Hoofdmenu

De Langeleegte

Gestart door Hielke, sep 06, 2009, 00:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AB

Al nieuws uit het Veendamse?

Hielke

RTV Noord:

CiteerKNVB eist sluitende begroting van BV Veendam

VEENDAM - BV Veendam moet dinsdag voor middernacht een sluitende begroting en een plan van aanpak indienen bij de KNVB.

De voetbalbond eist ook dat Veendam de schulden van het afgelopen seizoen heeft weggewerkt. Mocht dit niet lukken, dan krijgt de club geen licentie voor het komend seizoen. Het beroep tegen het faillissement van BV Veendam, dat woensdag dient voor het Gerechtshof in Leeuwarden, heeft dan ook geen zin meer. BV Veendam heeft op dit moment nog een tekort van twee ton.

hgrm

En als ze geen licentie krijgen? Dan kunnen ze toch naar de topklasse?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

Citaat van: hgrm op jun 01, 2010, 00:03:35
Ik schrijf dit terwijl mijn horloge aan het verspringen is van "31" naar "1".

Er is nog geen uitspraak in het hoger beroep van Veendam tegen het faillisement. Dat betekent dat Veendam nog steeds een licentie heeft op 1 juni.

Als het hoger beroep wordt toegewezen, is er niks aan de hand, speelt Veendam volgend seizoen gewoon  eerste divisie en Oss topklasse.

Maar wat nu als Veendam definitief failliet gaat?
Het is dan na 1 juni, dus heeft Oss niet reglementair recht op een plaats in de eerste divisie.

Gaat de KNVB TOP toch toelaten? Of worden ook IJsselmeervogels en de kampioen Zondag gepolst of ze interesse hebben. Of een competitie van 17, zoals Kesler zo graag wil???

Het seizoen eindigt op 30 juni, niet op 31 mei. Gaat Veendam (of een andere club) deze maand failliet dan is Oss nog zeker van de eerste divisie.

Ik meen dat clubs twee afdelingen lager verder mogen als er geen licentie wordt afgegeven. Dat betekent dus dat Veendam dus in de hoofdklasse zou mogen instromen.  Alleen torsen ze dan wel de bestaande schuldenlast mee, reden waarom Haarlem ook van dit scenario heeft afgezien.

spons

Van de website van DTS 35 afgelopen zaterdag, ook de nacompetities in de diverse amateurcompetities worden verknald door het getreuzel rondom Veendam, voor Excelsior Maassluis geld a.s. zaterdag precies hetzelfde, als we gelijk spelen zijn we "misschien" gepromoveerd :

Vanmiddag stond het derde en beslissende duel in de Poule B van de tweede ronde nacompetitie op het programma. Plaats van handeling was het terrein van v.v. Bennekom alwaar in een rechtstreeks duel tegen DOVO, uit buurgemeente Veenendaal, de beslissing moest vallen om de 1e plaats in deze poule. Vooraf leek het zo te zijn dat de winnaar van deze poule verzekerd zou zijn van een plekje in de hoofdklasse voor volgend seizoen. Van de week werd echter duidelijk dat er toch een finale moet worden gespeeld tegen de winnaar van Poule A. Dit alles i.v.m. het beroep wat loopt in de soap rondom BVO Veendam. Snapt u het nog? Duidelijk is dat de winnaar van de finale volgend seizoen hoofdklasse speelt. De verliezer is dus afhankelijk van de rechterlijke uitspraak inzake het faillissement van BVO Veendam, dus krijgt in geval van een negatieve uitslag voor Veendam alsnog een plek in de hoofdklasse
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hielke

Veendam lijkt het toch te gaan redden. De Houdini-act van het jaar!

CiteerHof vernietigt faillissement BV Veendam

Leeuwarden -  Het gerechtshof in Leeuwarden heeft het faillissementsvonnis inzake BV Veendam vernietigd. De club is weer teruggevallen in een staat van surseance van betaling.

Volgens bewindvoerder mr. Wim Entzinger is BV Veendam nog niet gered. Eerst moet een crediteurenakkoord worden bereikt met de schuldeisers. BV Veendam probeert nu met spoed deze procedure te bewerkstelligen.

"Dit is slechts een tussenstap in de redding van de club", benadrukt Enzinger, "maar wel een heel belangrijke." Uit de gevarenzone is BV Veendam nog niet. Als een club in surseance van betaling verkeert, is de KNVB gerechtigd om de betaald voetbal licentie alsnog in te trekken. (Dagblad van het Noorden)

hgrm

Hoop doet leven....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


Joost



Deze komt uit de nieuwsbrief van SC Veendam.

FC_Emmen

Citaat van: Rinus A. op sep 10, 2009, 21:22:50
Ben je de broer van Marijke?

Late reactie, maar ik denk dat jij de jongen bedoeld die eerder altijd www.emmenfans.nl bijhield waar ook veel foto's enzo op stonden, die ging wel jarenlang met ene Marijke die ook altijd mee ging naar wedstrijden.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost


ðe waan

Ben ik een gevoelloze ijsklomp als ik stel dat ik het belachelijk vind om geld te geven aan het overeind houden van een professionele voetbalclub?

FC_Emmen

Citaat van: ðe waan op mrt 30, 2013, 17:08:21
Ben ik een gevoelloze ijsklomp als ik stel dat ik het belachelijk vind om geld te geven aan het overeind houden van een professionele voetbalclub?
Ik heb het idee dat ze volgend seizoen of die daar op weer met de pet rond kunnen... Mochten ze het redden uiteraard.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Joost

Citaat van: ðe waan op mrt 30, 2013, 17:08:21
Ben ik een gevoelloze ijsklomp als ik stel dat ik het belachelijk vind om geld te geven aan het overeind houden van een professionele voetbalclub?

Misschien. Ik heb sympathie voor Veendam en hoop dat ze overleven. Zeker met minder licentieeisen die ondertussen echt aan de horizon zijn verschenen. Ik heb het idee dat een club als Veendam niet alleen door eigen falen maar ook door niet meer realistische eisen aan de rand van de afgrond staat.

ðe waan

Dat laatste is wel zeker ja. Daarom zouden ze er juist goed aan doen alles op alles te zetten om een goede doorstart te maken in de hoofdklasse en zo proberen stapje voor stapje terug te keren in plaats van op een houtje-touwtje manier op dezelfde voet door te gaan (al lijkt het me sterk dat dit gaat slagen).