Hoofdmenu

Amateurs 2012/13

Gestart door Sebastiaan_W, jul 16, 2012, 11:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: witte leeuw op dec 05, 2012, 13:53:40
Op een aantal punten kan ik me best vinden in je verhaal, maar bovenstaande vind ik echt onzin. Ik kijk het even vanuit ons gezin, maar ons dochtertje ging ook met 3 maanden naar de opvang en als ze naar de kleuterschool gaat zal ze ook naar de naschoolse opvang gaan. Is dit dumpen? Nee, absoluut niet.

Wij wilden heel graag kinderen en wij hebben het geluk dat dit is geluk(heden ten dagen is dit niet vanzelfsprekend). Om rond te komen moeten wij beide werken, ik full-time en mijn vrouw part-time. Ons dochtertje gaat max. 2,5 dag in de week naar de opvang. De andere dagen is ze bij ons, bij mijn vrouw of bij mij in haar vertrouwde omgeving.

Voor kinderen onder de 4 is het helemaal niet slecht als ze naar de peuterspeelzaal(deze was er 35 jaar terug ook al) of naar de kinderopvang gaan. Op kleuterscholen merken ze absoluut het verschil als kinderen naar de opvang zijn geweest of 4 jaar bij hun ouders thuis hebben vertoefd. Bijna altijd hebben de kinderen die thuis hebben vertoefd een achterstand. In tegenstelling tot thuis leren ze op de opvange toch een aantal dingen die belangrijk zijn.

Dus bovenstaand punt vind ik onzin. Dat er ouders zijn die kinderen voor de 'show' hebben dat geloof ik wel.

De Belgische Scheisdsrechterbaas Jeurissen had het bij het juiste eind. Hij gaf aan dat dit niet een probleem is op en rond de voetbalvelden, maar een maatschappelijk probleem en niet alleen in Nederland.

Ik werk in het onderwijs en heb daar in 15 jaar wel het één en ander voorbij komen. Inmiddels denk ik toch wel bepaalde tendensen te kunnen zien. Ik zeg niet dat er een één-op-één-verband is, maar bij leerlingen met gedragsproblemen zie je vaak het beeld van twee hard werkende ouders die niet zoveel tijd hebben (nemen) voor hun kinderen en ze ook nog eens verwennen als ze er wel zijn.

Dat er veel ouders zijn die er wel goed mee omgaan, zie ik ook wel. En dat je het tegenwoordig vaak niet redt met één salaris, ook. Dat laatste maakt het juist een maatschappelijk (en niet een individueel) probleem dat dus ook op maatschappelijk (en niet op individueel) niveau aangepakt zou moeten worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

#61
Citaat van: spons op dec 05, 2012, 14:16:10
Onze wereldverbeteraar weet hoe het op te lossen, regel ook gelijk de problemen in Syrie en de rest van het midden oosten even :-)

Je snapt het niet.
Het punt is niet dat er geen oplossingen zijn. Ook Syrië en de rest van het Midden Oosten zijn in een half A4'tje op te lossen.
Het probleem is dat de wil ontbreekt om die oplossingen uit te voeren. Wat je ook bedenkt, elke oplossing vereist van elke partij een beetje geven en nemen. Dat nemen is doorgaans het probleem niet, dat geven des te meer.


Hetzelfde geldt voor het opvoedverhaal.
Alle genoemde punten in mijn betoog gaan een beetje ten koste van de ruimte die mensen nemen om hun eigen welvaart, status en geluk na te streven. Zodra je daar, in het streven naar een betere maatschappij, aankomt, geven de meeste mensen niet thuis. Consequentie is dat er niets verandert. Blijkbaar accepteren we het dat er in deze maatschappij, waar het streven naar maximale zelfverwerkelijking voorop staat, af en toe spaanders vallen. Doden zelfs.

We pinken een traan, we houden een stille tocht, we voetballen een weekje niet, we zeiken in de krant en op radio 1 nog eens even over Marokkanen en strengere straffen, we drinken een glas, we doen een plas en alles blijft zoals het was.

