Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Mokum1900

Gister een wedstrijdje gedaan bij RW Oberhausen aangezien voor mij 2.75 uur rijden is Duitsland, ben ik er niet vaak te vinden :( maar wat mij opviel is dat alles gesponsord werd bij RW Oberhausen Corner , doelpunt , wissel , zie je dat bij alle Duitse clubs tegenwoordig ?
Waar je ook gaat ik volg je overal

Joost

Citaat van: Mokum1900 op dec 08, 2019, 15:34:03
Gister een wedstrijdje gedaan bij RW Oberhausen aangezien voor mij 2.75 uur rijden is Duitsland, ben ik er niet vaak te vinden :( maar wat mij opviel is dat alles gesponsord werd bij RW Oberhausen Corner , doelpunt , wissel , zie je dat bij alle Duitse clubs tegenwoordig ?

Dat is niet tegenwoordig maar echt al sinds ik de eerste keer in Duitsland kwam, zo rond de eeuwwisseling.
Bij Schalke werd de 60e minuut gesponsord herinner ik me.

En bij Alemannia werd ook echt alles gesponsord.
Een accountant sponsorde het toeschouwersaantal.
De busmaatschappij de wissels.
Zelfs de wedstrijdstatistieken die ieder kwartier verschenen werden gesponsord.
Een verfgroothandel de kaarten.

Jehoentelaar

De bussponsor van de wissels in Aachen vind ik wel vermakelijk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Joost

Citaat van: Jehoentelaar op dec 09, 2019, 14:12:08
De bussponsor van de wissels in Aachen vind ik wel vermakelijk.
Op het scherm ging er ook een potje de bus in en kwam er eentje uit.

Creatief waren ze wel en helaas ook met de financiën.

Van pogo tot popo

Leverkusen zou ik alleen doen als er iets op het spel staat of een mooi uitvak. Zelf tegen Union geweest direct naast het uitvak en een heerlijke dag gehad. Catering prima, verder weinig moois die dag. Of gewoon pech gehad.

Saltacampos

Citaat van: Van pogo tot popo op dec 09, 2019, 14:39:47
Leverkusen zou ik alleen doen als er iets op het spel staat of een mooi uitvak. Zelf tegen Union geweest direct naast het uitvak en een heerlijke dag gehad. Catering prima, verder weinig moois die dag. Of gewoon pech gehad.
Ben er ook ooit geweest en is inderdaad niet echt de moeite.
Een club zonder ziel uit een stad zonder ziel.
Alles draait rond Bayer.
Over land and sea

watergatehopper

Citaat van: Semper Fidelis op dec 06, 2019, 11:52:25
Gaat wel lekker met de clubs die ik in de plannen had om dit seizoen te bezoeken, eerst Wattenscheid en nu Westfalia Herne. Welke club kan ik nog maar absoluut niet missen? ;)

Wacker Nordhausen https://www.mdr.de/sport/fussball_rl/wacker-nordhausen-stellt-insolvenzantrag-100.html
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Citeer
Wir müssen hier klar und eindeutig die Situationen des Vereins und der GmbH unterscheiden und differenzieren. Die Zukunft der Spielbetriebs GmbH liegt nach der Eröffnung eines Insolvenzverfahrens in den Händen eines Insolvenzverwalters. Die Zukunft des Vereins dagegen können dessen Mitglieder und die Region weitestgehend selbst bestimmen.

Oftewel: de BV (met het eerste elftal erin) heeft faillissement aangevraagd, de club niet.

In Duitsland is al een tijd lang een discussie gaande of clubs hun profafdeling moeten "ausgliedern", oftewel van de profafdeling een zelfstandige BV maken waarvan volgens de Duitse regels de club 50%+1 aandelen moet hebben. Uiteraard zijn de ultra's tegen want zij zijn "tegen het moderne voetbal" maar je ziet nu weer dat zo'n constructie er voor kan zorgen dat in het geval van financiële problemen de club buiten schot blijft.   
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

kazimkazim

Ik heb een kaartje over voor Braunschweig-Magdeburg aanstaande zaterdag. E-ticket, staanplaats. Kan ik iemand er blij mee maken?

Jef400

Volgens de laatste berichten is RW Erfurt definitief failliet en trekt het maandag de stekker uit de proftak.

watergatehopper

Citaat van: Jef400 op jan 24, 2020, 16:51:34
Volgens de laatste berichten is RW Erfurt definitief failliet en trekt het maandag de stekker uit de proftak.

Scheisse!! Ik heb Dynamo - RW Erfurt in de planning staan.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

watergatehopper

🇧🇪 Eerste klasse B ✅

mike_t


HeroBero

Ik wil met 2 vrienden op 7 maart naar SC Freiburg - Union Berlin. Wie heeft de gouden tip om aan 3 kaarten te komen? Op de site staat dat er geen tickets meer verkrijgbaar zijn..

hgrm

Heb je het al via Union geprobeerd? Freiburg is best wel een eindje fietsen vanaf Berlijn dus misschien maak je nog kans als er wat minder vraag is.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen