Loting & EURO2012

Gestart door hgrm, dec 02, 2011, 21:01:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Veel slechter had het niet gekund.....Drie tegenstanders die weten hoe je Oranje verslaat op de momenten dat het er om gaat en dan ook nog helemaal in Charkov. Anderhalve dag non-stop rijden of de hoofdprijs betalen voor een vliegticket.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Wat mij vooral opviel aan de loting waren de prachtige promotiefilmpjes van de diverse speelsteden. Dat Kiev is dan toch wel veel mooier dan je je in eerste instantie had voorgesteld...

De loting. Tja. Alleen Portugal is vervelend. Ik denk 1x winst tegen Denemarken en 2x gelijkspel.

spons

Citaat van: hgrm op dec 02, 2011, 21:01:10
Veel slechter had het niet gekund.....Drie tegenstanders die weten hoe je Oranje verslaat op de momenten dat het er om gaat en dan ook nog helemaal in Charkov. Anderhalve dag non-stop rijden of de hoofdprijs betalen voor een vliegticket.

Ik ben tevreden, voor Duitsland - Nederland in Gdansk was het waarschijnlijk zeer moeilijk om een kaartje te krijgen maar nu het in Charkov is valt het denk ik wel mee
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

Ik waag een onbeduidend groepsgokje zonder de bewering voldoende op de hoogte te zijn van de huidige krachtsverschillen:

Polen & Tsjechië
Portugal & Nederland
Italië & Spanje
Frankrijk & Oekraine
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op jun 02, 2012, 21:28:41
Ik waag een onbeduidend groepsgokje zonder de bewering voldoende op de hoogte te zijn van de huidige krachtsverschillen:

Polen & Tsjechië
Portugal & Nederland
Italië & Spanje
Frankrijk & Oekraine

Zoals eigenlijk altijd bij een EK valt er weinig te voorspellen. Griekenland en Denemarken die het toernooi wonnen, Tsjechie dat de finale haalde. En veel verder terug de 3-1 nederlaag van Oranje tegen Tsjecho-Slowakije in 76.

'wij' kunnen het toernooi winnen maar er ook over 2 duels al uit liggen. Mijn stille favoriet zijn de Fransen die in de luwte van topfavorieten Spanje en Duitsland al een tijdlang ongeslagen zijn zonder echt uit te blinken.

hgrm

Italië gaat 'm pakken. Da's voor hen de enige manier om het land weer achter het voetbal te krijgen. En om de geluiden van omkoping te doen verstommen.
Dus de Italianen gaan er met het mes tussen de tanden tegenaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Het wordt gewoon Duitsland. En Rusland strandt in de halve finale.

FCT1980

Ik tip ook Frankrijk. Topspelers die inderdaad in de luwte opereren op dit moment.
Iedereen vergeet ze maar ze staan er straks wel.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ðe waan

Citaat van: hgrm op jun 03, 2012, 00:26:09
Italië gaat 'm pakken. Da's voor hen de enige manier om het land weer achter het voetbal te krijgen. En om de geluiden van omkoping te doen verstommen.
Dus de Italianen gaan er met het mes tussen de tanden tegenaan.

Desnoods kopen ze die Europese titel gewoon.

wekke

Ik speel elk toernooi mee met een pronostiekje.
Hierbij "mijn voorspelling":


Kwartfinale   21/06/2012   Rusland   Portugal   
Kwartfinale   22/06/2012   Duitsland   Polen   
Kwartfinale   23/06/2012   Spanje   Frankrijk   
Kwartfinale   24/06/2012   Zweden   Kroatië   
1/2 finale           27/06/2012   Rusland   Spanje   
1/2 finale           28/06/2012   Duitsland   Zweden   
FINALE           01/7/2012   Spanje   Duitsland   

Ik denk dus dat Engeland, Italië en, no offence, Nederland de groepsfase niet overleven.

spons

mijn voorspelling


Kwartfinale   21/06/2012   Rusland   Portugal   
Kwartfinale   22/06/2012   Duitsland   Polen   
Kwartfinale   23/06/2012   Spanje   Frankrijk   
Kwartfinale   24/06/2012   Oekraine   Italie   
1/2 finale           27/06/2012   Rusland   Spanje   
1/2 finale           28/06/2012   Duitsland   Italie   
FINALE           01/7/2012   Rusland  Italie

met uiteindelijk Italie als toernooi winnaar   
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Han

Ik zag Rusland vs Tsjechië. Ongecompliceerd kijkgenot. Raketvoetbal in optima forma.

