FC Bleid-Molenbeek & BX Brussels

Gestart door Breda, sep 03, 2012, 00:46:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cafebac

Als dat doorgaat lijkt de degradatie me een feit. Wellicht dat ik er nog even langskom dit seizoen.

rwdm

Michel De Wolf is in beroep gegaan tegen de beslissing om RWDM onterecht ! 6 punten af te pakken!
Ben trouwens net terug van FC-Bleid-Molenbeek-Zamentem

cafebac

Weer geen punten dus. Zonder de details te kennen lijkt het me sterk dat de KBVB een puntenstraf terug zal draaien.

Hoe zit het met geloof onder de aanhang dat lijfsbehoud te realiseren valt en hoeveel man was er vandaag in Kleine Heysel?

Joost

Citaat van: rwdm op feb 03, 2013, 17:09:35
Michel De Wolf is in beroep gegaan tegen de beslissing om RWDM onterecht ! 6 punten af te pakken!
Ben trouwens net terug van FC-Bleid-Molenbeek-Zamentem

Het waren toch 7 punten? De eerste Belgische club die een puntenstraf accepteert zonder de talloze beroepsmogelijkheden te benutten moet volgens mij nog opgericht worden.

Het persbericht was heel duidelijk. De dienst aansluitingen heeft Bleid een bericht gestuurd dat Bellia niet op tijd was ingeschreven, Bleid stelde hem alsnog op. Wat gaat Bleid betwisten?

rwdm

Citaat van: cafebac op feb 03, 2013, 17:32:28
Weer geen punten dus. Zonder de details te kennen lijkt het me sterk dat de KBVB een puntenstraf terug zal draaien.

Hoe zit het met geloof onder de aanhang dat lijfsbehoud te realiseren valt en hoeveel man was er vandaag in Kleine Heysel?

Het was niet op den kleine Heizel . Het was in het Fallonstadion van Woluwe . De sfeer is compleet verzuurd , voetbal was niet super, 1-4 is het verdict ...

*nieuwtje : We willen investeren in stadion..

cafebac

Investeren in welk stadion? Fallon of iets nieuws? En is Fallon voorlopig de vaste thuishaven nu, en heeft dit iets te maken met de flirt naar (de licentie van) White Star?

rwdm

Citaat van: cafebac op feb 03, 2013, 20:01:33
Investeren in welk stadion? Fallon of iets nieuws? En is Fallon voorlopig de vaste thuishaven nu, en heeft dit iets te maken met de flirt naar (de licentie van) White Star?

We willen investeren in een compleet nieuw stadion. We hebben al enkele investeerders (o.a. Vincent Kompany ) . Het Fallon-stadion was een tijdelijke oplossing . De Belgische Rugbyploeg heeft er vanmiddag een nationale wedstrijd gespeeld . Ik ben zelf bereid om wat te investeren in een nieuw stadion maar dan moeten er natuurlijk mede-investeerders komen. Vanaf volgend seizoen starten we ook we de Nationale jeugd ploegen wat ons een aardig centje zal kosten...

Ik hou jullie op de hoogte ;)

rwdm

Trouwens : we hebben vandaag verloren met 1-4 . Behoud wordt nu erg moeilijk.

RoelG

Zeer interessant verhaal. De vreemde club Bleid-Gaume was me al opgevallen en in de Kleine Heizel wil ik graag nog een keer een wedstrijd bezoeken. Zondagmiddag 28 april spelen zowel FC Brussels als Bleid thuis en ben ik van plan richting Brussel af te zakken voor een combi-bezoek. Gezien de stand op de ranglijst wordt het interessant.

Meer mensen hier interesse in deze wedstrijden?
Brussels - Heist
Bleid-Gaume - Tournai

cafebac

Ik neem aan dat beide wedstrijden gewoon om 15.00 beginnen dus dat wordt een lastige combi.

Hou verder in de gaten of Bleid Molenbeek ook daadwerkelijk op Klein Heizel speelt, de vorige thuiswedstrijd(en?) waren of Fallon van White Star, geen idee waarom overigens.

HRM1880

Citaat van: cafebac op feb 26, 2013, 13:54:40
Ik neem aan dat beide wedstrijden gewoon om 15.00 beginnen dus dat wordt een lastige combi.

Hou verder in de gaten of Bleid Molenbeek ook daadwerkelijk op Klein Heizel speelt, de vorige thuiswedstrijd(en?) waren of Fallon van White Star, geen idee waarom overigens.
Omdat de Kleine Heyzel de thuisbasis is van het nationale rugbyteam, die krijgen dan ook voorrang op Bleid om daar te spelen.

TeeZee

Citaat van: Breda op apr 11, 2013, 15:03:33
Ik zag het ergens anders al voorbijkomen, maar FC Bleid-Gaume / FC Bleid-Molenbeek heet vanaf volgend seizoen BX Brussels. BX is in straattaal van jongeren een aanduiding voor Brussel, zo luidt de verklaring.
Die club heet dus nu Brussel Brussel. Dat doet me denken aan de Venlose Voetbal Vereniging Venlo of de Nijmegen Eendracht Combinatie Nijmegen.

rwdm

Citaat van: Breda op apr 11, 2013, 15:03:33
Ik zag het ergens anders al voorbijkomen, maar FC Bleid-Gaume / FC Bleid-Molenbeek heet vanaf volgend seizoen BX Brussels. BX is in straattaal van jongeren een aanduiding voor Brussel, zo luidt de verklaring.

De gezagvoerders geven weliswaar aan dat veel mensen die het project een warm hart toedragen, de club RWDM hadden willen noemen, maar dat dit niet past in het streven om volkomen opnieuw te beginnen met een nieuwe club.

Ik vermoed dat dit betekent dat de enkele tientallen aan RWDM-supporters die het Bleid-project van Michel De Wolf hebben ondersteund vanaf vorige zomer, nu veelal zullen afhaken.
Onder andere ik ! Ben het meer dan zat! Laat voor de 2de keer mijn club niet zomaar afpakken voor "BX Brussel" !!

cafebac

rwdm, gaat er vanuit jullie kant nog iets van een georganiseerd protest volgen?

Hoe zullen de laatste weken van het project RWDM er überhaupt uit gaan zien? De handdoek is toch wel geworpen op sportief niveau lijkt me.

HRM1880

Citaat van: Breda op apr 11, 2013, 15:03:33
Ik zag het ergens anders al voorbijkomen, maar FC Bleid-Gaume / FC Bleid-Molenbeek heet vanaf volgend seizoen BX Brussels. BX is in straattaal van jongeren een aanduiding voor Brussel, zo luidt de verklaring.

De gezagvoerders geven weliswaar aan dat veel mensen die het project een warm hart toedragen, de club RWDM hadden willen noemen, maar dat dit niet past in het streven om volkomen opnieuw te beginnen met een nieuwe club.

Ik vermoed dat dit betekent dat de enkele tientallen aan RWDM-supporters die het Bleid-project van Michel De Wolf hebben ondersteund vanaf vorige zomer, nu veelal zullen afhaken.
Die naam is al even zinloos als een club uit Luxemburg naar Brussel sleuren en het dan plots Molenbeek gaan noemen.