Hoofdmenu

Eindronde 2007/08

Gestart door Sebastiaan_W, mei 09, 2008, 21:12:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Gerrit-Jan op jun 12, 2008, 16:46:06
Ben zondag 25 mei nog met een paar vrienden naar KVSK United-Tubize geweest. Lommel was niet al te ver rijden, de wedstrijd ging ergens om, en het stedelijk sportstadion leek ons wel een mooi stadion. Het stadion was aardig gevuld met 4500 toeschouwers, en ik vond het echt een knus stadion. Het lag ook erg fraai in een bosrijke omgeving.

Opvallend was de kantine achter een van de doelen. Nog fraaier was dat er een bordje hing waarop stond: max. personen 453. Vraag me af hoe ze daar nu precies bij zijn gekomen. Ook hadden ze overal twee barren achter elkaar; op de eerste bar werd alles klaargezet en tussen de achterste en de voorste bar liepen mensen om het bestelde drinken aan te geven. Misschien dat jullie weten of dit typisch Belgisch is, maar ik vond t nogal vreemd. Verder vertoonde de geluidsinstallatie de eerste helft kuren, die liet namelijk een enorme hoge pieptoon horen, heel irritant. Wat ik wel heel bijzonder vond, was dat de thuisfans die nog in het stadion waren, applaudiseerden voor de spelers van Tubize, toen zij naar hun meegereisde supporters gingen om ze te bedanken.


Elk Belgisch stadion heeft op zijn minst evenveel kantines als tribune maar meestal meer, anders is er iets goed mis. Mijn hoogtepunten wat dat betreft zijn Patro Maasmechelen en  RC Mol-Wezel waar de capaciteit van de kantine groter lijkt dan die van het stadion.

Hugo

Citaat van: Gerrit-Jan op jun 12, 2008, 16:46:06
Opvallend was de kantine achter een van de doelen. Nog fraaier was dat er een bordje hing waarop stond: max. personen 453. Vraag me af hoe ze daar nu precies bij zijn gekomen...

De kantine zal een oppervlak in m2 hebben. Dan beslist de brandweer dat X personen per m2 naar binnen mogen. Een simpel rekensommetje zal dan als uitkomst 453 personen maximaal in de kantine hebben.

Gerrit-Jan

Citaat van: Groundhopping on the moon op jun 13, 2008, 07:38:43
De kantine zal een oppervlak in m2 hebben. Dan beslist de brandweer dat X personen per m2 naar binnen mogen. Een simpel rekensommetje zal dan als uitkomst 453 personen maximaal in de kantine hebben.

Ja, zo zal het idd wel gaan. Maar gevoelsmatig zou ik dan 450 op zo'n bord zetten. Vind 453 gewoon raar staan, maar dat ligt aan mij...