YR KV Mechelen - Cercle Brugge

Gestart door Niels_Zitterd, feb 02, 2010, 18:45:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niels_Zitterd


YR KV Mechelen - Cercle Brugge 1-2

Afgelopen zaterdag (30-01-2010) zijn we er op uitgetrokken om een wedstrijd van KV Mechelen (stamnummer 25) te gaan bekijken. Heel even heeft de wedstrijd op losse schroeven gestaan omdat er een behoorlijk pak sneeuw was gevallen. Echter het harde werk van een 50-tal vrijwilligers had zijn vruchten afgeworpen en de wedstrijd kon gewoon doorgaan.

Toch maar op tijd vertrokken omdat er op de radio al gemeld was dat er problemen waren op een aantal snelwegen in België, waarvan sommige zelfs volledig waren afgesloten.
Uiteindelijk zijn we zonder noemenswaardige problemen in Mechelen aangekomen.
Omdat het nog vroeg was hadden we maar besloten om een hoogwaardige maaltijd bij de MC Donalds te nuttigen...

Toen maar richting het stadion gegaan en eens geïnformeerd waar de auto geparkeerd kon worden.
Vlak bij was een veld waar de auto geparkeerd kon worden voor 3 euro.
Hier maar naartoe gereden en de auto neergezet. De man die de toegang tot de parkeerplek verschafte gevraagd waar we het beste de auto op het veld konden zetten om zo makkelijk mogelijk weg te komen.
Op advies van hem hebben we de auto neergezet op het reeds besneeuwde veld. Dit zou uiteindelijk nog een behoorlijke uitdaging opleveren maar daar later meer over.

Na een wandeling van nog geen 5 minuten kwamen we bij het stadion aan waar we de voucher van www.ticketingonline.be (echt een aanrader!) konden omwisselen voor de echte toegangskaart.
Omdat het toch nog redelijk vroeg was hebben we in de kantine nog een pint gedronken.
Tegen 20 voor 8 hebben we onze plekken op de tribune uitgezocht. Wij zaten op, de in mijn ogen, lelijkste tribune van de 4 te weten tribune 2(Vak C1). Achter ons waren business seats gecreëerd die meer weg hadden van een bioscoop dan een plek in voetbalstadion. Een van de aanwezig stewards wist ons zelfs te vertellen dat het stadion geluid daar uit boxen door de ruimte schalt. Niet mijn manier om een wedstrijd te beleven maar goed. Wij zaten "lekker" op de houten banken vooraan op de tribune. Qua zicht waren onze plekken prima. We zaten bijna direct achter het doel en het uitzicht op de rest van het stadion was prima.

Voordat de wedstrijd kon beginnen was er een minuut stilte voor de eerder die week overleden Francis van Campenhout, hij heeft veel betekend voor KV Mechelen toen ze op de rand van een faillissement stonden. De minuut stilte werd door iedereen gerespecteerd en alleen de klanken van een trompet
waren te horen in het stadion. In mijn ogen was dit toch wel een indrukwekkend eerbetoon.

Voordat de wedstrijd begon was er nog een sneeuwbui overgekomen die het veld niet te goede was gekomen. Na een minuut of 2 was eigenlijk al duidelijk dat goed voetbal op dit veld niet mogelijk was. De sfeer die er hing was echter prima. Met name de staan tribune aan onze rechterzijde (tribune 3) was nagenoeg de hele wedstrijd te horen. De meegereisde Cercle fans waren maar heel sporadisch te horen. KV Mechelen had het eerste kwartier van de wedstrijd het beste van het spel en dat betaalde zich ook uit in de 16de minuut toen het 1-0 werd. Ook daarna had KV Mechelen nog het beste van het spel maar een 2de treffer zat er niet in. Vlak voor rust begon Cercle Brugge wat beter in de wedstrijd te komen en vlak voor rust viel dan ook de 1-1.
In de rust begon het wat rustig te sneeuwen. Dit rustig sneeuwen ging echter heel snel over in een mega sneeuwbui. Binnen 5 minuten was het veld niet meer te zien. Een aantal club mensen waren koortsachtig bezig om de lijnen vrij te krijgen maar dat was eigenlijk totaal zinloos. Voordat ze de laatste lijnen vrij hadden waren de eerste alweer onder gesneeuwd. Net toen bij ons de twijfel over het uitspelen van de wedstrijd begon te komen nam de intensiteit van de sneeuwbui af. Nogmaals werden de lijnen vrij gemaakt dit keer had het meer effect.
Daar waar in Nederland bij het minste of geringste wedstrijden worden afgelast is dit in België absoluut niet het geval. Gewoon door voetballen gaf de Nederlandse! scheidsrechter aan en de tweede helft werd dan ook gespeeld op een volledig wit veld. Hierdoor werd er eigenlijk alleen nog maar kick & rush voetbal gespeeld. Dit had echter wel een hoge amusementswaarde. Halverwege de tweede helft werd het via een afgeketst schot 1-2. Nu waren de Cercle fans duidelijk te horen, echter was dit maar voor korte duur want het thuispubliek ging nog eens extra achter de ploeg staan. Helaas zonder effect want ook met een man minder bleef Cercle eigenlijk heel makkelijk overeind.
Na het laatste fluit signaal werden de supporters van Cercle nog door hun eigen spelers bekogeld met sneeuwballen. De fans van KV Mechelen dropen teleurgesteld af.

