Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Han

Citaat van: Jeje op okt 19, 2015, 20:59:31
Vanaf seizoen  2017-2018 volgens mij.

Provisional chronological timetable

Citeer



  • Enabling works: Jan 2015-Dec 2015 (12 months)
  • Piling and Foundations (phase 2, stadium): Sept 2015- Feb 2016 (6 months)
  • Planning permission: Feb 2016
  • Contactor appointment: Q1/Q2 2016
  • Financing: Q2 2016
  • Stadium building phase

    • Structure; Jan 2016 – Oct 2017 (15 months)
    • Fill-out and Facilities: Sept 2016-2018 (22 months)
    • Envelope: Jan 2017 – June 2018 (18 months)
    • Roof Structure & Cladding: Mar 2017 – Apr 2018 (14 months)
  • Demolition (existing stadium): Jan 2017-June 2017 (6 months)
  • Club play season away: Aug 2017- May 2018
  • Piling and Foundations (phase 3, southern development):  May 2017 – July 2017 (3 months)
  • Commissioning: May 2018 – July 2018 (3 months)
  • Stadium opening: August 2018
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Saltacampos

Citaat van: nort op okt 19, 2015, 20:24:05
Ik ben juist heel positief over de plannen. Spurs blijft op enkele meters na op dezelfde locatie. Afgaande op de foto's krijgt het stadion wel degelijk een eigen karakter.

Nieuwbouw hoort nu eenmaal bij het hedendaagse voetbal. Mocht je daaraan storen, is er slechts één oplossing en dat is richting de lower leagues gaan. Daar mag je wel staand met een biertje langs de lijn het voetbal volgen.
Heaven is a place on earth :p
Over land and sea

Han

Strangely Devoted or Mentally Disturbed



Han

Citaat van: Jeje op okt 19, 2015, 22:59:40
Ophoepelen moeten ze. Wembley moet speciaal blijven.

Wat maakt Wembley zo speciaal?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

De Nor

Citaat van: Jeje op okt 19, 2015, 22:59:40
Ophoepelen moeten ze. Wembley moet speciaal blijven.
Vind je dat nu wel dan? Halve finales van de FA Cup (kom je als fan van de bekerfinalist dus 2x op Wembley in een korte periode), finales van onbeduidende cups als de JPT.

Vind de renovatie überhaupt al niet zo geslaagd, met die enorme ruimte achter de goals (in vergelijking met traditionele Engelse grounds waar het publiek er bovenop zit).

Koning Kriel

De historie maakt Wembley speciaal al is dat na de verbouwing wel een beetje weg. Ben er tijdens een schooltrip gaan kijken toen het oude wembley net dicht was. Konden helaas niet naar binnen maar het voelde bijzonder om daar te zijn. Tijdens de olympische spelen heb ik er de 1/4 finale Senegal - Mexico gezien. Hoewel de wedstrijd zelf me in eerste instantie niet aantrok (al bleek het een hele leuke wedstrijd te worden) vond ik het toch bijzonder om daar een wedstrijd te zien. Was ook wel leuk dat ik door de hoofdingang naar binnen mocht en ze daar o.a. de lat van de wk finale 1966 hebben staan.

watergatehopper

#68
Citaat van: De Nor op okt 19, 2015, 23:17:05
Vind je dat nu wel dan? Halve finales van de FA Cup (kom je als fan van de bekerfinalist dus 2x op Wembley in een korte periode), finales van onbeduidende cups als de JPT.

Vind de renovatie überhaupt al niet zo geslaagd, met die enorme ruimte achter de goals (in vergelijking met traditionele Engelse grounds waar het publiek er bovenop zit).

Ik ben het met je eens hoor maar ook bij het oude wembley zat men ook niet direct aan het veld. Zie mijn foto's uit 1995 maar eens.
http://www.watergatehopper.nl/page/londen-wembley
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jeje

Als ik aan Wembley denk dan denk ik aan beslissingswedstrijden en finales. Ik zou het zonde vinden als je daar nu 19 PL duels krijgt van Chelsea/Tottenham in een half leeg stadion en dan ook nog de CL in het geval van Chelsea en nog wat vage bekerpotjes.


geraldando

Citaat van: Jeje op okt 20, 2015, 10:38:10
Als ik aan Wembley denk dan denk ik aan beslissingswedstrijden en finales. Ik zou het zonde vinden als je daar nu 19 PL duels krijgt van Chelsea/Tottenham in een half leeg stadion en dan ook nog de CL in het geval van Chelsea en nog wat vage bekerpotjes.

Ik vind vooral de geschiedenis van Wembley bijzonder. Maar het nieuwe stadion is  voor mijn gevoel niet specialer dan ieder ander nieuw stadion. En ook bij Wembley zal het uiteindelijk gaan over wat levert het stadion op. En je kan je wel voorstellen dat als Chelsea haar thuiswedstrijden hier gaat spelen dat de inkomsten ook vele malen hoger zullen worden dan op dit moment het geval is.
Favoriete ground: Bosuilstadion

Saltacampos

Citaat van: geraldando op okt 20, 2015, 11:11:29
Ik vind vooral de geschiedenis van Wembley bijzonder. Maar het nieuwe stadion is  voor mijn gevoel niet specialer dan ieder ander nieuw stadion. En ook bij Wembley zal het uiteindelijk gaan over wat levert het stadion op. En je kan je wel voorstellen dat als Chelsea haar thuiswedstrijden hier gaat spelen dat de inkomsten ook vele malen hoger zullen worden dan op dit moment het geval is.
Het oude Wembley had iets mythisch, het nieuwe is een zoveelste groot stadion zonder franje. Ik was er ooit met de finale van de Championship Play Off tussen West Ham en Blackpool en het was echt een tegenvaller.
Over land and sea

FCT1980

Citaat van: geraldando op okt 20, 2015, 11:11:29
Ik vind vooral de geschiedenis van Wembley bijzonder. Maar het nieuwe stadion is  voor mijn gevoel niet specialer dan ieder ander nieuw stadion. En ook bij Wembley zal het uiteindelijk gaan over wat levert het stadion op. En je kan je wel voorstellen dat als Chelsea haar thuiswedstrijden hier gaat spelen dat de inkomsten ook vele malen hoger zullen worden dan op dit moment het geval is.

Daarom worden de halve finales en al die andere wedstrijden er nu ook gespeeld. Dat stadionheft een vermogen gekost en dat moet hoe dan ook terug worden verdiend. Halve finales op Villa Park, Old Trafford, Hillsborough zijn toch veel specialer?

Ben zelf bij de FA cup final geweest en natuurlijk was het een happening en is Wembley indrukwekkend (puur door de capaciteit) maar hoef er echt niet weer naartoe.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Han

Citaat van: Jeje op okt 20, 2015, 10:38:10
Als ik aan Wembley denk dan denk ik aan beslissingswedstrijden en finales. Ik zou het zonde vinden als je daar nu 19 PL duels krijgt van Chelsea/Tottenham in een half leeg stadion en dan ook nog de CL in het geval van Chelsea en nog wat vage bekerpotjes.

Waarop is jouw verwachting gestoeld dat thuiswedstrijden van Chelsea en Tottenham Hotspur op Wembley het aantal toeschouwers van hun huidige stadioncapacitiet niet overtreffen?

Dat zou een indicatie kunnen zijn dat de huidige stadioncapaciteit toereikend zou zijn.

Ik hang de economische theorie van prijselasticiteit in die zin aan dat van een verlaging van ticket prices op Wembley een magnetische werking uit zal gaan.

Ik ben voorts benieuwd naar het effect van tickets in de 'vrije verkoop' op Wembley als dat van Chelsea en Tottenham Hotspur een beoogde strategie zou zijn. Hetzelfde geldt voor tweewekelijkse revenuen in de clubshop, gegenereerd door voetbaltoeristen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#74
Citaat van: watergatehopper op okt 20, 2015, 08:57:32
Ik ben het met je eens hoor maar ook bij het oude wembley zat men ook niet direct aan het veld. Zie mijn foto's uit 1995 maar eens.
http://www.watergatehopper.nl/page/londen-wembley

Mei 1994:








Seventies:




Strangely Devoted or Mentally Disturbed