Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Han

#450
Citaat van: watergatehopper op jan 14, 2019, 11:47:03
Zonde dat je er zoveel tijd in hebt gestoken zonder volledig tevreden te zijn op het eindproduct.

Inmiddels heb ik het, in elk geval in stilististische zin, buitengewoon povere werkje 'fysiek' in handen gekregen,. Het zou mij niet verbazen als het onverkocht bleef of er een exemplaar wordt getourneerd vanwege ' valsemunterij'.

Het doet mij met terugwerkende kracht deugd dat coryfeeën als Peter Bosz, Louis van Gaal en Guus Hiddink uiteindelijk geen medewerking hebben verleend aan het onge"illustreerde en typografisch fantasieloze pamfletje. Ik heb inmiddels via een omweg de excuses laten bezorgen aan Rene Eijkelkamp die zo vriendelijk was om op verzoek en via ' bevriend netwerk'  de introductie op zich te nemen.

Het is bovendien literaire blasfemie dat mijn meticuleuze bronvermelding per hoofdstuk achterwege werd gelaten en statistiche goudzoekerij ongepubliceerd is gebleven.

Eigenlijk is het anti-reclame. Wat rest is de grote voldoening die ik heb overgehouden aan de opgeleefde herinneringen, de desk research en de omgeving waarin ik het heb geschreven.


In het verleden heb ik een lijvig 'opus magnum' ongepubliceerd gelaten omdat ik niet wenste te buigen voor de afroming door de beoogde uitgever. Ik had een 500 pagina's tellend loodzwaar koffietafel-exemplaar voor ogen, uitzinnig ge"illustreerd en tegen een exorbitante prijs. De uitgever had softback pocket-exemplaar voor ogen met een boeketreeksformat. In retrospectief tevreden dat het manuscript op de plank is blijven liggen.




Strangely Devoted or Mentally Disturbed

watergatehopper

Citaat van: Han op feb 14, 2019, 14:57:46
Inmiddels heb ik het, in elk geval in stilististische zin, buitengewoon povere werkje 'fysiek' in handen gekregen,. Het zou mij niet verbazen als het onverkocht bleef of er een exemplaar wordt getourneerd vanwege ' valsemunterij'.

Het doet mij met terugwerkende kracht deugd dat coryfeeën als Peter Bosz, Louis van Gaal en Guus Hiddink uiteindelijk geen medewerking hebben verleend aan het onge"illustreerde en typografisch fantasieloze pamfletje. Ik heb inmiddels via een omweg de excuses laten bezorgen aan Rene Eijkelkamp die zo vriendelijk was om op verzoek en via ' bevriend netwerk'  de introductie op zich te nemen.

Het is bovendien literaire blasfemie dat mijn meticuleuze bronvermelding per hoofdstuk achterwege werd gelaten en statistiche goudzoekerij ongepubliceerd is gebleven.

Eigenlijk is het anti-reclame. Wat rest is de grote voldoening die ik heb overgehouden aan de opgeleefde herinneringen, de desk research en de omgeving waarin ik het heb geschreven.


In het verleden heb ik een lijvig 'opus magnum' ongepubliceerd gelaten omdat ik niet wenste te buigen voor de afroming door de beoogde uitgever. Ik had een 500 pagina's tellend loodzwaar koffietafel-exemplaar voor ogen, uitzinnig ge"illustreerd en tegen een exorbitante prijs. De uitgever had softback pocket-exemplaar voor ogen met een boeketreeksformat. In retrospectief tevreden dat het manuscript op de plank is blijven liggen.

Hoeveel zijn er gedrukt? Als de mogelijkheden er zijn zou ik alsnog op zoek gaan naar een uitgever die in al je, of in ieder geval meer wensen kan voorzien.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Han

Citaat van: watergatehopper op feb 15, 2019, 16:35:37
Hoeveel zijn er gedrukt? Als de mogelijkheden er zijn zou ik alsnog op zoek gaan naar een uitgever die in al je, of in ieder geval meer wensen kan voorzien.

Bedankt voor je gewaardeerde suggestie. Ik ben vanuit Afrika om moverende redenen niet in de positie om iets te ondernemen en laat het erbij.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joep2002

Ik weet niet of ie al genoemd is op deze pagina, maar ik vind het boek Pot 6 van Joris van de Wier echt een aanrader.

