Hoofdmenu

België 2014-2015

Gestart door Breda, jun 11, 2014, 23:29:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Breda

asdf

Saltacampos

Citaat van: Breda op jun 11, 2014, 23:29:51
Bij RCS Verviers (3e klasse) is het geld op. Men treedt volgend seizoen aan met een ploeg van jeugdspelers (en is dus normaal gezien kansloos voor lijfsbehoud), tenzij zich in het tussenseizoen nog een grote financier aandient.

http://lgfoot.lavenir.net/d1-d2-d3/8371-rcs-verviers-va-miser-sur-ses-jeunes-en-d3-la-saison-prochaine
Onvoorstelbaar toch weer, met uitsluitend jeugdspelers het behoud verzekeren in 3de Klasse lijkt me onmogelijk.
Over land and sea

Terranova

Dat is toch eigenlijk ook een vorm van competitievervalsing....
Je geeft middels deze berichtgeving als club eigenlijk al aan dat je volgend seizoen hoopt te degraderen omdat je centen op zijn.

voetbalfan

Heeft Tienen twee jaar geleden ook gedaan hoor.

wekke

Citaat van: voetbalfan op jun 12, 2014, 15:39:58
Heeft Tienen twee jaar geleden ook gedaan hoor.

Was dat niet enkel op het einde van het seizoen?

voetbalfan

Vanaf de winterstop geloof ik maar het komt in principe op hetzelfde neer natuurlijk.

Joost

Leuk!

Ik denk dat ze daar qua potentie wel 3e Klasse kunnen halen.

Saltacampos

Citaat van: Breda op jun 23, 2014, 01:12:39
RFC Sérésien, dat zich afgelopen seizoen al RFC Seraing noemde, zal volgend jaar in verband met de overname van het stamnummer (verplicht) een andere naam moeten aannemen. Dat wordt - houd u vast - Seraing United. Volgens de clubkanalen op internet zal na één seizoen de naam weer omgezet (kunnen) worden in RFC Sérésien of RFC Seraing.
En dat terwijl de benaming Royal Boussu Dour Borinage Seraing Liège Vivra zo maar voor het grijpen lag :p
Over land and sea

jona93

De definitieve reeksindeling voor 3e klasse is bekend

AFDELING III – REEKS A
11 - R.R.C. Gent-Zeehaven
26 - R.F.C. Tournai
81 - K.SV. Oudenaarde
211 - K.F.C.Vigor Wuitens Hamme
342 - K.S.V. Bornem
818 - K.M.S.K. Deinze
822 - Torhout 1992 K.M.
935 - K.F.C. Izegem
1046 - K.F.C. Eendr. Zele
1934 - K.V.V.Coxyde
2138 - K. Rupel Boom F.C.
2899 - R.Géants Athois
3630 - K.Londerzeel S.K.
3900 - FC.V Dender E.H.
4297 - K.S.V. Temse
4408 - K. Sint-Eloois-Winkel Sport
5553 - K.Olsa Brakel
9512 - Football Club Gullegem

En voor de B reeks
FDELING III – REEKS B
8 - R.C.S. Verviétois
10 - R.Union St.-Gilloise
28 - K. Berchem Sport 2004
43 - R. Cappellen F.C.
132 - K.VK.Tienen
148 - K.V. Turnhout
213 - Union Royale La Louvière Centre
260 - R. Sprimont Comblain Sport
369 - CS.Visé
460 - R.U. Wallonne Ciney
526 - R.F.C. Union La Calamine
595 - K. Bocholter V.V.
1021 - K.S.C. Grimbergen
2366 - Hoogstraten VV.
3245 - K.S.K. Hasselt
3262 - R.W.Walhain CG.
3887 - K.Diegem Sport
3970 - K.F.C. Oosterzonen Oosterwijk
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

cafebac

Zo op het oog lijkt de B-reeks me een stuk zwaarder dan A. Zou leuk zijn als Boom eens een goed seizoen zou draaien.

Joost

Citaat van: cafebac op jun 30, 2014, 09:15:13
Zo op het oog lijkt de B-reeks me een stuk zwaarder dan A. Zou leuk zijn als Boom eens een goed seizoen zou draaien.

Daar lijkt het wel op. Niet voor niets waren er uit de A reeks nauwelijks licentie-aanvragen. Voor de meeste clubs lijkt 3 klasse wel het hoogst haalbare.

Ik ben wel benieuwd wat Gullegem kan in Derde klasse. Die zijn de afgelopen twee jaar met overmacht kampioen geworden in 1e Provinciaal en Bevordering.

syntric

Citaat van: Joost op jun 30, 2014, 10:51:57

Ik ben wel benieuwd wat Gullegem kan in Derde klasse. Die zijn de afgelopen twee jaar met overmacht kampioen geworden in 1e Provinciaal en Bevordering.

Die speelden in 2009 zelfs nog in 4de provinciale! En toen promotie na promotie. Zit er daar een oliesjeik of zo? :-)
Groundhopper for life :-)

Joost

Citaat van: syntric op jun 30, 2014, 11:54:50
Die speelden in 2009 zelfs nog in 4de provinciale! En toen promotie na promotie. Zit er daar een oliesjeik of zo? :-)

Het vroegere SK Gullegem fuseerde ooit met Wevelgem City. Na enkele jaren bleek het gemis van een team in Gullegem zelf toch groot waarna de oude club heropgericht is.

HRM1880

Citaat van: Joost op jun 30, 2014, 10:51:57
Daar lijkt het wel op. Niet voor niets waren er uit de A reeks nauwelijks licentie-aanvragen. Voor de meeste clubs lijkt 3 klasse wel het hoogst haalbare.

Ik ben wel benieuwd wat Gullegem kan in Derde klasse. Die zijn de afgelopen twee jaar met overmacht kampioen geworden in 1e Provinciaal en Bevordering.
Berchem zat eerst in de A-reeks en is nu dan ook zwaar misnoegd over hun overplaatsing.

cafebac

Om maar niet te spreken over de afstanden die Berchem en Hoogstraten af mogen leggen.