over het hoofd gezien. Voor de hand liggend vind ik deze rivaliteit echter niet. Crystal palace heeft in Londen meerdere ploegen die veel dichter bij liggen en ook bij Brighton zou je eerder een rivaliteit met een andere kustplaats verwachten.


https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=R4CvRDkdp7g


https://www.youtube.com/watch?v=bLocD_ixsmU
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Jehoentelaar

De relatie tussen Bayern en Stuttgart is voor mij dan weer nieuw. Bayern is inderdaad een club die lastig te peilen is op dit gebied. Bij Hertha leeft ook een vreemd sentiment jegens Bayern. Dit is niet echt haat/rivaliteit, maar het supporteren van Bayern is her en der een mode-dingetje en in het tegenwoordig hippe Berlijn zie je dat dus nogal eens terug - zeker wanneer Bayern op bezoek komt in het Olympiastadion. Ik heb wel eens horen zeggen dat Bayern de derde club van Berlijn is.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Citaat van: Jehoentelaar op nov 12, 2018, 10:46:25
De relatie tussen Bayern en Stuttgart is voor mij dan weer nieuw. Bayern is inderdaad een club die lastig te peilen is op dit gebied. Bij Hertha leeft ook een vreemd sentiment jegens Bayern. Dit is niet echt haat/rivaliteit, maar het supporteren van Bayern is her en der een mode-dingetje en in het tegenwoordig hippe Berlijn zie je dat dus nogal eens terug - zeker wanneer Bayern op bezoek komt in het Olympiastadion. Ik heb wel eens horen zeggen dat Bayern de derde club van Berlijn is.
Bayern is vrijwel in elke stad als '2e' club vertegenwoordigd. En dat is al decennia lang zo.

hgrm

Citaat van: Nort op nov 12, 2018, 11:36:55
Bayern is vrijwel in elke stad als '2e' club vertegenwoordigd. En dat is al decennia lang zo.

Zeker in de vakken in de buurt van het uitvak zitten doorgaans meer Bayern-supporters dan thuissupporters.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen