Hoofdmenu

Portugal

Gestart door Terranova, jan 11, 2013, 10:31:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Terranova

Ik ben niet zo'n held in het spreken van Portugees, kan iemand me toevallig vertellen wanneer het seizoen 2013-2014 begint in Portugal.
Ben namelijk halverwege augustus in Funchal. Zou mooi zijn als ik een potje van Maritimo kon meepakken.

Alvast bedankt.

spons

Citaat van: Terranova op jan 11, 2013, 10:31:29
Ik ben niet zo'n held in het spreken van Portugees, kan iemand me toevallig vertellen wanneer het seizoen 2013-2014 begint in Portugal.
Ben namelijk halverwege augustus in Funchal. Zou mooi zijn als ik een potje van Maritimo kon meepakken.

Alvast bedankt.

De afgelopen jaren is de competie op respectievelijk  17, 12, 13 en 14 augustus begonnen. Ik zou dus voor het nieuwe seizoen op 16 augustus rekenen.

Nacional speelt overigens ook in Funchal
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Terranova

Thanks !!!! Weet jij toevallig ook waar ik de informatie vandaan kan halen mocht er iets bekend worden ?

AthleticHolanda

Citaat van: Terranova op jan 11, 2013, 12:57:53
Thanks !!!! Weet jij toevallig ook waar ik de informatie vandaan kan halen mocht er iets bekend worden ?

http://www.zerozero.pt/

Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

Arjen


Cyclebob

Ik ben 18-23 februari in Lissabon en Evora. Iemand een idee of er naast de Primeira en Seguienda liga nog gevoetbald wordt? Van de lagere klassen kan ik wel de uitslagen tot nu toe, maar geen programma's voor het voorjaar vinden.
Benfica begint zondag pas als ik alweer in het vliegtuig zit, alle clubs uit Lissabon in tweede spelen zaterdag allemaal ver in het noorden.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Op soccerway staan nu de wedstrijden tot en met het laatste weekend van januari van de 3e divisie, dus als je over een week of twee kijkt, zal het programma van februari er vast wel staan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Voor wat betreft Evora http://www.afevora.com/ en Lissabon www.afl.pt/ vind ik genoeg wedstrijden... (?)
Dat is vanaf het vierde niveau en lager.

Het eerste en tweede niveau is makkelijk te vinden.

Het derde niveau is eind januari klaar. Daarna komen er nieuwe wedstrijden volgens volgend principe.
CiteerAfter a First Phase in a home-and-away system, the first two best placed teams of each league will play in two groups of 8 teams in a Second Phase with each league winner earning a promotion to the Segunda Liga, plus a two-round play-off winner between the two second placed teams. The remaining 8 clubs from each league from the First phase will play in 8 different groups with the last two placed teams being relegated to the District Leagues. The 6th placed teams from those leagues will play a two-round play-off with between themselves to decide the remaining four clubs to be relegated.[3]

Cyclebob

Bedankt voor de tips hgrm en AH. ik ga niet speciaal voor het voetbal maar wil toch wel naar goed gebruik een potje meepikken.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Saltacampos

Citaat van: Cyclebob op jan 03, 2014, 23:45:10
Bedankt voor de tips hgrm en AH. ik ga niet speciaal voor het voetbal maar wil toch wel naar goed gebruik een potje meepikken.
Deze site is erg goed voor Portugees voetbal, alle afdelingen staan erin:
www.zerozero.pt
Over land and sea

geraldando

Heb een vraag. Komende zomer maak ik waarschijnlijk een trip naar Porto en Lissabon in de zomervakantie. Nu weet ik dat er veel stadions te vinden zijn in deze plaatsen en die zal ik dan ook zeker bezoeken. Maar weet iemand ook of er half juli tot begin augustus ooit gevoetbald wordt in Portugal? Weet dat het dan zomerstop is maar wellicht zijn er op lagere niveaus of met beetje geluk op hoogste niveau toch gevoetbald. Heb ik een goede kans om ook wat wedstrijden ongeacht het niveau mee te kunnen pikken? Bij voorbaat dank.
Favoriete ground: Bosuilstadion

FC_Emmen

Vast wel een voorronde EL of CL duel te vinden!
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

voetbalfan

Portugal levert drie Champions League kandidaten af waarvan twee rechtstreeks geplaatst zijn voor de groepsfase en één voor de vierde ronde die pas eind augustus wordt gespeeld dus Champions League is dan geen optie.
In de Europa League levert Portugal eveneens drie kandidaten af waarvan er één rechtstreeks geplaatst is voor de groepsfase, één voor de vierde ronde (ook eind augustus) en één voor de derde ronde die begin augustus gespeeld wordt! De vijfde plaats in de Portugese competitie geeft recht op het ticket voor de derde ronde, momenteel is dit Guimaraes.

GiertjeNL

Vandaag vliegtickets richting Portugal geboekt, voor de Sinterklaastijd.

Vrijdag: Benfica - Belenenses
Zaterdag: Rio Ave - Gil Vicente
Zondag: SC Braga - Vitoria Guimaraes

Gewoon tickets aan het stadion kopen of moet ik toch beter gaan mailen?

Verder nog tips?