Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Citaat van: Jef400 op apr 16, 2019, 15:45:19
Clubliefde kent geen divisie hangt er bij jullie. Zelf vind ik het wel leuk. Kleine clubs doen er ook toe ;-)

Die doen er zeker toe. Alleen komen die bij lange na niet voor in de 92 of 156 waar het nu over gaat.
Het ging bij enkele clubs die ik bedoel om de 6e klasse toen die hier nog bestond. Ik vind het overigens echt zonde dat ik zelf nooit heb bijgehouden waar en hoe vaak ik ergens ben geweest.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Nou ja, achteraf misschien. Op het moment zelf zal je er redenen voor hebben gehad ;-)

hgrm

Ik ben ook al een aardig eindje op streek.

Eredivisie: compleet

Eerste divisie: Jong PSV , Jong AZ en Jong Utrecht nog. Weinig motivatie om daar langs te gaan....
Tweede divisie: Jong Vitesse, Jong Sparta, Jong Almere nog
Derde divisie za: Jong Groningen, Ajax (am) en De Dijk nog
Derde divisie zo: Jong Volendam, UNA, GOES, Dongen, EVV, Quick

Als de jong-teams weer een keer uit de piramide verdwijnen, ga ik 'm nog wel een keer afmaken, denk ik. Al zijn de zondagclubs op Quick na wel een eind weg.....

Wat betreft de Hoofdklasse:
Zaterdag A: SC Feyenoord, Jong Den Bosch, DFS en Nootdorp nog
Zaterdag B: DUNO en Buitenpost nog

Zondag A: 8 van de 16 nog
Zondag B: 9 van de 16 nog
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Citaat van: Jef400 op apr 16, 2019, 21:06:58
Nou ja, achteraf misschien. Op het moment zelf zal je er redenen voor hebben gehad ;-)

Zeker. Druk met de derde helft en nog nooit van groundhoppen of iets dergelijks gehoord ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Ici c est Paris

@FCT1980: Een specifiek projectje heb ik niet. M'n interesse is vrij breed dus juist de afwisseling maakt het leuk. Ik laat me vaak juist een beetje leiden door clubs waarvan het stadion op punt van verdwijnen staat (zo ben ik ooit veel in Frankrijk geweest, omdat het ene na het andere WK 1998 stadion gesloten werd). Momenteel ben ik gefascineerd door wat grote, aan lager wal geraakte clubs in Engeland.

Maar als ik zomaar wat wensen voor volgend seizoen mag noemen: Nottingham Forest, Aston Villa, Luton Town, Bologna, Valencia, FC Köln en FC Barcelona (die laatste heb ik m'n vader ooit beloofd).

Vinnn

Afgelopen zaterdag dik 1100 km gereden voor HSV - Aue en Schalke - Hoffenheim. Terwijl ik dit typ ben ik nog herstellende op kantoor, het was een leuke trip maar de volgende keer zou ik zo'n trip lekker opsplitsen in 2 stukken.

Semper Fidelis

Afgelopen zaterdag de promotie van VfL Osnabrück meegemaakt en gisteren van FC Twente. Al met al een best goed weekend dus.

Nort

Bristol City 1-1 Reading
Zoals honderden andere Nederlanders, verbleven we de eerste twee dagen de Paastrip in Engeland met Bristol als uitvalbasis. Vrijdagochtend zetten we voet op Engelse bodem en trokken we direct naar Ashton Gate, waar de huur auto strategisch werd geparkeerd. Met lege pubs en het onbreken van smerige hamburgerkraampjes, was de matchday experience bij Bristol on-Brits. Daarvoor in de plaats heeft de club een 'fanplein' voor het stadion gecreerd met een live band en hippe foodtrucks die van Chinees tot aan Mexiaans eten verkochten.

Ashton Gate heeft ondanks een modernisatie slag gemaakt en dat ziet er allemaal prima uit. De tweede tier van de hoofdtribune torent hoog boven de wijk uit. Enkel het uitvak en een deel van de lange zijde wachten nog op een opknapbeurt. Gelukkig werd de wedstrijd wel typisch op z'n Engels beleefd. Met Bristol in strijd om de play-off plekken en Reading die nog een paar punten nodig had om lijfsbehoud te kunnen vieren, waren er gelukkig nog genoeg belangen om voor te spelen.

Behalve een leuke openingsfase bood het spel verder weinig vertier. Bristol City viel erg tegen en Reading kwam voor één punt. In de 2e helft futselde de bezoekers een bal in het doel en daarmee namen de Reading fans een voorschot op lijfsbehoud. Het ''we are staying up'' voerde minutenlang de boventoon op Ashton Gate. Tien minuten voor tijd kwam Bristol uit het niets op gelijke hoogte en konden de thuisfans een plaagstootje geven ''we can't hear you anymore''. Bij 1-1 bleef het en dat was vooral voor de thuisfans een adelating.

Newport County 3-1 Bury
De blessuretijd werd gebruikt om alvast naar de uitgang te lopen, zodat we de drukte hopelijk konden ontlopen. Wij hadden namelijk exact zestig minuten om ons te verplaatsen naar Newport voor de volgende wedstrijd. Helaas, bleek de west kust een populaire bestemming te zijn voor het Paasweekend en stond er een behoorlijke file. Meneer Google bleek andermaal creatief en via wat sluip-door routes, bereikten we vijf minuten voor de aftrap het stadion van Newport.

Drie jaar geleden was ik daar al eens geweest, maar gooide destijds een hoosbui roet in het eten en kwam er een P-P achter de wedstrijd te staan. Zodoende was het stadionnetje me al bekend en voelde het bijna als een revisit aan. Gelukkig waren de kaartjes vooraf besteld, want een paar tellen voor de kick-off stond het nog rijen dik voor de kassa. Het vrije Paasweekend en de fijne temperaturen zorgden voor de hoogste gate in de competitie dit seizoen, met 4.433 toeschouwers als 'attendance'.

Bij Newport ontmoette we tevens acht bevriende Schotten, waarvan de helft nog buiten aan het boozen was. Dat hadden ze beter niet kunnen doen, want beide clubs begonnen als een wervelwind aan het duel en na 13 minuten stond er 2-1 op het scorebord. Met de zon op ons hoofd was het nauwelijks uit te houden en zochten we in de rust naar verkoeling.

In de 2e helft kregen de promotie aspiranties van Bury een serieuze knauw, nadat Newport de 3-1 maakte en daarmee de overwinning zeker stelde. Dankzij een overwinning op Paasmaandag staat Bury weer op een directe promotieplek en is Newport vooralsnog niet het Waterloo voor de club.

Hereford FC 1-1 Telford
Het oorspronkelijke plan was om naar Bournemouth - Fulham te gaan, maar al snel bleek dat een (te) lastige opgave om aan kaartjes te komen en vonden we in Hereford FC een geschikt alternatief. De opvolger van het failliete Hereford United begon met drie kampioenschappen op een rij en stoomde door naar de National League North (6e niveau). Met een plek in de middenmoot lijkt de snelle opmars gestuit de zijn en is het de vraag of en wanneer men terugkeert naar de Conference/Football League.

Google was andermaal creatief in haar route en via smalle landweggetjes werd Hereford bereikt. Voordat we richting het stadion trokken, liepen we het winkelcentrum binnen om een korte broek te scoren. Daarna volgde het gebruikelijke rondje van stadion, pub, stadion. Alle lofuitingen aan Edgar Street zijn niet overdreven en het is in alles een fantatisch stadion en tevens de mooiste non-league ground die ik tot nog toe heb bezocht.

Beide teams wisten eenmaal te scoren en dat was wel een terechte verhouding van de krachtspanningen. Daarmee bewees Telford zichzelf wel een slechte dienst en moet het vrezen dat het de play-offs gaat mislopen.

Rob1977_PSV

Royal Antwerp FC-Standard de Liège  2-1

Je hebt wel eens van die dagen dat je zonder verwachtingen naar een wedstrijd gaat, hoe anders was dat gisteren. Mijn eerste bezoek aan de Hel van Deurne Noord, dat moest wel spektakel gaan worden met een dito ambiance. En dat bleek een juiste voorspelling, meer dan dat.

Na het werk vertrokken we met een auto vol, inclusief twee kleine groundhoppers in de dop, naar het beruchte Bosuilstadion. Het was vrij rustig onderweg, dus we kwamen ruim op tijd aan om de auto op een prima, en nog gratis ook, beveiligde plaats te parkeren. De lichtmasten van tribune T2 doemden al op, tijdens de wandeling naar het stadion, met her en der bomvolle kroegen met overal een DJ en het gevoel dat er iets in de lucht hing. Dat kon je merken aan eenieder, heel vreemd.

We hadden bewust gekozen voor de speciaal voor Play-Off 1 opgetuigde noodtribune, zodat we optimaal zicht hadden op de iconische tribune T2, die voor deze match totaal volgepakt zou zijn. Toen spelers het veld op kwamen hadden wij onze Belse friet en het biertje al gescoord en werd de plaats ingenomen. Ook RAFC ontkomt niet aan de tand des moderne tijds, want de splinternieuwe hoofdtribune deed vermoeden dat er twee werelden aan elkaar geknoopt waren. De kids vonden dat wel mooi!
De jongens konden de op goal geramde wedstrijdballen mooi vanuit het vak terug het veld op knallen, prachtig natuurlijk voor die mannetjes!

De wedstrijd begon met een zeer fel RAFC en een tegenstander die ook een vol uitvak had meegenomen, ik schat in zo'n 800 man. Halverwege de eerste helft kwam RAFC op voorsprong door een toegekende strafschop, die feilloos werd benut. 1-0.
Op slag van rust maakte Standard gelijk en dat kwam voor eenieder toch enigszins uit de lucht vallen. De ruststand was dan ook 1-1.

Na rust was Standard in deze stevige match, met 8x geel en 1x rood, aanvankelijk de bovenliggende partij, maar na een door de VAR toegekende en door Bolat gestopte strafschop was Standard de weg kwijt en trok RAFC de wedstrijd volledig naar zich toe. De 2-1 moest keeper Ochoa van dichtbij toestaan en de Waalse opponent kwam er amper nog uit. Een bierdouche aan het adres van Michel Preud'Homme zorgde nog voor een afkoelperiode van een kwartier, maar na de tweede hervatting werd er niet meer gescoord en dachten de RAFC-fans om ons heen niet meer aan "gewoon Europees voetbal", maar aan de voorronde van de Champions League.

Wat betreft de FAN-TAS-TISCHE support zou dat deze club, na 12 jaren van misère, ook meer dan toe komen!

De Hel van Deurne Noord donderde vervolgens de paars-zwart gekleurde nacht in!
Altijd in voor een mooie Europese trip met PSV of een ordinaire groundhop ergens in het wilde weg!

De publiekswissel

Voor tijdens de lunchpauze op kantoor. ;-) Een 'hoe het was' van mijn bezoek aan de Revier-derby:

https://bit.ly/2UPkeNi
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

ricodejong4

Leuke verslagen om te lezen allemaal Nort, Rob en Publiekswissel! :)

FCT1980

Citaat van: De publiekswissel op apr 30, 2019, 12:25:07
Voor tijdens de lunchpauze op kantoor. ;-) Een 'hoe het was' van mijn bezoek aan de Revier-derby:

https://bit.ly/2UPkeNi

Derby bij Dortmund nu 4 keer gezien vanuit het uitvak en dat is echt geweldig.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Citaat van: Nort op apr 15, 2019, 09:56:52
Met een duel om 12:15 voor PSV, pastte het precies om me erna snel naar Belgie te verplaatsen voor de allerlaatste wedstrijd van KSK Branddonk. De club gaat na 69 jaar bestaan fuseren met dorpsgenoot Retie. Een paar minuten voor de aftrap arriveerde ik bij het sportpark en viel de belangstelling niet tegen. Circa 400 toeschouwers waren op de laatste 90 minuten van Branddonk in haar bestaan afgekomen. De opkomst ging, zoals verwacht, gepaard met het nodige vuurwerk. Nadat de rook opgetrokken was, bleek er een cornervlag te missen en moesten de spelers nog even geduld hebben. Na een paar minuten werd deze in de grond geprikt en konden we beginnen. 

De sportieve belangen waren reeds uitgespeeld en zowel Branddonk als Rochus waren al zeker van lijfsbehoud in de eerste provincialen. In een matig aantrekkelijke wedstrijd, zagen we het net zes keer bollen. Vier keer voor Branddonk, tweemaal voor Rochus. In de 2e helft hing er een ietwat vreemde sfeer rond het terrein. De jongeren misdroegen zich geregeld door (knal)vuurwerk op het veld te gooien en een verklede aap had duidelijk behoefte aan aandacht en sprong zo nu en dan op het veld. De acties konden zeker niet rekenen op goedkeuring van iedereen en een aantal 'oudjes' langs me verleken de acties al snel met de gebeurtenissen van vrijdag door Anderlecht. 

Enfin, na negentig minuten zat het erop en werd er afscheid van elkaar genomen. De meeste toeschouwers trokken richting de feesttent voor een waardige afsluiting van hun voetbalclub. Een enkeling, zoals ik, sloeg de muziek en de pintjes over en vertrok stilletjes naar huis.

KSK Branddonk 1955 - 2019

Rochus is vandaag gedegradeerd.

Nort

Citaat van: Joost op mei 05, 2019, 22:08:14
Rochus is vandaag gedegradeerd.
Dat is ook fraai :)

De publiekswissel

#5414
Dit weekend Hillsborough bezocht in het uitvak met Queens Park Rangers. Dat dit stadion in de top 25 bij Staantribune staat is meer dan logisch. Wat een prachtig stadion is dat. De ligging, de open hoeken, de hoofdtribune. Alles klopt. Het stadion was veel groter dan ik vooraf had verwacht. Wist vooraf ook niet wat de capaciteit was overigens. Met de bomen op de achtergrond en het vele houtwerk snap ik de bijnaam Uilen ook wel. Het zich vanaf onze tribune doet daardoor een beetje sprookjesachtig aan.

Tijdens de wedstrijd zagen wij drie penalty's, waarbij beide teams er eentje miste. Uiteindelijk won Queens Park Rangers met een werelddoelpunt in de laatste minuut de wedstrijd. Zelfs de Tango Man werd gespot, wie hem niet kent moet die even googlen.

Zaterdag zaten wij bij Grimsby Town. Ondanks de kou en de wind was het toch genieten. Ook dit is een pareltje onder de stadions. Wij zaten op de hoofdtribune met uitzicht op de zee. Blundell Park is wel een allegaartje en misschien juist wel mooi door zijn rauwheid. 
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/