Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ici c est Paris

Citaat van: TeeZee op mei 04, 2008, 11:50:03
Ongeveer de helft van alle wedstrijden uit de hoogste Franse afdeling eindigde gisteren in een 0-0, zo ook RC Lens - AS Monaco. Ik was er al voor gewaarschuwd dat de brilscore vrij veel voorkomt in Frankrijk.

Ik wil eigenlijk geen mening (proberen te) hebben over het dirigeren. Het was voor mij een nieuw fenomeen dat blijkbaar gebruikelijk is in andere voetbalculturen. Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Het is beter dan een dweilorkest.

TeeZee, heb je trouwens iets speciaals met Monaco, of is het puur toeval dat je die in Valenciennes ook al zag? Monaco vind ik namelijk een enorme schijtclub, met slechts koning Albert als fan. Desondanks staat de club wel hoog op mijn lijstje, gezien het unieke stadion en stad/land.

TeeZee

Puur toeval. Ik moet ook zeggen dat Monaco dit jaar een stuk slechter speelde dan in 2007. Misschien dat ze Koller missen.

Joost

Neemt dat Monaco eigenlijk uitfans mee?

TeeZee

Citaat van: Joost op mei 07, 2008, 19:58:52
Neemt dat Monaco eigenlijk uitfans mee?
Nauwelijks. Ik vraag me af hoeveel er daadwerkelijk uit Monaco afkomstig waren.

Ici c est Paris

Dat zal er waarschijnlijk geeneen zijn geweest. De fans van Monaco komen uit de directe omgeving van Monaco, en niet uit de stad zelf.

Sebastiaan_W

Vanmiddag naar de Ruhrpottderby tussen SpVgg Erkenscwick en Westfalia Herne geweest. Was een competitiewedstrijd voor de Oberliga Westfalen. Erkenschwick kon de punten goed gebruiken in de strijd tegen degradatie en Herne heeft de punten hard nodig in de strijd voor promotie naar de Regionalliga.

Herne won zeer eenvoudig met 0-3, waar het ook 0-8 of meer had kunnen en moeten zijn. Op de wedstrijd waren 1.000 tot 1.500 toeschouwers afgekomen en er was weer ontzettend veel Polizei aanwezig.

Leuk middagje, mooi stadion omgeven door bomen en de 0-2 was om van te watertanden.

Pieros

Vandaag een heerlijke dag gehad met NAC - NEC en daarna de huldiging. En als bonus de schoen van El-Akchouai mee naar huis genomen. Helaas wel niet zijn voetbalschoen, maar zijn sportschoen die tijdens de huldiging in het publiek werd gegooid.

Sebastiaan_W

Citaat van: witte leeuw op mei 18, 2008, 19:11:13
Vanmiddag naar de Ruhrpottderby tussen SpVgg Erkenscwick en Westfalia Herne geweest. Was een competitiewedstrijd voor de Oberliga Westfalen. Erkenschwick kon de punten goed gebruiken in de strijd tegen degradatie en Herne heeft de punten hard nodig in de strijd voor promotie naar de Regionalliga.

Herne won zeer eenvoudig met 0-3, waar het ook 0-8 of meer had kunnen en moeten zijn. Op de wedstrijd waren 1.000 tot 1.500 toeschouwers afgekomen en er was weer ontzettend veel Polizei aanwezig.

Leuk middagje, mooi stadion omgeven door bomen en de 0-2 was om van te watertanden.

Volgens de site van Herne waren het 705 betalende toeschouwers.

Joost


TeeZee

Wat een afschuwelijk weekend moet jij gehad hebben. Mooi dat Exeter City weer terug is (en ik ben niet de enige die dat vind gezien de enthousiaste reacties in mijn mailbox) met hun prachtige bak.

Joost

Citaat van: TeeZee op mei 19, 2008, 14:08:18
Wat een afschuwelijk weekend moet jij gehad hebben. Mooi dat Exeter City weer terug is (en ik ben niet de enige die dat vind gezien de enthousiaste reacties in mijn mailbox) met hun prachtige bak.
Een topweekend, ik heb nog nooit zo genoten van een weekendje Engeland.

Joost

Zelfs de herhaling van Rochdale-Darlington is genieten.

http://www.youtube.com/watch?v=x_bte2sK9zI

TeeZee

Het kan nooit misgaan als een wedstrijd ergens om gaat! Ik ben benieuwd of je die ene foto van Spotland hebt weten te reproduceren.

Stadionhopper

Dit weekend stonden voor mij 4 wedstrijden op het programma. Ik zal kort vertellen hoe het was en enkele foto's eropzetten.

Stade de Reims - Nantes 3-3

Op vrijdagavond was deze wedstrijd. Het Stade Auguste Delaune is nog steeds in ombouw. Hierdoor zijn maar 2 tribunes toegankelijk voor het publiek. Op donderdag was er al een vermelding op de site dat er nog maar 500 kaartjes in de verkoop waren. Op vrijdagavond waren we 1 van de gelukkigen. Uiteindelijk waren er 8433 toeschouwers aanwezig. Dit was de laatste competitieronde van de Ligue 2. Voor beiden ploegen stond er niets meer op het spel. Reims staat onderaan in de middenmoot en Nantes was al gepromoveerd.
Voor de wedstrijd werd het publiek weer opgejut door een onnozele Fransoos die denkt het publiek op zijn hand te krijgen (wat hem uiteindelijk niet lukt).
Binnen een kwartier was het al 2-0 voor Reims, net voor rust deed Nantes iets terug en maakte 2-1. Na 90 minuten was de stand 3-3. Reims miste nog een strafschop en beide ploegen raakten nog de paal en lat.
Tijdens de wedstrijd bleef van beiden supportersgroepen het zwaaien met fakkels komen. Schijnbaar moesten alle fakkels op dit seizoen:-)
Het stadion zelf is natuurlijk nog in ombouw, maar als het eenmaal gereed is staat er een mooie ground in de champagnestreek. De nieuwe lichtmasten lijken wel meer op tandenstokers dan lichtmasten. Het stadion heeft 2 ringen en gesloten hoeken.







Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

SV Elversberg - FSV Frankfurt 1-2

Zaterdagmiddag 14:00 uur in Stadion Kaiserlinde te Elversberg....
We hadden een kaartje gekocht (niet bewust) voor het FSV Frankfurt vak. Deze wedstrijd had nog wel enkele belangen. Zo kon Elversberg als ze de resterende 3 wedstrijden zouden winnen zich noch kwalificeren voor de 3. Bundesliga en voor FSV Frankfurt stond promotie naar de 2. Bundesliga op het spel.
Over de wedstrijd valt zeer weinig te zeggen, het niveau was bedroevend (zoals vaker in Duitsland). FSV Frankfurt won de wedstrijd met 1-2 na 1-0 achter gestaan te hebben. Er waren 800 toeschouwers aanwezig.
Het stadion daarentegen beviel me wel. Altijd leuk als de ground 4 lichtmasten heeft, 2 zittribunes en achter de doelen en lange zijden ook nog staantribunes. De sfeer viel ook tegen. De "harde" kern van Elversberg bestaat uit 10 personen. Vanuit FSV Frankfurt kwam ook weinig tot de 1-1. Daarna de gewoonlijke Duitse meuk...



Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper