Stijgers & Dalers 2012/13

Gestart door Joost, apr 08, 2013, 15:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cafebac

#240
Citaat van: Joost op jun 02, 2013, 18:59:31

Union blijft in 3e klasse na een 1-0 zege op FC Liege. Ik zag een fotootje op twitter voorbijkomen waarbij de tribunes mooi vol waren.


Verdiende zege voor Union, dat ondanks de slechte resultaten de afgelopen weken bijna de hele wedstrijd het overwicht had.
Ik las op de site van RFCL dat er bijna 2400 toeschouwers in Marien waren, waarvan 1200 uit Luik. Het uitvak zat daarmee behoorlijk vol, op het thuisvak ook gezellig druk maar ook zeker niet vol. Wel een hoop aparte figuren gezien onder de unionisten, heeft toch wel iets van cultstatus volgens mij. De opkomst van de Luikenaars geeft de potentie van die club wel aan.


Joost

Bij Leopoldsburg waren ze echt wanhopig.

Omdat Poperinge forfait had gegeven tegen Namen en niet vervangen werd vond Leopoldsburg dat de eindstand van de nationale klassen al vaststond. Op basis daarvan was Union St. Gilloise al een gedegradeerde club en had ze niet mogen meedoen aan de eindronde.

De klacht werd 24 mei behandeld maar vandaag pas gepubliceerd in Sportleven.
Uiteraard werd de klacht ongegrond verklaard.

Tevens in Sportleven hebben de Dames van Beerschot geen licentie gekregen voor het komende seizoen.

Voorstel reeksindeling Antwerpen;
http://static.belgianfootball.be/project/publiek/vssl/html/nl/2013/23/foot/antwerpe/xinschp.html

cafebac

Citaat van: Joost op jun 04, 2013, 17:02:08
Bij Leopoldsburg waren ze echt wanhopig.


Hadden die niet al getracht om op laffe wijze vanachter de groene tafel hun eigen reeks te winnen?

3434

De eerste keer dat ook het vak op de staantribune opengaat voor de bezoekers (het echte uitvak is aan de overkant). Indrukwekkend zicht maar vooral door de Luikfans. Jammer dat deze club het weer laat liggen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: Joost op jun 04, 2013, 17:02:08
Bij Leopoldsburg waren ze echt wanhopig.

Omdat Poperinge forfait had gegeven tegen Namen en niet vervangen werd vond Leopoldsburg dat de eindstand van de nationale klassen al vaststond. Op basis daarvan was Union St. Gilloise al een gedegradeerde club en had ze niet mogen meedoen aan de eindronde.

De klacht werd 24 mei behandeld maar vandaag pas gepubliceerd in Sportleven.
Uiteraard werd de klacht ongegrond verklaard.

Tevens in Sportleven hebben de Dames van Beerschot geen licentie gekregen voor het komende seizoen.

Voorstel reeksindeling Antwerpen;
http://static.belgianfootball.be/project/publiek/vssl/html/nl/2013/23/foot/antwerpe/xinschp.html
Da dames van Kontich gaan volgend seizoen verder onder licentie van Antwerp nu Beerschot failliet is. Dit is het gevolg van een belachelijke regel van de voetbalbond dat elke ploeg die wil uitkomen in de BeNe-liga onder de licentie van een eerste of tweede klasser in het mannenvoetbal moet spelen.

Cyclebob

Phoenix club FC Turnhout opgeklommen naar 2e provinciale en ingedeeld met Wuustwezel, Brasschaat (ooit gepasseerd, interessant stadion) en beide Olens: AC en Linda. Nog paar jaar en dan derby?
In reeks indeling 1e provinciale staat nog onveranderd KFCO Wilrijk
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

HRM1880

Citaat van: Cyclebob op jun 04, 2013, 18:31:22
Phoenix club FC Turnhout opgeklommen naar 2e provinciale en ingedeeld met Wuustwezel, Brasschaat (ooit gepasseerd, interessant stadion) en beide Olens: AC en Linda. Nog paar jaar en dan derby?
In reeks indeling 1e provinciale staat nog onveranderd KFCO Wilrijk
Omdat Beerschot tot op heden nog altijd een beschermde naam is en er bij mijn weten nog geen uitspraak is geweest over die kwestie.

wekke

Citaat van: Cyclebob op jun 04, 2013, 18:31:22
Phoenix club FC Turnhout opgeklommen naar 2e provinciale en ingedeeld met Wuustwezel, Brasschaat (ooit gepasseerd, interessant stadion) en beide Olens: AC en Linda. Nog paar jaar en dan derby?
In reeks indeling 1e provinciale staat nog onveranderd KFCO Wilrijk

Binnen enkele jaren wordt FC Turnhout hewoon groter dan KVT ;-) Nu KV Turnhout wil minstens eindronde spelen en er zou weer een gigantische zak geld tegenaan gesmeten worden. Wederom een onaantrekkelijke reeks voor Linda Olen qua opkomsten en dus ook financiëel.

