Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: wekke op jan 21, 2012, 01:31:24
De club STVV heft dan ook niets in de pap te brokken als het om zen stadion gaat. Ik vraag me echt af wat Duchatelet van plan is met dat stadion.

Misschien wil hij Standard er laten spelen.

3434

#76
Niet echt on-topic maar omdat we hier nog over STVV bezig waren.

Morrenne houdt het voor bekeken bij STVV

Benoît Morrenne treedt af als voorzitter van STVV. Hij was slechts enkele maanden aan de slag als preses. Zijn functie wordt voorlopig overgenomen door ondervoorzitter André Donvil.
Bron:voetbalkrant.com

Ik was toch wel verrast toen ik dit nieuws vernam. Iemand die een half jaar bezig is en aangekondigd werd als grote fan en gemotiveerd om iets te betekenen voor STVV. Maar de reden is niet bekend dus zwijg ik nog maar beter even.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

georgesv

AA Gent wil vanaf juli 2013 in Arteveldestadion spelen
27/01/12, 10u55

AA Gent kan in principe vanaf juli 2013 in het nieuwe Arteveldestadion spelen. De club legde die datum contractueel vast met vastgoedbedrijf Ghelamco. Dat meldde voorzitter Ivan De Witte officieel tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Buffalo's.

Volgens Ghelamco zelf gaat het om een ruime timing en kan het Arteveldestadion mogelijk al in de lente van 2013 opgeleverd worden. Het stadion zou al vanaf het seizoen 2006-2007 de nieuwe thuishaven van AA Gent geweest moeten zijn, maar problemen met onder meer het milieueffectenrapport en later ook de financiering zorgden voor vertragingen. Op 6 juni 2010 werd uiteindelijk een financieringsovereenkomst getekend, maar door de opgelopen vertragingen geraakt het stadion niet meer klaar voor de start van het seizoen 2012-2013.

Multifunctioneel
Het Arteveldestadion wordt momenteel gebouwd aan de kruising tussen de E40 en de E17 in Gent. De multifunctionele arena moet plaats bieden aan 20.000 toeschouwers, maar daarnaast is er ook plaats voor kantoorgebouwen, een hotel en commerciële ruimtes. (belga/lpb)

3434

7 jaar later na de vooropgestelde datum. Hopelijk is de boete voor de aannemer hoog genoeg indien het niet tijdig klaar is, ja ik ben een pessimist op het gebied van voetbalstadions in België.  Eigenlijk vind ik het Ottenstadion best mooi. De goede vrienden uit Brugge hebben eerder een nieuwe stadion nodig: oud, lelijk, ongezellig.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11




Hugo

Dat begint nu echt serieus te worden.

Wat zijn je verwachtingen voor AA Gent met dit nieuwe stadion?

georgesv

In het Arteveldestadion verwacht men een +/- 14000/15000 toeschouwers voor gewone matchen en 20000 voor toppers . Nu zit men zo goed als alle matchen aan een vol huis (+/- 11000) in het Ottenstadion.

Er zullen ook een pak meer loges/businessseats/lunchers/catering in het stadion/... zijn, dus met dat alles samen zal men een aanzienlijke verhoging van het budget kunnen realiseren. Zo moet Gent echt aansluiting krijgen bij de top Anderlecht/Club Brugge/Standard/Genk.
Met een beperkter budget deed Gent het de laatste 5 jaar al erg goed en was het een vaste waarde in de top 4. Dit voornamelijk door een goeie transferpolitiek (goedkoop/transfervrij aankopen en voor een mooie som verkopen > Boussoufa en Gillet naar Anderlecht, Lombaerts naar Zenith, Ruiz en Rosales naar Twente, Jorgacevic naar Brugge, ...)

georgesv

Hier nog es wat het zal worden:




voetbalfan

Uit de lagere regionen van het Belgisch voetbal:
Everbeur sport gaat nu aan weerszijde van de zittribune twee overdekte staantribunes zetten en heeft aan de kant van de oude kantine (die afgebroken is) ook vier tredes aangelegd, leuke toevoeging.
KFC Oosterzonen heeft aan de overkant een kleine 'VIP'-tribune bijgezet met een vijftig tal plaatsen voor genodigden die voor de wedstrijd komen dineren.