Hoofdmenu

Tweede Divisie

Gestart door rogo_breda, jan 05, 2015, 08:59:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rogo_breda

Stadion De Wageningse Berg is op woensdagavond 10 juni plaats van handeling voor de 2e ronde van de 2e Divisie.

Dat heeft de organisatie bekendgemaakt. In de 2e Divisie speelt FC Wageningen samen met SVV uit Schiedam, FC Haarlem en SC Veendam (alle failliete clubs uit het betaalde voetbal) een kleine competitie.

De 1e speelavond is op 3 juni in Haarlem. Op 17 juni is SVV gastheer op sportpark Harga in Schiedam. 1 week later zijn de finales op De Lange Leegte, het roemruchte stadion in Veendam.

Er is nog geen speelschema bekend.


http://www.gelderlander.nl/regio/de-vallei/fc-wageningen-speelt-op-10-juni-op-de-berg-1.4692223?ls=lg&rs=pl

GH-Experiences

Zeer zeker de moeite waard om heen te gaan tegen die tijd. dank voor de tip!

Cyclebob

Ik ben zeker present. Veendam tijdens de finales eindelijk afvincken als nieuw ground.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

rogo_breda

Dat is ook mijn streven.

Andere stadions zijn ook pareltjes, leuk om daar eens een wedstrijd te kunnen zien.

Cyclebob

Op Harga zal in juni het gras met brandnetels weer op de tribunes staan (zie profielfoto) :-)

Citaat van: rogo_breda op jan 05, 2015, 14:37:49
Dat is ook mijn streven.

Andere stadions zijn ook pareltjes, leuk om daar eens een wedstrijd te kunnen zien.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

GH-Experiences

Veendam zal voor mij ook een nieuwe ground worden! kijk er nu al naar uit. meteen mn site maar weer bijgewerkt voor de komende maanden.

Nickky

#6
Veendam is zeker mooi. Zo eeuwig zonde dat zo'n club opgedoekt is. Alleen vanwege de legendarische naam..... en voor mij persoonlijk historisch.....

Vanaf mijn 8ste jaar ben ik aan de hand van mijn vader meegevoerd naar de legendarische Tonny van Leeuwen tribune in het stadion Oosterpark. Toen ik een jaar of 13 was haakte mijn vader vanwege zijn gezondheid af, ik bleef trouw gaan, dan weer aan de Lange Zijde, soms een keer tussen de boefjes, mooie mooie tijden. Het was tweewekelijks genieten. Echter had ik nog nooit een uitwedstrijd meegemaakt. Totdat ik een jaar of 20 was. Ik had ondertussen een vriendinnetje gekregen en haar vader was Bobo bij de FC. Hij nodigde mij, en mijn toenmalige zwager uit om mee te gaan naar Veendam uit. FC Groningen was jammerlijk gedegradeerd en dus stond er voor het eerst sinds jaren de uitwedstrijd naar de Langeleegte weer op het programma.

We zaten op de hoofdtribune. De FC speelde drama, en stond al gauw 1-0 achter. Maar ik genoot enorm van het overvolle uitvak. In de rust zei ik tegen mijn zwager:"zullen we daar gaan staan....". Mijn schoonpa vond alles best, die was toch bezig met netwerken. En zonder dat we kaarten hadden, konden we zo het uitvak in.... Ik was vond het geweldig. Het gezang, het geschreeuw, ik keek mijn ogen uit. En daarbovenop kwam het legendarische scoreverloop. Vlak voor tijd de gelijkmaker, Pascal Avedijk, voor wie het wil weten. En diep, heel diep in blessuretijd maakte ... Sander van Gessel, eerlijk zeggen als je hem vergeten was, de 1-2... Gekkenhuis. Ik was meteen verkocht. Die explosie van vreugde heeft mijn verdere carrière als supporter behoorlijk getekend.... Vele, vele uitwedstrijden zouden volgen, maar ja, het begon aan de Langeleegte....... Zucht.....

GH-Experiences

Citaat van: Nickky op jan 06, 2015, 23:30:47
Veendam is zeker mooi. Zo eeuwig zonde dat zo'n club opgedoekt is. Alleen vanwege de legendarische naam..... en voor mij persoonlijk historisch.....

Vanaf mijn 8ste jaar ben ik aan de hand van mijn vader meegevoerd naar de legendarische Tonny van Leeuwen tribune in het stadion Oosterpark. Toen ik een jaar of 13 was haakte mijn vader vanwege zijn gezondheid af, ik bleef trouw gaan, dan weer aan de Lange Zijde, soms een keer tussen de boefjes, mooie mooie tijden. Het was tweewekelijks genieten. Echter had ik nog nooit een uitwedstrijd meegemaakt. Totdat ik een jaar of 20 was. Ik had ondertussen een vriendinnetje gekregen en haar vader was Bobo bij de FC. Hij nodigde mij, en mijn toenmalige zwager uit om mee te gaan naar Veendam uit. FC Groningen was jammerlijk gedegradeerd en dus stond er voor het eerst sinds jaren de uitwedstrijd naar de Langeleegte weer op het programma.

We zaten op de hoofdtribune. De FC speelde drama, en stond al gauw 1-0 achter. Maar ik genoot enorm van het overvolle uitvak. In de rust zei ik tegen mijn zwager:"zullen we daar gaan staan....". Mijn schoonpa vond alles best, die was toch bezig met netwerken. En zonder dat we kaarten hadden, konden we zo het uitvak in.... Ik was vond het geweldig. Het gezang, het geschreeuw, ik keek mijn ogen uit. En daarbovenop kwam het legendarische scoreverloop. Vlak voor tijd de gelijkmaker, Pascal Avedijk, voor wie het wil weten. En diep, heel diep in blessuretijd maakte ... Sander van Gessel, eerlijk zeggen als je hem vergeten was, de 1-2... Gekkenhuis. Ik was meteen verkocht. Die explosie van vreugde heeft mijn verdere carrière als supporter behoorlijk getekend.... Vele, vele uitwedstrijden zouden volgen, maar ja, het begon aan de Langeleegte....... Zucht.....

Heel mooie verhaal man!

Cyclebob

#8
DEFINITIEVE data 2e Divisie bekend.
3 juni HFC Haarlem.
10 juni FC Wageningen.
17 juni SVV Schiedam.
24 juni SC Veendam. (Finales)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

GH-Experiences

Citaat van: Cyclebob op jan 07, 2015, 15:32:13
DEFINITIEVE datas 2e Divisie bekend.
3 juni HFC Haarlem.
10 juni FC Wageningen.
17 juni SVV Schiedam.
24 juni SC Veendam. (Finales)

Heb ze al genoteerd! kan er nu al naar uitkijken

Arjen

Wie spelen er in deze teams (oud-voetballers, vriendenteam)?

rogo_breda

Goeie vraag. Ik denk zelf dat het de hoogste elftallen zijn van deze doorgestarte amateurclubs.

Cyclebob

Voor SVV worden oud-spelers benaderd, die hoeven toch geen vrij te nemen.
De kwaliteit van dat elftal lijkt me hoger dan het huidige 1e elftal (stijf onderaan 3e klasse)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Citaat van: Cyclebob op jan 13, 2015, 09:23:59
Voor SVV worden oud-spelers benaderd, die hoeven toch geen vrij te nemen.
De kwaliteit van dat elftal lijkt me hoger dan het huidige 1e elftal (stijf onderaan 3e klasse)

Zo zeg, wat is er met SVV gebeurd deze zomer? Ik dacht dat jullie juist ieder jaar meededen om terug te promoveren naar de 2e klasse.

Cyclebob

Citaat van: Joost op jan 13, 2015, 09:40:47
Zo zeg, wat is er met SVV gebeurd deze zomer? Ik dacht dat jullie juist ieder jaar meededen om terug te promoveren naar de 2e klasse.
Veel spelers weg na bonje met de trainer. Inderdaad 3x promotie op haar na gemist. Volgend seizoen staat weer oud-SVV'er voor de groep: Harry van Kapel. Zal wel in 4e klasse zijn
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga