Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

GiertjeNL

Vak 68 in de Veltins Arena zijn dat een beetje redelijke plaatsen?
Heeft iemand misschien een site waar je kan zien waar je zit zoals dat ook bij de Amsterdam Arena is.


GiertjeNL

Dat is een plattegrond, ik bedoel een soort camerastandpunt ofzo;)

Zoals dit: http://www.ajax.nl/Stadion/Stadionoverzicht-3D.htm

Koning Kriel


Joost

In Aken was er zaterdag een bijzonder tafereel te zien; de ultra's hadden zich afgezonderd.

Sinds dit seizoen is er een groep ultra's die niet meer op de staantribune staat maar bovenin een van de hoeken te vinden is. Ik had ze al eerder gezien, in Duisburg stonden zij als enige op de tweede ring terwijl verder vrijwel iedereen in het onderste deel van het vak stond.

De groep is zo'n 60 man groot met circa 50 vlaggen (waardoor ze heel die wedstrijd niet zien) en 1 ritmisch trommelaar. Bijzondere aan die gasten is dat ze maar blijven doorgaan. Zingt het volledige publiek toevallig een ander liedje blijven ze stug doorgaan met hun eigen lied. Ik heb nog niet eerder zo treffend kunnen aanschouwen hoe ultra's zichzelf belangrijker vinden dan een wedstrijd. Het had iets weg van de Titanic waarhet orkest ook bleef doorspelen.

TeeZee

Ik haat het als supportersgroepen meer van zichzelf houden dan waar ze van zeggen te houden ("hun" club). Weg ermee en negeren.

Vladimir1973

Citaat van: Joost op aug 29, 2011, 12:30:30
In Aken was er zaterdag een bijzonder tafereel te zien; de ultra's hadden zich afgezonderd.

Sinds dit seizoen is er een groep ultra's die niet meer op de staantribune staat maar bovenin een van de hoeken te vinden is. Ik had ze al eerder gezien, in Duisburg stonden zij als enige op de tweede ring terwijl verder vrijwel iedereen in het onderste deel van het vak stond.

De groep is zo'n 60 man groot met circa 50 vlaggen (waardoor ze heel die wedstrijd niet zien) en 1 ritmisch trommelaar. Bijzondere aan die gasten is dat ze maar blijven doorgaan. Zingt het volledige publiek toevallig een ander liedje blijven ze stug doorgaan met hun eigen lied. Ik heb nog niet eerder zo treffend kunnen aanschouwen hoe ultra's zichzelf belangrijker vinden dan een wedstrijd. Het had iets weg van de Titanic waarhet orkest ook bleef doorspelen.

ik stond er vorig seizoen tussen in de wedstrijd tegen Hertha Berlijn. Staat er daar zo eentje vooraan de kop rood te schreeuwen...... de volgertjes......; volgen dan maar.... tssssssssssss
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12

Joost

Citaat van: Vladimir1973 op aug 29, 2011, 22:48:18
ik stond er vorig seizoen tussen in de wedstrijd tegen Hertha Berlijn. Staat er daar zo eentje vooraan de kop rood te schreeuwen...... de volgertjes......; volgen dan maar.... tssssssssssss
Dat is heel wat anders. Dat is de Kapo die de boel een beetje opzweept.

TeeZee

Citaat van: Joost op aug 30, 2011, 08:55:55
Dat is heel wat anders. Dat is de Kapo die de boel een beetje opzweept.
Ik háát Kapo's.

Peenvogel


AthleticHolanda

Citaat van: Breda op aug 30, 2011, 13:47:46
Zal wel cultuurbepaald zijn.

Dan zou de cultuur overal hetzelfde zijn behalve in Groot-Brittanië?

Joost

Citaat van: Breda op aug 30, 2011, 14:08:55
Ik hoop dat ik je opmerking goed begrijp, maar buiten Duitsland heb ik in (pakweg) twintig andere landen bij voetbalwedstrijden gelukkig nog nooit een halvegare met een megafoon in de hekken - of soms zelfs op een speciaal aangebracht plateautje, getver - zien hangen.
Roda.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op aug 30, 2011, 14:13:34
Roda.

Behalve Duitsland, Kerkrade is toch ook gewoon Duitsland ;).

Helaas komt het steeds vaker voor. In ieder geval bij Ajax en volgens mij bij nog veel meer clubs zie je ze ook al staan.

Peenvogel

De eerste met een megafoon wordt De Kuip uitgemept denk ik.

AthleticHolanda

Citaat van: Breda op aug 30, 2011, 14:08:55
Ik hoop dat ik je opmerking goed begrijp, maar buiten Duitsland heb ik in (pakweg) twintig andere landen bij voetbalwedstrijden gelukkig nog nooit een halvegare met een megafoon in de hekken - of soms zelfs op een speciaal aangebracht plateautje, getver - zien hangen.

Goed, inmiddels zag ik in negentien landen voetbal, en ik zag exact hetzelfde fenomeen in: Albanië, België, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Roemenië, Schotland, Spanje, Zweden en Zwitserland.

In Duitsland gaan ze er ver mee, net als in Oostenrijk en Zwitserland, maar in bijna elk land kwam ik tot nu toe 'ultras' tegen (met megafoon).

We hebben het er al vaak genoeg over gehad en ik snap iedereen die er een hekel aan heeft, maar ik heb liever support dan 90 minuten bioscooppubliek.