Han







340-page book entitled 'The Amazing Journey - How Newcastle United Conquered Europe', the definitive account of the famous Fairs Cup victory of 1968/69.
The book features dozens of exclusive interviews with players, journalists and fans and a really fresh, new style of recalling football history.
100 photographs to enjoy too! Advanced sale at www.techto.co.uk priced at £19.99.
For more info, please check:
Facebook: The Amazing Journey
Twitter: The Amazing Journey @amazingfairscup
Online orders and details on how to order by cheque or bank transfer: www.techto.co.uk
Email: amazingfairscup@gmail.com
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Saltacampos

Interessant, dat boek kan mij wel boeien!
Over land and sea

FC_Emmen

Uiteraard het boek besteld:
FC Emmen
een droomseizoen
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jim

Dit boek komt 1 juli (verjaardag FC Twente uit), wellicht interessant voor de Tukkers onder ons:

ONMACHTIG OF ONMEUNIG – EEN SEIZOEN MET FC TWENTE IN DE KEUKEN KAMPIOEN DIVISIE

Bert Westerink (Enschede, 1957) bestelde twee seizoenkaarten van zijn club, FC Twente, juist vanwege de degradatie van de Tukkers in het seizoen 2017-2018. Vak 321, net als enige seizoenen eerder. Destijds omdat hij het gewoon een keer als supporter meegemaakt wilde hebben. Het seizoen 2018-2019 omdat het naar zijn idee een 'cultjaar' zou worden. Westerink besloot niet alleen de thuiswedstrijden in De Grolsch Veste te bezoeken, maar ook alle uitwedstrijden van Twente. Van Maastricht tot Leeuwarden en van Deventer tot Velsen.

Ruim tien maanden vergezelde hij FC Twente tijdens het avontuur in de Keuken Kampioen Divisie. Het bracht hem vriendschappen en zielsverwantschap. De voormalig wethouder van Groningen kreeg ook  voor het eerst in zijn leven te maken met zaken als combi-regelingen en massale politie-inzet, ook als dat helemaal niet nodig was. Het over één kam scheren van voetbalsupporters ondervond de schrijver aan den lijve. "De bejegening is volledig afgestemd op incidenten. Protocollen zijn bepalend. Niet de mensen."

Westerink wilde FC Twente met zijn supporterservaringen omhoog schrijven. Meehelpen om de krachtige steun van de grote aanhang manifest te maken. "Voor wie erbij was, hoop ik dat dit boek de beleving oproept die het voor mij had: ik heb ervan genoten."

Het resultaat van Westerinks bevindingen lees je in Onmachtig Of Onmeunig – Een seizoen met FC Twente in de Keuken Kampioen Divisie.

https://www.webshop-staantribune.nl/a-56455650/home/fc-twente-onmachtig-of-onmeunig

Jehoentelaar

Klinkt als Glorious Hearts maar dan anders. Ben benieuwd!
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

FC_Emmen

Voor de liefhebber heb ik het boek: Koning Voetbal - 100 jaar KNVB
Gratis op te halen in Groningen
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Jim

Wellicht interessant voor sommige forumleden:

Het is bijna niet voor te stellen, maar ooit kende Nederland maar liefst 84 (semi)profclubs. Door allerlei beleidswijzigingen, het schrappen van de tweede divisie, faillissementen, fusies en de introductie van een aantal nieuwkomers is dat aantal tegenwoordig 34. In Verdwenen profclubs duikt sportjournalist Martijn Schwillens in de wereld van de clubs die na 1991 door opheffing of faillissement uit het betaald voetbal zijn verdwenen: SVV Schiedam, VC Vlissingen/VCV Zeeland, FC Wageningen, HFC Haarlem, RBC Roosendaal, AGOVV Apeldoorn en SC Veendam.

Het betaald voetbal in Nederland viert dit jaar een 65-jarig jubileum, maar voor oud-spelers, bestuurders en zeker de supporters is dat geen reden voor een feestje. Zij komen uitgebreid aan het woord in dit boek. Welk gat heeft het verdwijnen van hun favoriete vereniging achtergelaten? Is er een doorstart als amateurclub gemaakt en is er zicht op een terugkeer in het profvoetbal? Verdwenen profclubs geeft een antwoord op deze vragen en vormt tegelijk een eerbetoon aan de clubs die ooit tot de verbeelding spraken bij een groter publiek, maar nu slechts een voetnoot vormen in de historie van het betaald voetbal in Nederland.

https://www.webshop-staantribune.nl/a-57393466/home/verdwenen-profclubs-verbonden-door-de-ondergang/

Jehoentelaar

Ik heb het boek aangeschaft en inmiddels het eerste hoofdstuk gelezen. Het leest lekker weg en het is leuk om over die clubs meer te weten te komen. Ook aardig is het perspectief, dat niet louter romantisch is, maar ook realistisch genoeg dat sommige clubs helaas echt niet meer konden in het profvoetbal.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

rogo_breda

Is hier iemand die het boek "Van Middlesbrough naar Millwall" heeft en het wil verkopen? Zoek hem als Sint cadeau, maar is niet meer te vinden.

Vinnn

Citaat van: rogo_breda op nov 26, 2019, 13:12:40
Is hier iemand die het boek "Van Middlesbrough naar Millwall" heeft en het wil verkopen? Zoek hem als Sint cadeau, maar is niet meer te vinden.

Heb ik, wat wil je er voor geven? Woon in Dordrecht, dus als je hem wil ophalen zou dat perfect zijn!

ALenstra

Het blad Santos heeft een Engeland special uitgegeven.