Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: FCT1980 op jul 31, 2014, 13:40:59
Die lui vinden zichzelf belangrijker dan de club. Gaan ze toch lekker het 3e kijken.

Niks aan toe te voegen!

Sebastiaan_W

Geen verschil met Nederland dus.

FCT1980

Waar gebeurd dat in Nederland dan? Misschien nu in Amsterdam maar verder nergens toch?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Terranova

Citaat van: Sebastiaan_W op jul 31, 2014, 13:01:24
In Duitsland is er volgens mij een nieuwe tendens dat bepaalde Ultra groeperingen het eerste elftal niet meer ondersteunen. Verscheidene groeperingen hebben een conflict met de club. Onder andere de Ultra groepering/harde kern van Hannover 96 heeft besloten om het eerste niet meer te steunen bij wedstrijden. Zij zullen het 2e steunen bij thuis- en uitwedstrijden. Zo waren er afgelopen weekend ruim 88 supporters bij mee naar Oldenburg.

De harde kern van HSV(Chosen Few) heeft besloten, zowel het eerste als het 2e niet te steunen. Zij zullen per direct HSV e.v. volgen. Dat is het 3e team van HSV en die komen uit in de Bezirksliga.

Veel geblaat en weinig wol dus. Ze noemen zichzelf Ultra's, maken een statement en nemen dan maar liefst 88 supporters mee. Nou nou nou.....
Om over die eikels van Hamburg nog maar te zwijgen met hun ' we gaan wel naar het 3e kijken gedrag '. LOL. Als club kun je er alleen maar gelukkig mee zijn lijkt me.

Dieter

Gisteren naar RW Essen - Alemannia Aachen geweest. Na de wedstrijd nog een onverwacht 'cadeau' tussen mijn ruitenwisser gevonden. Een klein papiertje waarop stond dat ik in overtreding was met het verkeersreglement (zonder verder detail) en dat men mij nog zou contacteren voor verdere uitleg. Aangezien ik reglementair geparkeerd stond en de andere auto's helemaal niets hadden gekregen vermoed ik dat het gaat om de fameuze groene Umwelt-sticker waar alle Duitsers mee rond rijden. Blijkbaar is deze regeling recent strenger geworden:

http://www1.wdr.de/themen/panorama/feinstaub250.html

Veel kans dus dat ik een boete van 80 € aan mijn been heb. Bij deze zijn jullie gewaarschuwd.

Terranova

Citaat van: Dieter op aug 17, 2014, 10:55:32
Gisteren naar RW Essen - Alemannia Aachen geweest. Na de wedstrijd nog een onverwacht 'cadeau' tussen mijn ruitenwisser gevonden. Een klein papiertje waarop stond dat ik in overtreding was met het verkeersreglement (zonder verder detail) en dat men mij nog zou contacteren voor verdere uitleg. Aangezien ik reglementair geparkeerd stond en de andere auto's helemaal niets hadden gekregen vermoed ik dat het gaat om de fameuze groene Umwelt-sticker waar alle Duitsers mee rond rijden. Blijkbaar is deze regeling recent strenger geworden:

http://www1.wdr.de/themen/panorama/feinstaub250.html

Veel kans dus dat ik een boete van 80 € aan mijn been heb. Bij deze zijn jullie gewaarschuwd.

Goed dat je het zegt. Liep gisteren nog langs de ANWB om er ene te kopen, vergeten....
Hoe was de wedstrijd en sfeer verder?

Dieter

Citaat van: Terranova op aug 17, 2014, 11:17:24
Goed dat je het zegt. Liep gisteren nog langs de ANWB om er ene te kopen, vergeten....
Hoe was de wedstrijd en sfeer verder?

Tumultueuze wedstrijd met veel opstootjes tussen spelers en veel aanstellerij van de Alemannia-spelers. Na 15 minuten resulteerde dat in een rode kaart voor Essen. Ondanks de numerieke minderheid kwam Essen toch op voorsprong. De 1-0 werd met man en macht verdedigd en Essen had zelfs nog een paar kansen op 2-0 maar na een mooie combinatie kwam Aachen toch gelijk. De scheidsrechter was na afloop de gebeten hond. De wedstrijd in geel-zwarte outfit fluiten was psychologisch gezien misschien ook niet de beste zet...