De wedstrijd van Oranje tegen Denemarken heeft aangetoond dat doelpunten bijdragen aan optisch bedrog.



Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

#12
Eigenlijk bespeur ik dat ik me totaal niet (meer) kan identificeren met dit twitterelftal. Dat proces  is met dank aan de fletse maandverbandverkoper cq fietsenhersteller Bert van Marwijk voorafgaand aan het WK 2010 ingezet. Ik probeer me tevergeefs wijs te maken dat het me nog kan boeien. De verdienste van Bert van Marwijk is dat voetbal onbelangrijk is.

Eigenlijk vind ik dat dit Oranje op een enkele uitzondering na bol staat van gemankeerde boys met een hoog PSV-schwalbegehalte die ik op een camping tijdens mijn vakantie niet als buurman zou willen hebben.

Ik realiseer mij dat dit een boterzacht en flinterdun criterium is en ga het ook niet rationaliseren of nuanceren.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Als je het elftal van gisteren vergelijkt met het elftal dat 2 jaar geleden vizeweltmeister werd, zijn er maar drie wijzigingen:

1) Linksback: Willems ipv de gestopte van Bronckhorst
2) Centraal achterin: Vlaar ipv de geblesseerde Matthijsen
3) Rechtsbuiten: Affelay ipv Kuyt.

Om het dan nu opeens te hebben over een elftal dat bol staat van gemankeerde boys, vind ik niet reëel. Het viel me gisteren op dat de opbouw tot bij de buitenspelers goed verliep, maar dat het probleem in de spits ligt. Wat dat betreft is het jammer dan van Marwijk in twee jaar niets bijgeleerd schijnt te hebben.

Het probleem ligt er volgens mij in dat er gespeeld wordt in éénspitsensysteem. Dat kan prima als je een statische spits neerzet die niet wegloopt uit de spitspositie en in staat is om voorzetten af te werken danwel te controleren en af te leggen op de inkomende middenvelders. Zo'n spits hebben we en die heet Klaas-Jan Huntelaar.

Van Persie is een meevoetballende spits die ballen ophaalt en die veel te vaak wegloopt uit de spitspositie. Hierdoor kunnen de buitenspelers hun voorzetten niet kwijt, trekken ze te veel naar binnen waardoor de breedte van het veld te weinig benut wordt. In feite ga je op die manier 4-5-1 spelen met een overbevolkt middenveld in plaats van 4-3-3. Zeker omdat de huidige buitenspelers ook meer middenvelders zijn dan aanvallers en dus ook nog eens voor weinig diepte zorgen.
Dat zag je gisteren ook: bijna al het gevaar kwam door het midden, niet van de zijkanten terwijl daar wel de ruimte lag.

Als je toch met van Persie in de spits wilt spelen, moet je geen 4-3-3 proberen te spelen, maar 4-4-2. Met een statische spits naast van Persie die zorgt dat de spitspositie altijd bezet is zodat de middenvelders hun voorzet altijd kwijt kunnen. En dan kan van Persie er in een vrije rol omheen spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Grotendeels met HGRM eens. Ik heb ook de hele tijd lopen foeteren op van Persie die overal de bal kwam ophalen waardoor er niemand was om een voorzet in te koppen.

Zelf zou ik Robben eens op de bank zetten en van Persie van links laten komen.

Maar alles bij elkaar was het ook wel pech dat er gisteren verloren is. Normaliter gaat er toch wel 2 van die kansen in en hadden we 1 strafschop gehad.