Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ricodejong4

Citaat van: watergatehopper op apr 19, 2018, 19:39:45
KFC Uerdingen speelt volgend seizoen niet in eigen stadion.
https://www.fupa.net/berichte/kfc-uerdingen-05-heimspiele-des-kfc-uerdingen-zukuenftig-in-2029706.html

In hoeverre blijft de authenticiteit van het stadion bewaard na renovatie?

watergatehopper

Citaat van: ricodejong4 op apr 20, 2018, 08:58:19
In hoeverre blijft de authenticiteit van het stadion bewaard na renovatie?

Dat wordt mij ook nog niet geheel duidelijk. Maar voor 9 miljoen zet je niet een geheel nieuwe tribune neer of maken ze het volledig overdekt. Van de andere kant is een rondje met de hoge druk goedkoper dus het zal er wel ergens tussenin zijn.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Nort

Citaat van: watergatehopper op apr 20, 2018, 10:59:20
Dat wordt mij ook nog niet geheel duidelijk. Maar voor 9 miljoen zet je niet een geheel nieuwe tribune neer of maken ze het volledig overdekt. Van de andere kant is een rondje met de hoge druk goedkoper dus het zal er wel ergens tussenin zijn.
Een kleine, degelijke staantribune (zoals ze bij Oberhausen hebben gedaan) zou toch wel moeten kunnen?

watergatehopper

Citaat van: Nort op apr 20, 2018, 11:41:11
Een kleine, degelijke staantribune (zoals ze bij Oberhausen hebben gedaan) zou toch wel moeten kunnen?

Ja dat moet kunnen ja. Net als die tribunes van steigermateriaal.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Terranova

Citaat van: watergatehopper op apr 21, 2018, 14:13:17
Ja dat moet kunnen ja. Net als die tribunes van steigermateriaal.

Lijkt me dat dit niet de bedoeling is als je gaat renoveren....

Vind het wel jammer voor het Grotenburg, maar wel begrijpelijk. Hopelijk houden ze rekening met de historie en besteden ze het niet aan een of andere hippe architect aan die met z'n eigen ideeën de hele historie verkwanselt.

Joost

Citaat van: Terranova op apr 23, 2018, 09:18:25
Lijkt me dat dit niet de bedoeling is als je gaat renoveren....

Vind het wel jammer voor het Grotenburg, maar wel begrijpelijk. Hopelijk houden ze rekening met de historie en besteden ze het niet aan een of andere hippe architect aan die met z'n eigen ideeën de hele historie verkwanselt.

Er is al ooit eens gesproken met Wyckerveste die oa het stadion in Kerkrade en Zwolle hebben ontworpen.

watergatehopper

#111
Holstein Kiel verbouwt na dit seizoen. In augustus zal er, naar mijn mening, een prachtige oosttribune zijn voor de gästefans.

https://www.ndr.de/sport/fussball/zweitebundesliga/Kieler-Stadion-soll-eine-Klasse-aufsteigen,holsteinstadion146.html
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Citaat van: watergatehopper op apr 26, 2018, 10:18:45
Holstein Kiel verbouwt na dit seizoen. In augustus zal er, naar mijn mening, een prachtige oosttribune zijn voor de gästefans.

https://www.ndr.de/sport/fussball/zweitebundesliga/Kieler-Stadion-soll-eine-Klasse-aufsteigen,holsteinstadion146.html

Augustus 2019....
Dus eerst een jaar lang voetballen in een bouwput.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Lijkt me ook niet handig als je plotseling bundesliga speelt.

Ruudjeee

Op 3 november speelt Karlsruher sc hun laatste wedstrijd in het oude Wildparkstadion tegen Wurzburg Kickers.
Het oude stadion wordt stuk voor stuk afgebroken en het nieuwe stadion moet in 2022 klaar zijn. Helaas verliest het Duitse voetbal weer een schitterende bak.

watergatehopper


Wehen Wiesbaden gaat beginnen met ombouw van de Brita Arena. De capaciteit wordt daarmee verhoogd naar 15k. Gemiddeld zitten er rond de 2k dus die begrijp ik niet helemaal.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jef400

Volgens mij is dat om aan de eisen van de 2. Bundesliga te voldoen.

Bier und Bratwurst

Citaat van: Jef400 op mrt 07, 2019, 16:14:14
Volgens mij is dat om aan de eisen van de 2. Bundesliga te voldoen.

Dat klopt... en de stadioncapaciteit gaat ook nog eens naar 15000! Tegen 1860 is de laatste in de huidige toestand.
Het ene stadion is het andere niet!

cafebac

Magdeburg gaat ook verbouwen. Achter het doel wordt een zittribune omgebouwd tot complete staantribune. Na dit weekend is die tribune daarom voorlopig gesloten.

watergatehopper

#119
Ik weet niet wie er laatst vroeg naar Reydter SV maar er is toch nog besloten voorlopig (tot minimaal 2020) niet te gaan verbouwen. Hoewel dit perspectief biedt kan het wel zo zijn dat RSV zijn wedstrijden ergens moet gaan spelen.

Deze publiciteitsstunt heeft gisteren 138 betalende toeschouwers opgeleverd. ;)
🇧🇪 Eerste klasse B ✅