Joost

Woensdag 5 juni, morgen dus, om 1930 komen de clubs uit vierde bij elkaar om de indelingen te bepalen.

Cyclebob

Citaat van: wekke op jun 04, 2013, 22:44:41
Binnen enkele jaren wordt FC Turnhout hewoon groter dan KVT ;-) Nu KV Turnhout wil minstens eindronde spelen en er zou weer een gigantische zak geld tegenaan gesmeten worden. Wederom een onaantrekkelijke reeks voor Linda Olen qua opkomsten en dus ook financiëel.
Nu weet ik dat AC Olen een tiental jaren terug in 3e heeft gespeeld en dat Linda Olen uit een ander Olen komt dan AC, (verschillende kleren voorbij gefietst). maar wat zouden de publiekstrekkers voor Linda Olen zijn en over hoeveel publiek gaat het? Ik probeer provinciaal in België te matchen met 1-4 klasse amateurs in Nederland.
Verder waar komt de naam Linda vandaan? Ik herinner me nog een inmiddels opgedoekte club Rita Berlaar.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

wekke

#250
KAC Olen heeft eigenlijk nooit een goede opkomst gekend. Toen ze in 3e en 4e klasse speelden, ging ik regelmatig kijken en als er 50 Olenaars aanwezig waren dan zal het veel geweest zijn. Tegenwoordig is die belangstelling zelfs nog geringer. De derby KAC - Linda trekt ook zeer weinig publiek.

Op dat vlak doet Linda Olen het in sommige wedstrijden iets beter. In het seizoen 2011-2012 waren VC Herentals (circa 250 supporters) en in iets mindere maten SKS Herentals wel leuke wedstrijden. Maar dé wedstrijden van het seizoen waren toch tegen Blauwvoet Oevel. Zeker de heenwedstrijd in Oevel was het afgeladen vol met iets van een 500-600 supporters. Mede door enkele ludieke acties (de middenstip van Oevel was verdwenen en de winkel van één van de hoofdsponsors van Linda Olen werd ingepakt in de blauw-witte kleuren van Oevel) die ook de nodige media aandacht kregen, trok die wedstrijd naar provinciale normen veel volk. De terugwedstrijd was iets minder met circa 300 supporters.

Het seizoen 2012-2013 was dan weer een ware ramp qua opkomst. Veel onaantrekkelijke wedstrijden tegen godbetert Poppel, Loenhout, Nieuwmoer en consoorten. Thuis trok het nog gemiddeld iets van een 60 toeschouwers.

Wat de clubnaam betreft.. Ik heb me eigenlijk nog nooit afgevraagd waar 'Linda' eigenlijk van komt. Als ik nog eens naar een wedstrijd ga kijken, zal ik het eens vragen aan de bejaarden die wekelijks op post zijn.

Joost

Blauwvoet is ook zo'n naam waarvan ik me afvraag waar hij vandaan komt. Kessenich heeft dezelfde naam.

Saltacampos

Citaat van: Joost op jun 05, 2013, 09:59:04
Blauwvoet is ook zo'n naam waarvan ik me afvraag waar hij vandaan komt. Kessenich heeft dezelfde naam.
Zie onderstaande link:
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Blauwvoet
Over land and sea

Joost

Ik denk dat ze nog een potje bier aan het drinken zijn want de nieuwe reeksindelingen zijn nog nergens te vinden.

spons

Citaat van: Joost op jun 05, 2013, 23:03:57
Ik denk dat ze nog een potje bier aan het drinken zijn want de nieuwe reeksindelingen zijn nog nergens te vinden.

Ik kan ze geen ongelijk geven , een potje bier drinken is veel belangrijker ( en zeker gezelliger ) dan die indeling
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen