Hoofdmenu

Nieuwe Elite

Gestart door Han, jun 06, 2008, 23:52:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Het is kennelijk bon ton geworden om van enige oorspronkelijkheid blijk te geven door zich af te zetten tegen hoempapa. Men vertoont zich niet meer op de Haarlemse Honkbalweek in de veronderstelling dat daar authenticiteit mee wordt geetaleerd. Men bezoekt Thialf niet meer om zich te onderscheiden van het schaatsplebs en zichzelf te katapulteren in de Hall of Fame van de 'echten'. Men keert Oranje de rug toe in een pathetische zoek naar erkenning. Men wil er niet bijhoren.

De nieuwe forummasturbanten; in de beste traditie van auto-onanie. zichzelf proclamerend tot de nieuwe martelaars.

Het verschijnsel doet zich ook elders voor op internet. Uit gering forumbezoek dient afgeleid te worden 'dat men een leven heeft'.

Nieuwe statusnajaging.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Ici c est Paris

Haha, leuk bedacht, maar ik vind het wel wat kort door de bocht natuurlijk. Ik krijg gewoon een naar onderbuikgevoel als ik in de aanwezigheid ben van een groep teletoeters. Kan me overigens niet voorstellen dat jij je het daar vreselijk naar je zin zou hebben.

Han

Citaat van: Ici c est Paris op jun 06, 2008, 23:54:32
Haha, leuk bedacht, maar ik vind het wel wat kort door de bocht natuurlijk. Ik krijg gewoon een naar onderbuikgevoel als ik in de aanwezigheid ben van een groep teletoeters. Kan me overigens niet voorstellen dat jij je het daar vreselijk naar je zin zou hebben.

De Hgrm's van deze wereld zijn wat mij betreft de nieuwe parasieten, deel uitmakend van een zelfbenoemde clan die haar beleving superieur acht. Een potsierlijke claim. Wegblijven om een exclusief statement af te geven.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Ik behoor absoluut bij die elite. Het zou me een mooie boel worden als ik mijn eigen beleving niet de allerbeste en allerleukste zou vinden. Wat een rotleven zou ik dan hebben.

hgrm

Citaat van: Han op jun 07, 2008, 00:37:57
Citaat van: Ici c est Paris op jun 06, 2008, 23:54:32
Haha, leuk bedacht, maar ik vind het wel wat kort door de bocht natuurlijk. Ik krijg gewoon een naar onderbuikgevoel als ik in de aanwezigheid ben van een groep teletoeters. Kan me overigens niet voorstellen dat jij je het daar vreselijk naar je zin zou hebben.

De Hgrm's van deze wereld zijn wat mij betreft de nieuwe parasieten, deel uitmakend van een zelfbenoemde clan die haar beleving superieur acht. Een potsierlijke claim. Wegblijven om een exclusief statement af te geven.

Dan vergis je je. Heeft niks te maken met claims of statements. Het heeft er echter alles mee te maken dat ik geen zin heb om me een avond te zitten ergeren. Ik gun iedereen zijn beleving, maar als het op de hoepapa-manier moet, aangemoedigd door een stel door de organisatie ingehuurde malloten, is het niet mijn ding. Daar kom ik niet voor.

Waar ik me wel aan erger is aan het hand over hand toenemende gloryhunting. Zodra er een Nederlands team speelt, of het nu honkbal, zaalvoetbal, volleybal of wat dan ook is, zijn de sportparken en sporthallen te klein. Maar bij gewone wedstrijden in de nationale competitie zie je ze niet. Bij de honkbalweek zit het stadion in Haarlem vol, maar als Kinheim, nota bene de landskampioen thuis speelt, kun je er een kanon afschieten. En in het zaalvoetbal heb ik de toeschouwersaantallen in de 13 jaar dat ik er bij betrokken ben geweest, alleen maar zien dalen. Nog geen tweehonderd toeschouwers voor een play-off halve finale.... Clubs aan de basis hebben het steeds moeilijker om het hoofd boven water te houden. Geen toeschouwers = geen sponsors = geen geld. En dat terwijl de hoempapa-elite, die bij Oranje de kas van de bond komt spekken, alleen maar van Oranje kan "genieten" dankzij het werk van de clubs.