Dit klinkt misschien cynisch. Zo is het ook bedoeld. Ik ben geen optimist.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op dec 05, 2012, 22:43:53
Ik werk in het onderwijs en heb daar in 15 jaar wel het één en ander voorbij komen. Inmiddels denk ik toch wel bepaalde tendensen te kunnen zien. Ik zeg niet dat er een één-op-één-verband is, maar bij leerlingen met gedragsproblemen zie je vaak het beeld van twee hard werkende ouders die niet zoveel tijd hebben (nemen) voor hun kinderen en ze ook nog eens verwennen als ze er wel zijn.

Dat er veel ouders zijn die er wel goed mee omgaan, zie ik ook wel. En dat je het tegenwoordig vaak niet redt met één salaris, ook. Dat laatste maakt het juist een maatschappelijk (en niet een individueel) probleem dat dus ook op maatschappelijk (en niet op individueel) niveau aangepakt zou moeten worden.

Ik hoor je steeds over kinderen met gedragsproblemen, met 2 hardwerkende ouders. Één van de verdachten komt, naar horen zeggen, uit een groot gezin, waarvan de ouders uit een ander land komen. Kinderen hebben totaal geen structuur gehad in hun opvoeding.

Volgens mij maakt het niet veel uit of ouders beide werken, één ouder werkt of beide niet werken. Het probleem is dat verscheidene kinderen geen structuur in hun leven hebben.

Waarom denk je dat gemeentes en kinderzorginstellingen samenwerken om bij probleemgezinnen de kinderen overdag naar de opvang te brengen? Precies om structuur in hun leven te krijgen. Vooral bij buitenlandse gezinnen worden de kinderen in de eerste jaren thuis gehouden, leren geen Nederlands en beginnen met een achterstand(zowel taaltechnisch als op het gebied van een structuur).

Daarnaast is er veel minder respect voor elkaar en wordt de graai en egocultuur groter en groter.

ðe waan

Ik ben gelukkig niet zo pessimistisch.

Wat me vooral weer opvalt aan dit voorval is het onvermogen van onze maatschappij om te accepteren dat we niet alles in de hand hebben. "We" kunnen daar niet meer mee omgaan in ons gestructureerde en van alle onzekerheid en ririco's ontdane bestaan. Wat ik de laatste dagen allemaal al weer niet aan oorzaken-gevolgen en oplossingen langs heb zien komen (vooral de open deuren uiteraard), dodelijk vermoeiend.

Feit is dat we met 17 miljoen mensen op een kluitje wonen en dat daar nu eenmaal een bepaald promillage gestoorde mafkezen / klootzakken rondlopen. Wat je ook verzint (en uitvoert), je zult dit soort incidenten nooit kunnen voorkomen. De KNVB heeft meer dan een miljoen leden en wekelijks worden er 30.000 wedstrijden gespeeld. Dat een dieptreurig incident (want het is en blijft een incident) als dit nog zoveel effect sorteert zou je dus ook als een positief iets kunnen zien.

Cru gezegd: eigenlijk is het een wonder dat er niet veel vaker doden vallen in de amateursport.

hgrm

Citaat van: ðe waan op dec 06, 2012, 11:32:10
Ik ben gelukkig niet zo pessimistisch.

Wat me vooral weer opvalt aan dit voorval is het onvermogen van onze maatschappij om te accepteren dat we niet alles in de hand hebben. "We" kunnen daar niet meer mee omgaan in ons gestructureerde en van alle onzekerheid en ririco's ontdane bestaan. Wat ik de laatste dagen allemaal al weer niet aan oorzaken-gevolgen en oplossingen langs heb zien komen (vooral de open deuren uiteraard), dodelijk vermoeiend.

Feit is dat we met 17 miljoen mensen op een kluitje wonen en dat daar nu eenmaal een bepaald promillage gestoorde mafkezen / klootzakken rondlopen. Wat je ook verzint (en uitvoert), je zult dit soort incidenten nooit kunnen voorkomen. De KNVB heeft meer dan een miljoen leden en wekelijks worden er 30.000 wedstrijden gespeeld. Dat een dieptreurig incident (want het is en blijft een incident) als dit nog zoveel effect sorteert zou je dus ook als een positief iets kunnen zien.

Cru gezegd: eigenlijk is het een wonder dat er niet veel vaker doden vallen in de amateursport.