De sfeer vond ik schitterend. Een goeie 12 000 man aanwezig waaronder zeker 1500 uit Aachen. Heb eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat ik naar Regionalliga-wedstrijd aan het kijken was.

Joost

Citaat van: Dieter op aug 17, 2014, 16:51:18
Tumultueuze wedstrijd met veel opstootjes tussen spelers en veel aanstellerij van de Alemannia-spelers. Na 15 minuten resulteerde dat in een rode kaart voor Essen. Ondanks de numerieke minderheid kwam Essen toch op voorsprong. De 1-0 werd met man en macht verdedigd en Essen had zelfs nog een paar kansen op 2-0 maar na een mooie combinatie kwam Aachen toch gelijk. De scheidsrechter was na afloop de gebeten hond. De wedstrijd in geel-zwarte outfit fluiten was psychologisch gezien misschien ook niet de beste zet...

De sfeer vond ik schitterend. Een goeie 12 000 man aanwezig waaronder zeker 1500 uit Aachen. Heb eigenlijk geen moment het gevoel gehad dat ik naar Regionalliga-wedstrijd aan het kijken was.

Er waren er 2500 mee uit Aken. Ik hoorde van aanwezigen dat Alemannia een flink aantal dikke misten en dat vlak na rust de scheids een kopstoot van Essen weigerde te zien?

Dieter

Citaat van: Joost op aug 17, 2014, 18:38:46
Er waren er 2500 mee uit Aken. Ik hoorde van aanwezigen dat Alemannia een flink aantal dikke misten en dat vlak na rust de scheids een kopstoot van Essen weigerde te zien?

2500 lijkt me al ruim geschat.


Joost

Dat werd door Alemannia aangekondigd in de dagen voor het duel. In het wedstrijdverslag staat 2200 zie ik net.

rogo_breda

Aanstaande zaterdag naar Essen. Waar kunnen we het best parkeren om na de wedstrijd weer snel op de snelweg naar NL te zitten?

hgrm

Kaartjes voor voetbalwedstrijden zijn in Duitsland meestal ook meteen vervoersbewijzen voor het OV.
Dus als je je kaartje al hebt:

RWE ligt op loopafstand van station Essen-Bergeborbeck aan de S-bahn lijn 2.  Als je je auto in Oberhausen parkeert (gratis, aan de achterkant van het station), kun je daar de trein nemen.

Nadeel: S2 rijdt volgens mij maar één keer per uur ('t is een drukke goederenlijn die deels enkelsporig is, vandaar).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

rogo_breda

Heb nog geen tickets, dus doe het liever met de auto + een stukje lopen.

Nort

Citaat van: rogo_breda op aug 25, 2014, 09:02:34
Aanstaande zaterdag naar Essen. Waar kunnen we het best parkeren om na de wedstrijd weer snel op de snelweg naar NL te zitten?

Wij hebben 2 jaar geleden in de 'Luscherhofstrasse' geparkeerd. Vanaf daar is het 5-10 minuten lopen naar het stadion en na de wedstrijd waren we binnen 5minuten op de snelweg. Als je in die straat parkeert, let wel even op dat je voorbij de bocht rijdt (vanaf daar is het onbeperkt parkeren).

Joost

Citaat van: nort op aug 25, 2014, 10:34:51
Wij hebben 2 jaar geleden in de 'Luscherhofstrasse' geparkeerd. Vanaf daar is het 5-10 minuten lopen naar het stadion en na de wedstrijd waren we binnen 5minuten op de snelweg. Als je in die straat parkeert, let wel even op dat je voorbij de bocht rijdt (vanaf daar is het onbeperkt parkeren).

Toen ik met Alemannia daar was moesten we daar parkeren als uitfans.

Andere keer heb ik gewoon op de Hafenstrasse gestaan. Ik vond parkeren daar niet zo'n probleem.
Denk alleen aan je umweltsticker.