Na nog een kort rondje door het stadion zijn we richting de auto gegaan. Tijdens de wedstrijd hadden we al een voorgevoel dat de omgeving van het stadion en het veld waar de auto stond er niet beter op waren geworden. Dit werd helaas bevestigd de straten waren nog redelijk begaanbaar maar het veld waar we geparkeerd stonden was een grote ijsbaan geworden. Daarbij waren er maar 2 kleine uitritten waar 5-6 auto's tegelijk in wilden rijden... Na een paar spannende minuten zijn we toch weg gekomen en richting huis vertrokken. De eerste 40km konden we zonder problemen rijden, maar toen kwamen we in een sneeuwbui terecht die het zicht reduceerde tot een meter of 50. Wat echter nog een veel groter probleem was aan het worden, was de weg zelf. Deze was één groot wit oppervlak waar geen rijbaan, vluchtstrook of afrit meer was te zien. Op de radio was al te horen dat er weer een aantal snelwegen waren afgesloten. De snelweg waar een kwartier eerder overheen waren gereden was ook afgesloten en die lag er beter bij dan de weg waar we nu op reden. Na een twintig minuten met nog geen 30km/uur te hebben gereden ging het wat minder sneeuwen en was de rechter rijstrook beschikbaar. Uiteindelijk hebben we er bijna 4 uur over gedaan om heelhuids thuis te komen.
Vermoeid maar voldaan hebben we toch een leuke pot voetbal gezien.

Hieronder de foto's van deze dag.























 

voetbalfan

Mooie match euh sneeuwpartij bedoel ik.
Ik heb de wedstrijd (samenvatting) op studio één gezien waar het veld echt onbespeelbaar leek, snap niet waarom de scheidsrechter het niet had afgelast.
Zat jij niet op die onoverdekte tribune of heb ik dat verkeerd? Dat moet wat geweest zijn met de sneeuw.
Ik heb ook op studio één gezien dat enkele mensen onder leiding van de harde kern de lijnen probeerden mooi te maken. Was het niet telkens ze hun sneeuw weg gooiden het publiek luidskeels héj! riep? Of heb ik dat verkeerd.
Wel mooie goal van Foley :p

Hugo

In Engeland was het op zeker afgelast. Ik vind het wel mooi dergelijke wedstrijden, Rode bal en wedstrijd stilleggen omdat de lijnen niet meer zichtbaar waren. Heeft wel iets heroisch.

Leuke pics ook. Was dit je eerste match in Belgie?

Niels_Zitterd

Citaat van: voetbalfan op feb 02, 2010, 19:50:37
Mooie match euh sneeuwpartij bedoel ik.
Ik heb de wedstrijd (samenvatting) op studio één gezien waar het veld echt onbespeelbaar leek, snap niet waarom de scheidsrechter het niet had afgelast.
Zat jij niet op die onoverdekte tribune of heb ik dat verkeerd? Dat moet wat geweest zijn met de sneeuw.
Ik heb ook op studio één gezien dat enkele mensen onder leiding van de harde kern de lijnen probeerden mooi te maken. Was het niet telkens ze hun sneeuw weg gooiden het publiek luidskeels héj! riep? Of heb ik dat verkeerd.
Wel mooie goal van Foley :p

De tribune waar wij op zaten was overdekt, echter het dak en met name de constructie van de tribune zorgden ervoor dat het dak eigenlijk geen effect had... Ik heb het goed koud gehad in ieder geval.

De staantribune aan de lange zijde was inderdaad aan het roepen toen ze de lijnen vrij aan het maken waren.



Citaat van: Hugo op feb 02, 2010, 20:59:30
In Engeland was het op zeker afgelast. Ik vind het wel mooi dergelijke wedstrijden, Rode bal en wedstrijd stilleggen omdat de lijnen niet meer zichtbaar waren. Heeft wel iets heroisch.

Leuke pics ook. Was dit je eerste match in Belgie?

Het was lekker sfeervol door de sneeuw en dat maakt het inderdaad wel speciaal.

Dit was niet mijn eerste wedstrijd in België. Ik ben toch al regelmatig over de grens geweest.
Toen ik vorig jaar een nieuwe camera heb gekocht ben ik deze ook mee gaan nemen.
Achteraf heb ik er wel spijt van dat ik daar niet eerder mee ben begonnen.