Tuurlijk, gekken heb je altijd en overal rondlopen en ontsporingen heb je altijd. Dat het dit keer zo ernstig is, is inderdaad een incident. Maar dat er dagelijks veel mensen met elkaar omgaan op een manier waarvan "we" vinden dat het niet hoort, is geen incident meer. Of het nu op school, in de kroeg, in het verkeer, op het sportveld, op straat, in het OV of ergens anders is. En ik durf ook nog te beweren dat de frequentie van dat soort gebeurtenissen nu een stuk hoger is dan 20, 30 of 50 jaar geleden.

Zoals eerder betoogd, is dat de keerzijde van de maatschappij waar geld, roem, status en succes de dingen zijn die tellen. Oplossingen zijn in feite niet relevant zolang de bereidheid om de maatschappij te veranderen er niet is en we in feite de keerzijde van de medaille accepteren omdat de voorzijde ervan te aanlokkelijk (en tegelijkertijd voor de meesten onbereikbaar) is.

In dat licht bezien is de actie van de KNVB hypocriet.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bossche Bol

FC Lienden stapt uit de Topklasse en gaat als zaterdagclub verder.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Ici c est Paris

Zojuist m'n clubje FC Breukelen in de districtsbeker het 'grote' Spakenburg met 2-1 zien verslaan. Hele leuke pot.

Terranova

Citaat van: Bossche Bol op jan 29, 2013, 22:26:11
FC Lienden stapt uit de Topklasse en gaat als zaterdagclub verder.

Las het ja. Schijnbaar was het toch "too much", Topklasse in een boerendorp.
Hopelijk zijn ze er op tijd achter gekomen.

Degradeert dan niemand uit de Zondag Topklasse ? (of 1 club?).

Joost

Citaat van: Terranova op jan 30, 2013, 12:49:18
Las het ja. Schijnbaar was het toch "too much", Topklasse in een boerendorp.
Hopelijk zijn ze er op tijd achter gekomen.

Degradeert dan niemand uit de Zondag Topklasse ? (of 1 club?).

Volgens de normale regels promoveert er een extra team.

Sebastiaan_W

Na FC Lienden, FC Hilversum en av Feyenoord maakt sv Argon uit Mijdrecht ook de overstap naar de zaterdag.

Cyclebob

Citaat van: witte leeuw op mrt 13, 2013, 14:40:13
Na FC Lienden, FC Hilversum en av Feyenoord maakt sv Argon uit Mijdrecht ook de overstap naar de zaterdag.
Geen rechtstreekse degradanten dus dit jaar. De ontwikkelingen gaan nu in sneltreinvaart, wie volgt?
Argon, Hilversum en Feyenoord AV met SVV (smc) wel allemaal meerdere malen bezocht.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Cyclebob

TOGR, paar jaar terug nog hoofdklasser, is uit de competietie genomen (3e klasse B zaterdag). Schuld van 14.000 bij gemeente over veldhuur.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Citaat van: Cyclebob op mrt 13, 2013, 19:03:20
Geen rechtstreekse degradanten dus dit jaar. De ontwikkelingen gaan nu in sneltreinvaart, wie volgt?
Argon, Hilversum en Feyenoord AV met SVV (smc) wel allemaal meerdere malen bezocht.

Ik had begrepen dat de degradatieregeling juist bleef zoals die is en dat de boel met versterkte promotie weer wordt aangevuld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Weet ik eigenlijk niet. Op sites van Elinkwijk, EDO en RKAVV niets van te vinden (of misschien zegt dat genoeg). Als er versterkte promotie is wordt de Hoofdklasse A wel heel anders volgend jaar. In ieder geval lijkt VOC Rotterdam erin te komen. Een club waar Geert den Ouden zijn goals nog meepikt en al jaren achtereen promoveert
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 15, 2013, 22:33:16
Ik had begrepen dat de degradatieregeling juist bleef zoals die is en dat de boel met versterkte promotie weer wordt aangevuld.

In normale gevallen is het zo dat wanneer een club er tijdens het seizoen mee ophoudt ze als eerste degradant genomen worden. Plaatsen die vrijkomen door clubs die na het seizoen er mee ophouden door opheffing, fusie etc worden van onder af opgevuld.

Voor een landelijke competitie zoals de hoofdklasse komen normaal alle clubs die zich uit eerste klasse hebben geplaatst in aanmerking. Na de normale nacompetitie zijn er dan extra rondes onder de afvallers om de open plaatsen te verdelen.
Maar in West1 en West2 is er dit seizoen veel uitval zodat ze misschien anders beslissen.