Ik zou dus willen voorstellen om alleen maar kaartjes voor de Honkbalweek te verkopen in ruil voor vijf gebruikte kaartjes van een hoofdklassewedstrijd.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Citaat van: hgrm op jun 07, 2008, 13:23:36
maar als het op de hoepapa-manier moet, aangemoedigd door een stel door de organisatie ingehuurde malloten
Als support ontdaan wordt van alle spontaniteit, als het volledig geregiseerd en zelfs gesponsord raakt, dan kunnen we beter het boek over de wedstrijd lezen. Brulshirts en Heinekenhoedjes doen mij niet zoveel als de oranje supporterszee met handbeschilderde spandoeken en vlaggen van eind jaren tachtig. Unoxbretels en dweilorkesten vind ik prima passen bij de individuele sport schaatsen, niet bij een teamsport als voetbal. Creatieve spreekkoren wil ik horen en geen juichtapes die door stadionluidsprekers galmen (hebben ze dit nou echt gedaan in de Arena?)

Als deze mening getuigt van arrogantie dan is dat volkomen terechte arrogantie.

hgrm

Bij het voetbal ben ik het niet tegengekomen, maar bij het EK honkbal, een jaar of vijf geleden, heb ik ze echt zien rondlopen. Tenminste, in Haarlem, niet in Rotterdam.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Er zit een groot verschil of mensen met hun hart iets beleven of een wedstrijd beleven om "erbij te horen"
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Denniz1974

Citaat van: Dennis1981 op jun 07, 2008, 21:03:34
Er zit een groot verschil of mensen met hun hart iets beleven of een wedstrijd beleven om "erbij te horen"

Precies. Het bezoeken van wedstrijden van het Nederlands Elftal is allang niet meer om het voetbal te doen; het is meer een contest geworden waarin wordt beoordeeld wie het meest maffe kledingstuk draagt. Bij dat soort figuren wil ik niet horen. Hele straten worden volgehangen met oranje vlaggetjes, maar als je ze vraagt tegen wie Nederland afgelopen zondag speelde, dan weten ze het niet ... Het heeft in mijn ogen dan ook helemaal niets meer met voetbal te maken, maar meer "het erbij willen horen". Nou ze gaan hun gang maar. Ik hoor dáár dus niet bij.
Ik vind het nu overigens opvallend hoeveel bedrijvigheid er op dit moment op dit forum is terwijl het ek op tv is. Hier geniet ik van de rust. Vrouwlief in bad, zoon in dromenland.

Stadionhopper

Op het forum rondneuzen en het EK gaat fijn samen als je een laptop hebt. Ik weet niet maar Portugal en Turkije kan ik beiden niet aanzien. Ik verheug me wel op Duitsland - Polen morgen. Ik denk dat ik eerst naar Vise - Namur ga dus zal een stukje van Oostenrijk - Kroatie moeten missen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Ik vermoed gewoon dat het mensen zijn die simpelweg niks beters of leukers in hun leven hebben. Die moeten zich zo kapot vervelen dat ze denken: 'Ach, laten we de straat eens helemaal versieren.'

Houseman

Citaat van: Ici c est Paris op jun 07, 2008, 21:48:38
Ik vermoed gewoon dat het mensen zijn die simpelweg niks beters of leukers in hun leven hebben. Die moeten zich zo kapot vervelen dat ze denken: 'Ach, laten we de straat eens helemaal versieren.'

Anderen gaan voor hun lol naar de 4e divisie in Engeland kijken. Wie is er dan gek?

TeeZee

Zojuist reed ik achter een auto met oranje vlaggetjes. Ik heb gezocht naar aanknopingspunten om dat te relativeren en niet meteen een negatief oordeel klaar te hebben.

Dat mislukte.

Houseman

Pfff het was toch wel erg gezellig in het centrum van Groningen. Alsof we al Europees Kampioen zijn. Heb me er maar aan overgegeven, wat een feest. Helaas gaat de wekker weer vroeg.

Gerrit-Jan

Niet zoveel mensen als bij de huldiging van Twente, maar was toch een aardig feestje op de oude markt. Had bij al mn EK-poultjes ingezet op een 2-0 overwinning voor Italie, maar dat viel gelukkig mee (= understatement)..Mijn wekker gaat ook vroeg, maar met zo'n resultaat doe ik daar niet moeilijk over!